1.062.617

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Egészségtan

Ember biológiája és egészségtana II. - Kézirat

Szerkesztő
Grafikus

Kiadó: Candidus 21 Kft.
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 100 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 28 cm x 20 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. Készült 400 példányban. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

1. AZ EGÉSZSÉGTAN TÁRGYA ÉS FELADATA
2. A GYERMEK TESTI FEJLŐDÉSE 6
2.1. a testi fejlődés általános törvényszerűségei 6
2.2. a testi fejlődés gyakorlati vonatkozásai 7
2.2.1. A testi fejlődést befolyásoló tényezők 7
2.2.2. az akceleráció 8
2.2.3. A testi fejlettség értékelése 9
2.2.4. A testi fejlettségi szint ismeretének pedagógiai jelentősége 9
3. ÉLELMEZÉS-EGÉSZSÉGTAN
3.1. az óvodás és iskoláskor táplálkozási normái 11
3.1.1. A gyermekélelmezés és az életkori sajátosságok 11
3.1.2. Egyes élelmi anyagok szerepe az étkezésben 12
3.1.3. Az étrendösszeállítás követelményei 13
3.2. a gyermekétkeztetés pedagógiai feladatai 14
4. ábra. az önálló étkezésnek már az óvodában is természetesnek kell lennie 15
3.2.1. az étkezés helye és környezete 15
3.2.2. pedagógiai feladatok az óvodában 15
3.2.3. az iskolai étkeztetések lebonyolítása 15
3.2.4. iskolai kisétkeztetések 16
3.2.5. Étkezéssel kapcsolatos nevelési problémák 17
3.3. Egészséges életmód, reformtáplálkozás 17
4. 1SKOLA-EGÉSZSÉGTAN 21
4.1. AZ EGYES TANTÁRGYAK SPECIÁLIS EGÉSZSÉGÜGYE
4.1.1. Írás 21
4.1.2. Olvasás
4.1.3. Testnevelés
4.1.4. Rajz
4.1.5. ének 24
4.1.6. Technika
4.1.7. környezetismeret 24
4.2. A NAPKÖZI OTTHONOK egészségtana24
4.2.1. Környezethigiéne 24
4.2.2. Személyi higiéné, napirend 25
4.3. A tanulók iskolán kívüli munkája és szabadideje . 26
4.2.3. Felkészülés az órákra 26
4.2.4. Szabadidő És alvás 26
4.2.5. Nyári napközis táborozás, csoportos kirándulás 26
4.3. Az oktató nevelő munka egészségtana. 28
4.3.1. az iskolaérettség 28
4.3.2. differenciált beiskolázás 29
4.3.3. A tanulók teljesítőképességét befolyásoló tényezők 29
4.3.4. az elfáradás, túlterhelés és kimerülés 30
4.3.5. az oktató-nevelő munka megszervezése 31
4.3.6. a tanulók életrendje az iskolaév és a szünidő alatti 33
4.3.7. A pedagógusok egészségvédelme, menthál1ugiénéje 34
5. EGÉSZSÉGNEVELÉS 36
5.1. az egészségnevelés elméleti kérdései 36
5.2. az egészségnevelés főbb tartalmi kérdései 36
5.2.1. SZEMÉLYI HIGIÉNÉ 36
