Előszó | 7 |
Bevezetés | 9 |
Az orvosképzés kialakulása | 9 |
Képzési cél | 9 |
Felvételi politika, a hallgatók száma és a munkaerőpiac | 10 |
Képzési stratégiák | 11 |
Képzési szakaszok, posztgraduális képzés | 12 |
Finanszírozás | 13 |
Az orvosképzés és az egészégügyi ellátási rendszer integrációja | 14 |
Trendek | 15 |
Amerikai Egyesült Államok | 17 |
Orvosképzés az Amerikai Egyesült Államokban | 17 |
Történeti áttekintés | 17 |
Irányítás, igazgatás | 17 |
Felvételi feltételek, tanulmányi idő | 18 |
Tanulmányok | 20 |
Fokozatok, szakspecializáció | 22 |
Praktizálás | 23 |
Az egyetemi és a területi egészségügyi központok szerepe | 24 |
A kaliforniai Stanford Egyetem Orvostudományi Fakultása | 25 |
Általános rész | 25 |
Tanulmányok | 26 |
A tanulmányok értékelése, vizsgák | 33 |
Két, intézethez kötött program | |
Speciális programok | 38 |
Posztgraduális képzés | 39 |
A University of California Davis campusának Orvostudományi Fakultása | 40 |
Az "Upper Peninsula"-orvosképző program | 45 |
A Michigani Állami Egyetem College of Human Medicine és az Upper Peninsula Health Education Corporation közös programja | 45 |
Ausztrália | 49 |
Orvosképzés | 49 |
Egészségügy, orvostudományi egyetemek, felvétel | 49 |
Tanulmányok | 50 |
Vizsgák, fokozatok | 50 |
University of New Castle, New South Wales, Medical School | 52 |
Új típusú orvosképző intézet | 52 |
A hallgatók és az oktatók szelekciója | 52 |
Tanulmányok | 53 |
Problémák | 54 |
Fogorvosképzés | 55 |
Fogorvosok és fogorvosképzés | 55 |
A Queensland-i Egyetem Fogorvosképző Kara | 55 |
Ausztria | 59 |
Orvosképzés | 59 |
Képzés a Bécsi Egyetem Orvostudományi Karán | 61 |
Belgium | 67 |
Orvosképzés | 67 |
Fogorvosképzés | 69 |
Orvos- és fogorvosképzés a Brüsszeli Szabadegyetemen | 69 |
Szakorvosi képzés | 79 |
Fakultásközi, interdiszciplináris kurzusok | 80 |
Dánia | 83 |
A dán egészségügyi rendszer | 83 |
Orvosképzés | 84 |
A Dán Orvosi Egyesület | 89 |
A fogorvosképzés ötéves tanterve | 90 |
Finnország | 95 |
Egészségügyi rendszer és orvosképzés | 95 |
Tanulmányok | 96 |
Oktatási reform a Koupioi Egyetemen | 97 |
Franciaország | 103 |
Az orvosképzés struktúrája | 103 |
A Bordeaux 2. Egyetem Orvostudományi Szekciója | 106 |
Orvostudományi szak | 106 |
Fogorvostudományi szak | 108 |
Gyógyszerészeti szak | 110 |
Magasabb fokozatok | 113 |
Paramedikális szakok | 114 |
Hollandia | 117 |
Egészségügyi rendszer | 117 |
Orvosképzés | 118 |
Kísérleti program a Limburgi Rijks-Egyetemen | 121 |
Izrael | 123 |
Orvosképzés | 123 |
A Ben Gurion Egyetem Orvosképző Intézete | 124 |
Japán | 129 |
Kanada | 131 |
Orvosképzés | 131 |
A McMaster orvosképző program | 132 |
Nagy-Britannia | 135 |
Az orvosképzés jellemzői | 135 |
Szervezeti kérdések | 135 |
Felvételi követelmények és felvételi eljárás | 135 |
Tanulmányok | 136 |
Vizsgák | 137 |
Specializáció | 137 |
Folyamatos képzés, posztgraduális oktatás | 138 |
Orvosképzés az Oxfordi Egyetemen | 140 |
Az egyetem és a Medical School | 140 |
Preklinikai képzés | 140 |
Klinikai képzés | 141 |
Tudományos fokozatok, posztgraduális képzés | 143 |
A Leeds-i Egyetem | 145 |
Az egyetem | 145 |
Undergraduate orvsképzés | 145 |
Undergraduate fogorvosképzés | 148 |
Posztgraduális orvos- és fogorvosképzés | 149 |
Gyógyszerészképzés | 150 |
University of Wales, College of Medicine | 151 |
Az Orvostudományi College | 151 |
Felvételi követelmények | 151 |
Orvosképzés | 151 |
Fogorvosképzés | 153 |
Ápolóképzés | 156 |
Charing Cross and Westminster Medical School | 159 |
A Newcastle upon Tyne-i EGyetem | 161 |
Klinikai gyógyszerészeti diploma | 161 |
Restauráló fogászat, Master of Science kurzus | 161 |
Új tanulmáyi rend az Edinburgh-i Egyetem orvosi karán | 162 |
Korszerűsítési törekvések | 162 |
Tantervi struktúra | 162 |
Vizsgarend | 163 |
A tanterv értékelése | 164 |
Német Szövetségi Köztársaság | 165 |
Orvosképzés | 165 |
Szervezeti kérdések | 165 |
Tanulmányok | 165 |
A vizsgák struktúrája | 165 |
A vizsgák tartalma | 166 |
Kétéves orvosi gyakorlat | 168 |
Posztgraduális képzés, szakképzés | 169 |
A Lübecki Orvostudományi Egyetem | 170 |
Az egyetem struktúrája | 170 |
Tanulmányi rend | 171 |
Fokozatok | 173 |
Posztgraduális tanulmányok | 173 |
Düsseldorfi Egyetem, Orvostudományi Kar | 185 |
Tanulmányi rend | 185 |
A doktorrá avatás rendje (promóció) | 188 |
Gyógyszerészképzés | 199 |
A képzés szerkezete, vizsgák | 199 |
A képzés tartalma | 200 |
Gyógyszerészeti tanulmányok a Heidelbergi Egyetemen | 202 |
Norvégia | 205 |
Olaszország | 207 |
Svájc | 209 |
Svédország | 213 |
A svéd felsőoktatási rendszer áttekintése, különös tekintettel az egészségügyi tanulmányokra | 213 |
Orvosképzés | 214 |
Fogorvosképzés | 220 |
Az egészségüggyel kapcsolatos középfok utáni képzés | 223 |
Mellékletek | 229 |
Az általános képzés ideje és a végzettség utáni diploma neve | 229 |
A szakspecializációk elnyeréséhez szükséges képzési idő az európai országokban | 230 |
Függelék | 249 |
Az általános orvosok (családi orvosok) képzése | 249 |
Közegészségügyi orvosok képzése | 251 |
Gerontológusok képzése | 257 |
Szülésznők képzése | 260 |
A fogorvosi kisegítő személyzet képzése | 263 |
Laboratóriumi segéderő | 263 |
Gyógykezelési segéderő | 264 |
Területen dolgozó segéderő | 265 |