Fekete-fehér fotókkal illusztrálva. Második kiadás.
Értesítőt kérek a kiadóról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Előszó
Ritkaságot tart a kezében az Olvasó.
A sakkról sokan írtak már komoly szakmai kiadványokat. Ezekben bevezetik a kezdőt a sakkozás rejtelmeibe, eligazítják a haladót a változatok dzsungelében, vagy...
Tovább
Előszó
Ritkaságot tart a kezében az Olvasó.
A sakkról sokan írtak már komoly szakmai kiadványokat. Ezekben bevezetik a kezdőt a sakkozás rejtelmeibe, eligazítják a haladót a változatok dzsungelében, vagy magas szintű sakkstratégiai útmutatást adnak a professzionális sakk iránt érdeklődőknek.
Közben viszont kevés szó esik a lényegről: érdemes-e megismerni ezt a játékot, és ha igen, miért? Mit nyújthat egy átlagos 10 éves, fiatal lánynak, aki 4 év múlva szép csendben abbahagyja a sakkot? Vagy annak a kisfiúnak, aki egyévi ismerkedés után 9 évesen inkább a számítógépes játékokat vagy az internetezést választja? Mit nyújtott annak a fiatalembernek, aki egyetemre kerülve először csak szünetelteti, majd abba is hagyja a sakkozást?
Vissza
Fülszöveg
Miben áll, miből tevődik össze az ember értelme? Értelmi erőink között említjük az emlékezetet, a figyelmet, a gondolkodást és a képzeletet, amelyek harmóniája, fejlettsége alapvetően meghatározza az egyén értelmi szintjét. Közülük egyik, vagy másik relatíve fejlettebb lehet, amely, a köré csoportosítható készségek és képességek folytán jelentősen befolyásolhatja az érdeklődést, a pályaválasztást és akár az egész életutat is.
A sakk oktatása folyamán az értelmi erők természetes módon és az oktató célirányos tevékenysége által fejlődnek. A relatíve kevésbé fejletteket játékos gyakorlatokkal fejleszthetjük. „A sakkjátéknak megvan az a csodálatos előnye, hogy a szellemi energiáknak szűk, körülhatárolt területére rögzítésével az agyakat még a legnagyobb gondolkodási teljesítménynél sem lankasztja, hanem inkább fokozza élénkségét és rugalmasságát" - írja Stefan Zweig.
Tartalom
ELŐSZÓ 5
A NEVELÉS TÁRSADALMI SZEREPÉRŐL 9
Lehet-e (a jövőnek) nevelni? (A nevelés néhány dilemmája napjainkban) 10
Melyek az erősebb hatások? 12
Vannak-e tartós emberi értékek? 14
Felértékelődő jellemvonások 15
JÁTÉK ÉS NEVELÉS 16
A sakk, a nevelés színtere 17
NEVELÉSI ESÉLYEK, LEHETŐSÉGEK 20
A nevelés komplex szemlélete 21
A nevelés célpontja a személyiség 21
Harmonikus személyiséget 25
Ismerkedés és megismerés 26
Az egészséges életmód és a sakk 28
Miben rejlik az értelem ereje? 31
Ki, hogyan emlékezik? 32
Aki figyel, előnybe kerül 35
A fejlettebb gondolkodás esélyei 38
Minden játszma egy alkotás 45
Helyesen döntünk-e? 52
Az egész és a rész (A gondolkodás rugalmassága) 56
A sakk szépségei 60
A jellemformáló sakk 61
Az erkölcsösség alapjai 62
Szabályok mindenütt vannak 64
Nagyobb akarattal 65
Önbizalom, önmérséklet, önfegyelem 67
Az érzelmek formálódása 73
VERSENYZŐI KÉPESSÉGEK 83
A szellemi igénybevétel 85
Aki tud küzdeni 86
Az önképzés igénye és képessége 88
MILYEN MÓDON OKTASSUNK, NEVELJÜNK? 89
AMIKOR OKTATUNK... 90
...leggyakrabban közlünk valamit 90
...amit lehet, bemutatunk (Szemléltetünk) 91
...a megbeszélés sokszor segít 92
...a gyakorlás biztonságot ad 93
...a követelmény a mérce 95
A segítés két érdekes módja 96
Néha kell a tanácsadás 98
AHOGYAN NEVELÜNK 99
Közvetlenül 100
Amilyen én vagyok 100
Olyan szeretnek lenni, mint 101
A külső, ami belsővé lesz 102
Itt is követelmény 102
Segítségre mindenkinek szüksége lehet 104
Jó szokás, rossz szokás 106
Mások által 107
Az utánozás nem majomszokás 108
A sugalmazás nem súgás 108
A csoport segítségével 110
Értelmes értékelés 110
Mondjuk meg neki 111
FOGALMAK A SAKKOKTATÁSBAN 112
A sakkozás speciális fogalmai 113
A sakkozásba átvett fogalmak 114
A sakkoktatás néhány témája 115
A sakk történetéhez 115
A sakktábla rejtelmei 115
Szorgalom a megnyitásokhoz 116
A jellempróbáló középjáték 116
Szépségek a végjátékban 119
A játszmaállás értékelése 120
MELLÉKLETEK 125
IRODALOM 142
Kovács Imre műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kovács Imre könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
×
1
2
3
Regisztráció
×
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Mehet
×
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.