Indiából visszatérve | 3 |
A háború, és a "csodálatos kutatása" | |
Régi gondolatok | |
Az iskolák kérdése | |
További utazások tervei | |
Kelet és Európa | |
Egy cikk egy moszkvai újságban | |
Előadások Indiáról | |
Találkozás G.-vel | |
Az "álruhás ember" | |
Az első beszélgetés | |
G. véleménye az iskolákról | |
G. csoportja | |
"Az igazság felvillanásai" | |
További találkozók és beszélgetések | |
G. moszkvai csoportjának szervezete | |
Anyagi hozzájárulás a munkához | |
A titoktartás kérdése, és a tanulók által elfogadott kötelezettségek | |
Beszélgetések Keletről | |
"Filozófia", "elmélet" és "gyakorlat" | |
Hogy találták meg a tanítást? | |
G. ideái | |
"Az ember egy gép", külső befolyások által irányítva | |
Minden csak "történik" | |
Senki sem tud "tenni" semmit | |
Ahhoz, hogy az ember "tenni" tudjon, "lennie" kell | |
Az ember felelős cselekedeteiért, a gép nem | |
Szükséges-e a filozófia a gépek tanulmányozásához? | |
A "tények" ígérete | |
Meg lehet-e állítani egy háborút? | |
Egy beszélgetés arról, hogy a bolygók és a Hold élő lények | |
A Nap és a Föld "intelligenciája" | |
"Szubjektív" és "objektív" művészet | |
Szentpétervár, 1915-ben | 29 |
G. Szentpéterváron | |
Beszélgetés a csoporokról | |
Utalás az "ezoterikus" munkára | |
A "börtön", "szökés a börtönből" | |
Mi szükséges a szökéshez? | |
Ki és hogyan tud segíteni? | |
Elkezdődnek a találkozók Szentpéterváron | |
A reinkarnáció és a jövendő élet kérdése | |
Hogy érhető el a halhatatlanság? | |
Az "igen" és a "nem" közötti küzdelem | |
A jó és a rossz alapon történő kristályosodás | |
Az áldozatra szükség van | |
Beszélgetések G.-vel, és megfigyelések | |
Szőnyeg eladás, beszélgetések a szőnyegekről | |
Amit G. magáról mondott | |
Az ősi tudás, és miért tartják titokban | |
G. válasza | |
A tudás nincs elrejtve | |
A tudás anyagszerűsége | |
Az ember visszautasítja a neki felajánlott tudást | |
A halhatatlanság kérdése | |
Az ember "négy teste" | |
A fémporral teli lombik példája | |
A fakír, a szerzetes és a jógi útja | |
A "negyedik út" | |
Létezik-e civilizáció és kultúra? | |
G.-nek az emberre vonatkozó alapvető ideái | 53 |
Az egység hiánya | |
Az "én"-ek sokasága | |
Az emberi gépezet felépítése | |
A Pszichikai központok | |
G. módszere a rendszer ideáinak megvilágítására | |
Az ismétlés elkerülhetetlen | |
Mit jelent az ember evolúciója? | |
Mechanikus evolúció lehetetlen | |
Az ember evolúciójának európai ideája | |
A természetben minden kapcsolatban van egymással | |
Az emberiség és a Hold | |
Az egyedi ember előnye a tömeggel szemben | |
Ismerni kell az emberi gépezetet | |
Az állandó Én hiánya az emberben | |
A kis "én"-ek szerepe | |
Az egység és akarat hiánya az emberben | |
Keleti allegória a házról, mester és intéző nélkül | |
Az "ideiglenes intéző" | |
A Benares-i és a Ceylon-i Budha nyaklánc magyarázata | |
G. rendszerének általános képe | 64 |
Visszanézve | |
A tudás és a lét vonala | |
A lét különböző szintjei | |
A tudás vonalának eltérése a lét vonalától | |
Mire vezet a tudás vonalának fejlődése a lét vonalának vele összhangban lévő fejlődése nélkül | |
Mit jelent az "értés" | |
A tudásból és létből eredő értés | |
Az értés és a tudás közötti különbség | |
Az értés mind a három központ funkciója | |
Miért próbálnak az emberek nevet keresni azoknak a dolgoknak, amiket nem értenek. | |
A nyelvezetünk | |
