1.067.081

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Egy nagyméretű kiskereskedelmi vállalat

Esettanulmány a Centrum Áruházak Vállalatról

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Magyar Tudományos Akadémia Közgazdaságtudományi Intézete
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 43 oldal
Sorozatcím: Tanulmányok a gazdaság irányításáról és szervezetéről
Kötetszám: 7
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:

I. A VÁLLALAT ÁLTALÁNOS HELYZETE
1. A legfontosabb adatok, és ami közöttük van

A Centrum Áruházak Vállalatnak - mint országos kereskedelmi vállalatnak - folyóáras... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:

I. A VÁLLALAT ÁLTALÁNOS HELYZETE
1. A legfontosabb adatok, és ami közöttük van

A Centrum Áruházak Vállalatnak - mint országos kereskedelmi vállalatnak - folyóáras kiskereskedelmi forgalma az 1966. évi 4,4 milliárd Ft-ról 1982-re 12 milliárd Ft-ra emelkedett, vagyis mintegy két és háromnegyedszeresére növekedett. Eközben azonban az országos kiskereskedelmi forgalom több mint négyszeresére nőtt, azaz a Centrum piaci részesedésében jelentősen visszaesett. Ennek egyik leglényegesebb oka az volt, hogy bár a Centrum sokáig jóformán az egyetlen áruházi és országos kiskereskedelmi vállalat volt, egészen 1975 végéig több mint 7o százalékban ruházati cikkekkel foglalkozott. Élelmiszereket egyáltalán nem vett fel profiljába, sőt még a korábban volt kisebb vendéglátóipari részlegeket is felszámolta. Köztudott, hogy az elmúlt években a ruházati forgalom dinamikája nagymértékben elmaradt a kereskedelmi forgalom átlagos növekedése mögött; csak kb. háromszoros volt. A Centrum azonban még a ruházati szakmában is vesztett piaci részesedéséből. Ma már objektíven nem állapítható meg, hogy a vállalat "elruhásodása" felsőbb elvárásra történt-e, vagy jórészt önálló indítékú volt. Mindenesetre tény, hogy a vállalat 1982-ig de facto a Belkereskedelmi Minisztérium ruházati főosztálya alá - illetve az azt felügyelő miniszterhelyetteshez - tartozott, továbbá, hogy ilyen módon a felügyeleti szerv is minden vezetőt a ruházati szakmából választott ki. így e vállalat fejlődését nagyrészt a ruházati forgalom fejlődése szabta meg. Ez az egyoldalúság 1976-tól - különösen az egész vállalati vezetés kicserélődése után - változásnak indult. Vissza

Tartalom

I. A vállalat általános helyzete 7
1. A legfontosabb adatok és ami mögöttük van 7
2. Kapcsolat a külső szervekkel 12
II. Beszerzési és értékesítési politika 15
1. A piacorientált, rugalmas beszerzés akadályai 15
2. Belkereskedelmi beszerzések az ipar oldaláról nézve 20
3. Offenzívebb értékesítési politika 22
III. Szabályozó-rendszer és vállalati politika 25
1. Növekedő nyereségérdekeltség és keményedő költségvetési korlát 25
2. Vállalati árpolitika és árszabályozás 26
3. Fejlesztési kérdések 3o
IV. A belső érdekeltségi rendszer 33
V. Következtetések 39

Lukács Ottó

Lukács Ottó műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Lukács Ottó könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem