kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Oktatáskutató Intézet |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 186 oldal |
Sorozatcím: | A képességfejlesztéstől a személyiségfejlesztésig |
Kötetszám: | 1 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-404-040-3 |
Megjegyzés: | A könyv 1000 példányban jelent meg. Fekete-fehér ábrákkal. |
Bevezető | 3 |
A gyakorlatközeli pedagógia tárgya és tagozódása | 5 |
A gyakorlatközeli pedagógia forrásai (Intediszciplináris alapozás) | 9 |
Társadalomontológia | 9 |
Filozófiai antropológia | 12 |
Kultúrelmélet | 14 |
Értékkutatások | 17 |
Ökonómia, gazdaságpolitika | 19 |
Társadalomökológia, környezetvédelem | 22 |
Politikatudomány | 25 |
Jogelmélet | 27 |
Tudomány, tudománytan | 29 |
Esztétika | 31 |
Etikai, erkölcsszociológiai kutatások | 33 |
Magyarság-kutatások | 36 |
Kommunikációkutatás, nyelvelmélet | 38 |
A mindennapi élet elmélete | 40 |
A gyakorlatközeli pedagógia rendszeres kifejtése | 43 |
Közvetítéspedagógia | 43 |
Transzformációs pedagógia | 44 |
Pedagógiai cél- és hatásrendszertervezés | 46 |
Pedagógiai axiológia és kultúratan | 49 |
Pedagógiai személyiségtan | 58 |
Életkorpedagógia | 67 |
Pedagógiai tanuláselmélet | 70 |
Pedagógia folyamattervezés | 82 |
Pedagógiai kreatológia és adaptálástan | 93 |
A szakmai önismeret szerepe a pedagógiai gyakorlatban | 96 |
Alternatívák a pedagógiai gyakorlatban | 101 |
A képességfejlesztő iskola "elmélete" | 107 |
Az osztály mint a szervezeti tanulás színhelye | 115 |
A családi szocializáció iskolai tanulást befolyásoló szerepéről - a családpedagógia kérdései | 119 |
A környezet és a környék mint az iskolai tanulás egyik forrása | 128 |
A gyermek érdekeinek és távlati lehetőségeinek egyeztetése a pedagógia tervezésben | 132 |
Az egyén, illetve az én lehetőségeihez és korlátaihoz igazodó humánus bánásmód | 135 |
Az egyénre szabott tanulásirányítás | 139 |
A tanítás - tantárgyi progrmaadaptálás | 145 |
Értékelés és osztályozás | 154 |
Oktatáspolitika - oktatásirányítás | 160 |
Oktatáspolitikai "célelmélet" | 165 |
Iskolai művelődés- és műveltségpolitika | 167 |
Iskolapolitika | 169 |
Pedagógiai öinnovációs politika | 171 |
Az oktatásügy tervezése és költségvetése | 175 |
Az én-pedagógia problémái és tagozódása | 178 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.