Az emberek miért nem értik egymást | |
Az "ember" szó és annak különböző értelmezése | |
A tanításban elfogadott nyelv | |
Az "ember" fogalmának hét osztálya | |
A relativitás elve a tanításban, és különböző értelmezései | |
A "világ" szó vizsgálata a relativitás elvének szemszögéből | |
A világegyetem alaptörvénye | |
A három alapelv vagy három erő törvénye | |
A három erő az ősi tanításokban | |
Az Abszolút akarata által létrehozott világok | |
A világok láncolata, vagy a "teremtés sugara" | |
A különböző világokban működő törvények száma | |
A világegyetem vázlata: a teremtés sugara és annak növekedése az Abszolúttól a Holdig | 82 |
A tudományos nézetek ellentmondása | |
A Hold mint a teremtés sugarának vége | |
Az Abszolút akarata | |
A csoda ideája | |
Helyünk a világban | |
A Hold tápláléka a szerves élet | |
A Hold befolyása, megszabadulás a Holdtól | |
A különböző világok különböző "anyagszerűsége" | |
A világ, mint a "rezgések" világa | |
A rezgések az Abszolúttól való távolság arányában lelassulnak | |
A hét fajta anyag | |
Az ember négy teste, és azok kapcsolata a különböző világokkal | |
Hol van a Föld? | |
A három erő és az anyag kozmikus tulajdonságai | |
Egy összetett anyag atomja | |
Az anyag meghatáozása a rajta keresztül megnyilvánuló erők alapján | |
A "szén", "oxigén", "nitrogén" és "hidrogén" | |
A három erő és a négy anyag | |
Az ember halhatatlan-e vagy nem? | |
Mit jelent a halhatatlanság? | |
A negyedik testtel rendelkező ember | |
Egy papnövendék és az Isten mindenhatóságának története | |
Beszélgetés a Holdról | |
A Hold mint az óra súlya | |
Beszélgetés egy egyetemes nyelvről | |
Az Utolsó Vacsora magyarázata | |
Beszélgetés a célokról | 99 |
Követhet-e egy tanítás egy meghatározott célt? | |
Az élet célja? | |
Az Egyéni célok | |
A jövőt ismerni | |
Létezni a halál után | |
Önmaga ura lenni | |
Segíteni másokon | |
Megállítani a háborúkat | |
G. válaszai | |
Sors, véletlen, akarat | |
"Az ember egy gép." | |
Az ezoterikus kereszténység | |
Mi legyen az ember célja? | |
A beső szolgaság okai | |
Milyen úton kezdődik a felszabadulás | |
Hogyan tanulmányozza önmagát? | |
Önfigyelés | |
Regisztrálás és analízis | |
Az emberi gépezet működésének alapvető elve | |
A négy központ: gondolati, érzelmi, mozgási, ösztön | |
A központok munkájának megkülönböztetése | |
Változás az emberi gépezet munkájában | |
Agy egyensúly felborítása | |
Hogy állítja helyre a gépezet az egyensúlyt? | |
Véletlen változások | |
A központok rossz munkája | |
Képzelődés | |
Szokások | |
Küzdelem a szokások ellen az öntanulmányozás érdekében | |
Küzdelem a negatív érzelmek kifejezése ellen | |
A mechanikusság regisztrálása | |
A helyes önfigyelés következtében létrejött változás | |
A mozgási központ ideája | |
Az ember cselekedeteinek szokásos osztályozása | |
A központok felosztásán alapuló osztályozás | |
Az automatikus és az ösztönös cselekvés | |
Az ösztönös és a mozgási funkciók közötti különbség | |
Az érzelmek felosztása | |
A központok különböző szintjei | |
Elérhető-e a "kozmikus tudat"? | 116 |
G. kérdezi, hogy mit veszünk észre az önfigyelés alatt | |
A válaszaink | |
G. szerint nem látjuk, ami a legfontosabb | |
Miért nem vesszük észre, hogy nem emlékszünk önmagunkra? | |
"Az érez", "az beszél", "az gondol" és "az szeret" | |
Kísérlet az önemlékezésre | |
G. magyarázatai | |
Az új probléma jelentősége | |
Tudomány és filozógia | |
A tapasztalataink | |
Próbálkozások a figyelem szétválasztására | |
Első emlékeim az önkéntes önemlékezésről | |
Amire a múltból vissza tudunk emlékezni | |
További tapasztalatok | |
Alvás az éber állapotban, és felébredés | |
Amit az európai pszichológia nem vett észre | |
Különbségek a tudat ideáinak megértésében | |
A tudat különböző állapotai | 141 |
Alvás | |
Ébrenlét | |
Ön-tudat | |
Az ön-tudat magasabb szintjei és a felső központok | |
Az átlag ember "éber állapota" mint alvás | |
Az ember alvásban él | |
Hogy lehet felébredni? | |
Mi az ember, amikor megszületett? | |
Mit tesz az emberrel az "oktatás" és azok, akik körülötte vannak? | |
Az ember lehetőségei | |
Öntanulmányozás | |
"Mentális fényképek" | |
Több ember egy emberben | |
Az "Én" és "Ouspensky" | |
Ki az aktív és ki a passzív | |
Az ember és álarca | |
Önmaga szétválasztása mint az önmagán való munka első lépése | |
Az ember létének alapminősége | |
Miért nem emlékszik az ember önmagára? | |
"Azonosulás" | |
"Igazodás" | |
"Belső igazodás", "külső igazodás" | |
"Igazságtalanság" | |
Őszinteség és gyengeség | |
A "lökhárítók" | |
Lelkiismeret | |
Erkölcs | |
Mindenkinek azonos-e az erkölcs? | |
Létezik-e keresztény erkölcs? | |
Mindenki számára azonos-e a jó és rossz koncepciója? | |
Senki sem tesz semmit a rossz kedvéért | |
A jó különböző koncepciói és ezek következményei | |
A jó és rossz állandó ideája milyen alapra épülhet? | |
Az igazság és hazugság ideája | |
Küzdelem a "lökhárítók" és a hazugság ellen | |
Az iskolai munka módszerei | |
Alárendeltség | |
A semmiségünk felismerése | |
Személyiség és esszencia | |
Halott emberek | |
Általános törvények | |
A pénz kérdése | |
A "teremtés sugara" a sugárzás három oktávjában | 167 |
A világ különböző síkjain lévő anyagok és erők kapcsolata az életünkkel | |
A kozmikus oktávban lévő "intervallumok" és az ezeket betöltő "sokkok" | |
"A világegyetem egy pontja" | |
A rezgés sűrűsége | |
A három erő és négy anyag | |
"Szén", "oxigén", "nitrogén", "hidrogén" | |
A tizenkét hármasság | |
"A hidrogének táblázata" | |
Az anyag a kémiai, fizikai, pszichikai és kozmikus tulajdonságainak fényében | |
Az anyag intelligenciája | |
Az "atom" | |
Minden emberi funkció és állapot az energiától függ | |
Az emberben lévő anyagok | |
Az embernek elég energiája van ahhoz, hogy elkezdjen önmagán dolgozni, ha takarékoskodik az energiáival | |
Az energia pazarlása | |
"Tanuld meg elválasztani a finomat a durvától" | |
A finom "hidrogének" előállítása | |
A belső testek növekedése | |
Az emberi szervezet mint egy három emeletes üzem | |
A három fajta táplálék | |
Az étel és a levegő oktáv | |
A "magasab hidrogének" kivonása | |
A benyomások oktávja nem fejlődik | |
Egy benyomás felvételének pillanatában létre lehet hozni egy mesterséges sokkot | |
A benyomás és a levegő oktáv kifejlődésének eredménye | |
A második tudatos "sokk" | |
Az erőfeszítések az érzelmekkel kapcsolatban | |
A felkészülés erre az erőfeszítésre | |
Az emberi szervezet és a világegyetem közötti párhuzam | |
Az emberi gépezet fejlődésének három foka | |
Az érzelmek átváltozása | |
Az alkémia | |
A különböző központok különböző "hidrogénekkel" dolgoznak | |
A két felső központ | |
Az alsó központok rossz munkája | |
A belső folyamatok anyagszerűsége | |
Hol kezdődik az út? | 199 |
A különböző befolyások | |
Az életben létrejött befolyások | |
Az életen kívül létrejött befolyások, amik csak eredetükben tudatosak | |
A mágneses központ | |
Az út keresése | |
Találkozás egy emberrel, aki tud | |
A harmadik fajta befolyás tudatos és közvetlen | |
Felszabadulás a véletlen törvénye alól | |
A "lépcső", a "lépcsősor" és az "út" | |
Speciális körülmények a negyedik úton | |
Helytelenül kialakult mágneses központ is lehetséges | |
Hogy lehet felismerni a helyes utat? | |
A tanár és a tanítvány | |
A tudás a kozmoszok tanával kezdődik | |
A két kozmosz szokásos koncepciója: a "makrokozmosz" és a "mikrokozmosz" | |
A hét kozmosz teljes tana | |
Két kozmosz közötti arány olyan, mint a nulla és a végtelen közötti arány | |
A relativitás elve | |
"E felfelé bezető út ugyanakkor a lefelé vezető út is" | |
Mi a csoda? | |
A dimenziók ciklusa | |
A kozmoszok rendszerének áttekintése a sok dimenzió szemszögéből | |
G. megjegyzi, hogy az "idő az lélegzet" | |
A "mikrokozmosz" az ember vagy az "atom"? | |
"Ha a föüldbe esett gabonamag el nem hal, csak egymaga marad" | 217 |
Egy aforizmák könyve | |
Felébredni, meghalni, megszületni | |
Mi tartja vissza az embert attól, hogy újra szülessen, hogy "meghaljon", hogy felébredjen? | |
Az ember semmisége felismerésének hiánya | |
Mit jelent a saját semmiségének felismerése? | |
Mi akadályoz ebben a felismerésben? | |
Az élet hipnotikus befolyása | |
Az alvás, amelyben az ember él, egy hipnotikus állapot | |
A mágus és a birkák | |
A "kundalini" | |
A képzelődés | |
Az ébresztőórák | |
Szervezett munka | |
A csoportok | |
Lehetséges-e a csoportokban dolgozni egy mester nélkül? | |
Az öntanulmányozás munkája a csoportokban | |
A tükrök | |
A megfigyelések kicserélése egymás között | |
Általános és egyéni feltételek | |
A szabályok | |
A "fő hiba" | |
Az ál-munka veszélye | |
Az "akadályok" | |
Az igazsgá és a hazugság | |
Őszinteség önmagával szemben | |
Az erőfeszítés | |
Az akkumulátorok | |
A nagy akkumulátor | |
Az intellektuális és az érzelmi munka | |
Szükség van az érzésre | |
A dolgok érzéseken keresztül való megértése, amiket az értelmen keresztül nem lehet megérteni | |
Az ásítás magyarázata az akkumulátorokkal kapcsolatban | |
A nevetés szerepe és fontossága az életben | |
A nevetés nem létezik a felső központokban | |
A csoportjainkban a munka új és intenzívebb lett | 238 |
Minden embernek egy meghatározott mennyiségű repertoárja van | |
Választani kell az önmagán való munka és a "nyugodt élet" között | |
Nehéz engedelmeskedni | |
A "feladatok" szerepe | |
G. meghatározott feladatot ad | |
A barátok reakciója az ideákra | |
Ez a rendszer a legjobbat vagy a legrosszabbat váltja ki az emberekből | |
Milyen emberek képesek a munkát elkezdeni? | |
A felkészülés | |
A csalódás szükséges | |
A kérdés, ami az embernek fáj | |
A barátok újraértékelése | |
Beszélgetés a típusokról | |
G. újabb feladatot ad | |
Próbálkozás, hogy elmondjuk életünk történetét | |
A hanghordozás | |
"Esszencia" és "személyiség" | |
Az őszinteség | |
A rossz kedv | |
G. megígéri, hogy bármilyen kérdésemre válaszol | |
Egy beszélgetés a szexről | |
A szexnek óriási szerepe van az élet mechanikusságának fenntartásában | |
A szex mint a felszabadulásunk fő lehetősége | |
Az újjászületés | |
A szex energia transzformálása | |
Visszaélés a szexszel | |
Szükséges-e a szexuális önmegtartóztatás? | |
A központok helyes munkája | |
Az állandó gravitációs központ | |
Intenzív belső munka | 260 |
Felkészülés a "tényekre" | |
Finnországi látogatás | |
Láttam az "alvó embereket" | |
A magasabb rendű jelenségeket közönséges módszerekkel lehetetlen tanulmányozni | |
Változás nézeteim, törekvéseim megfogalmazásában | |
A "fő jellemvonás" | |
G. meghatározza fő jellemvonásainkat | |
A csoport átszervezése | |
Azok, akik elhagyták a munkát | |
Két szék közé kerülni | |
Nagyon nehéz visszatérni | |
G. lakása | |
A csendre való reakciók | |
"Látni a hazugságot" | |
Egy bemutató | |
Hogy lehet felébredni? | |
Hogy lehet a szükséges érzelmi állapotot létrehozni? | |
A három mód | |
Áldozat szükséges | |
"Feláldozni a szenvedést" | |
A kibővített "hidrogén táblázat" | |
Egy "mozgásban lévő diagramm" | |
Egy új felfedezés | |
"Nagyon kevés időnk van" | |
Nagyon nehéz a közönséges nyelven az "objektív tudást" továbbadni | 278 |
Az objektív és szubjektív tudás | |
Az egység a különbözőségben | |
Az objektív tudás átadása | |
A felső központok | |
Mítoszok és szimbólumok | |
Szabályok | |
"Úgy fent, mint lent" | |
"Ismerd meg önmagad" | |
A kettősség | |
A kettősség átalakítása hármassággá | |
Az akarat vonala | |
A négyesség | |
Az ötösség - a pentagramm felépítése | |
Az öt központ | |
Salamon pecsétje | |
A számok, geometriai ábrák, betűk és szavak szimbólumai | |
További szimbólumok | |
A szimbólumok helyes és helytelen értése | |
A fejlődés szintje | |
A tudás és lét egyesülése a Nagy Tett | |
Senki sem tudja az embernek azt adni, amit már nem birtokolt azelőtt | |
Előrehaladás csak a saját erőfeszítésén keresztül lehetséges | |
A szimbólumok értelmezése a különböző tanítási irányzatokban | |
Ennek a rendszernek a helye | |
Ennek a tanításnak egyik fő szimbóluma | |
Az eneagramm | |
A hét törvényének egyesülése a három törvényével | |
Az eneagramm vizsgálata | |
Amit az ember nem tud egy eneagrammba belehelyezni, azt nem érti | |
A szimbólum mozgásban van | |
Mozgásban tapasztalni az eneagrammot | |
Gyakorlatok | |
Egyetemes nyelv | |
Objektív és szubjektív művészet | |
A zene | |
Az objektív zene a belső oktávokon nyugszik | |
A mechanikus emberiségnek csak mechanikus művészete lehet | |
Az ember létének különböző szintjei | |
A vallás egy relatív fogalom | 299 |
A vallás összhangban van az ember létének szintjével | |
Segítheti-e az embert az imádság? | |
Meg kell tanulni imádkozni | |
Általában nagyon keveset tudunk a kereszténységről | |
A keresztény templom egy iskola | |
Az egyiptomi "ismétlő" iskolák | |
A szertartások jelentősége | |
Vallási "technikák" | |
Hol rezonál az "Én" szó valakiben? | |
Egy igazi vallás két része, és mit tanít | |
Kant és a skálák fogalma | |
A földi szerves élet | |
A teremtés sugarának növekedése | |
A Hold | |
A szerves élet fejlődő része az emberiség | |
Ha az emberiség fejlődése megáll | |
Változások csak egy egy "útkeresztezésnél" lehetségesek | |
Az evolúció folyamata mindig egy tudatos csoport kialakulásával kezdődik | |
Van-e egy tudatos erő, ami az emberiség evolúciója ellen harcol? | |
Fejlődik-e az emberiség? | |
Kétszáz tudatos ember meg tudná változtatni az egész életet a Földön | |
Az emberiség "három belső köre" | |
A "külső kör" | |
A négy út, mint négy kapu az "exoterikus körön" | |
A negyedik út iskolái | |
Ál ezoterikus iskolák | |
"Az igazság a hazugság formájában" | |
Ezoterikus iskolák Keleten | |
Beavatás és misztériumok | |
Csak önbeavatás létezik | |
1916-17 telének történelmi eseményei | 316 |
G. tanítása mint útmutató, vagy Noé bárkája, az ellentétek labirintusában | |
Az anyag intelligenciája és annak fokozatai | |
Három, kettő és egy emeletes gépek | |
Az ember egy emberből, egy birkából és egy féregből áll | |
Minden élő teremtmény létének kozmikus szontjét meghatározza, hogy mit eszik, mit lélegez be és milyen közegben él | |
Az ember lehetősége, hogy életét megváltoztassa | |
"Minden Élő" ábrája | |
1917 augusztusa | 346 |
Hat hét Essentukiban | |
G. feltárja a teljes munkatervét | |
"Az iskolák nélkülözhetetlenek" | |
"A magasabb rendű erőfeszítések" | |
Az önmagán való munkában a legfőbb nehézség a központok összhangban működése | |
Az ember testének rabja | |
A fölösleges izomfeszültségek következtében sok energia elvész | |
G. néhány gyakorlatot mutat az izmok ellenőrzésére és ellazítására | |
A "stop" gyakorlat | |
A "stop" parancsa | |
G. utal egy Közép-Ázsia-i élményére a "stop"-al kapcsolatban | |
A "stop" hatása Essentukiban | |
A beszélés szokása | |
Egy rövid böjt | |
Mi a bűn? | |
G. figyelem gyakorlatokat mutat | |
Egy kísérlet a légzéssel | |
Az út nehézségének felismerése | |
Sokágú tudásra, óriási erőfeszítésre és segítségre van szükség | |
Van-e út az "utakon" kívül? | |
Az utak az ember típusainak megfelelő segítségek | |
A "szubjektív" és "objektív" út | |
Az obivájtel | |
Mit jelent "komolynak" lenni? | |
Csak egy dolog lehet komoly az ember számára | |
Hogy lehet elérni a valódi szabadságot? | |
A szolgaság nehéz útja és az engedelmesség | |
Mit jelent az áldozatra való felkészülés? | |
A farkas és a bárány meséje | |
Az asztrológia és a típusok | |
Szemléltetés | |
G. bejelenti a csoport feloszlatását | |
Az utolsó út Szentpétervárra | |
Szentpétervár 1917 novemberében | 369 |
A bolsevik forradalom | |
Visszatérés G.-hez a Kaukázusba | |
Egy kis csoport G.-vel Essentukiban | |
Mások is érkeznek | |
Újra indul a munka | |
A gyakorlatok még nehezebbek és változatosabbak, mint korábban | |
Szellemi és fizikai gyakorlatok, dervis táncok, pszichikai "trükkök" tanulmányozása | |
Selymet árulunk | |
Belső küzdelem és elhatározás | |
A guruk lehetősége | |
Döntés, hogy elmegyek | |
G. Szocsiba megy | |
Nehéz időszak, háború és járványok | |
Az eneagramm további tanulmányozása | |
Az "események", el kell hagyni Oroszországokt | |
London a végső cél | |
Az önmagunkon végzett munkának gyakorlati eredménye: egy új Én érzete, egy különös "bizalom" | |
Csoportszervezés Rostovban, és G. rendszerének terjesztése | |
G. megnyitja Intézetét Tiflisben | |
Utazás Konstantinápolyba | |
Embereket gyűjtök össze | |
Megérkezik G. | |
Bemutatom az új csoportot G.-nek | |
Egy dervisdalt fordítunk | |
G. a művész és költő | |
Az Intézet beindul Konstantinápolyban | |
G. engedélyezi, hogy írjak és kiadjak egy könyvet | |
G. Németországba megy | |
Elhatározom, hogy a konstantinápolyi munkát Londonban folytatom | |
1921-ben | |
G. megszervezi az Intézetét Fontaineblau-ban | |
Munka a Prieuré-i kastélyban | |
Beszélgetés Katherine Mansfielddel | |
G. különböző légzésekről beszél | |
"A mozgásgyakorlatokkal segített légzés" | |
Bemutató Párizsban, a Champs Elysées színházban | |
G. 1924-ben Amerikába megy | |
Eldöntöm, hogy önállóan folytatom a munkát Londonban | |
Mutató | 391 |