5.2.2. Egészséges öltözködés 38
5.2.3..A szabadidő helyes felhasználása 38
5.2.4. A gyermekkori alkoholfogyasztás megelőzése 38
5.2.5. A dohányzás megelőzése 39
5.2.6. A családi éle i re nevelés 40
5.2.7 A BALESETEK MEGELŐZÉSE OTTHON ÉS AZ UTCÁN 41
5.3. AZ EGÉSZSÉGNEVELÉS GYAKORLATI MÓDSZEREI 42
5.3.1. SZÓBELI ISMERETKÖZLÉS 42
5.3.2. AZ ÍROTT ÉS NYOMTATOTT SZÓ MÓDSZEREI 43
5.3.3. A SZEMLÉLTETÉS MÓDSZEREI 43
5.3.4. A GYAKOROLTATÁS MÓDSZERE 44
10. ÁBRA. A GYEREKEKET RENDSZERES GYAKORLÁSSAL RÁ KELL SZOKTATNI A FOGMOSÁSRA 44
5.3.5. KOMPLEX MÓDSZEREK 44
6. GYERMEKKORI BETEGSÉGEK 45
6.1. A BETEGSÉGEK FELISMERÉSE ÉS MEGELŐZÉSE 45
6.2. LÉGÚTI BETEGSÉGEK ÉS MEGELŐZÉSÜK 46
6.2.1. A SZÁJÜREG ÉS AZ EMÉSZTŐCSATORNA MEGBETEGEDÉSEI 47
6.3. A KERINGÉSI SZERVEK ÉS A VÉR BETEGSÉGEI 48
6.4. A KI VÁLASZTÓRENDSZER ÉS A HÚGYUTAK BETEGSÉGEI 49
6.5. AZ IDEGRENDSZER BETEGSÉGEI 49
6.6. AZ ÉRZÉKSZERVEK BETEGSÉGEI ÉS VÉDELMÜK 51
6.7. A MOZGÁSSZERVEK BETEGSÉGEI 51
6.8. A BŐRFELÜLETEN ÉSZLELHETŐ ELVÁLTOZÁSOK 52
7. JÁRVÁNYTAN
7.1. ÁLTALÁNOS JÁRVÁNYTAN 54
7.1.1. A JÁRVÁNYTAN TÁRGYA, FELADATA, FELOSZTÁSA 54
7.1.2. A FERTŐZÉS (INFEKCIÓ) 54
7.1.3. A JÁRVÁNYFOLYAMAT MOZGATÓ ERÖ154
7.1.3.1. Közvetlen (elsődleges) mozgatóerők. 55
7.1.3.2. A fertőzés terjedési módjai. 56
7.1.3.3 Fogékonyság - immnunitás 57
7.1.3.4. Közvetett (másodlagos) mozgatóerők. 58
7 1.4. A FERTŐZŐ BETEGSÉGEK ELŐFORDULÁSI MÓDJAI 58
7.1.5. A FERTŐZŐBETEGSÉGEK FELOSZTÁSA 59
7.1.6. A FERTŐZŐ BETEGSÉGEK MEGELŐZÉSE ÉS LEKÜZDÉSE 60
7.1.6.1. Megbetegedésektől függetlenül végzendő járványügyi feladatok. 60
7.1.6.2. Megbetegedési veszélyelhárítása céljából kötelező védőoltások 61
7 1 6.3. Járványügyi teendők fertőző betegségek előfordulásakor. 6l
7.2. RÉSZLETES JÁRVÁNYTAN V.
7.2.1 VÍRUSOK OKOZTA JÁRVÁNYOS MEGBETEGEDÉSEK
7.2.1.1. Vírusos májgyulladás 63
7.2.1.2. Járványos fültőmirigy-gyulladás (mumpsz) 64
7.2.1.3. Bárányhimlő 64
7.2.1.4. Influenza 64
7.2.1.5. Veszettség (lyssa) 65
1.2 . 1.6. Kanyaró 65
7.2.1.7 AIDS 66
7.2.2. BAKTÉRIUMOK OKOZTA JÁRVÁNYOS MEGBETEGEDÉSEK 6'7
7.2.2.1. Bacilláris dizentéria (vérhas) 67
7.2.2.2. Salmonellák okozta ételfertőzés (Salmonellózis) 67
7 2.2.3. Vörheny (scarlatina) 68
7.2.3. FÉRGEK OKOZTA JÁRVÁNYOS MEGBETEGEDÉSEK 68
7.2.3.1. Cemagiliszta betegség (enterobiazis, oxyuriazis) 68
7.2.3.2. Orsófcrgesscg (ascariazis) 69
8. ELSŐSEGÉLYNYÚJTÁS 70
8.1. az ÚJRAÉLESZTÉS 70
8.1.1 ÁTJÁR1IATÓ LÉGUTAK BIZTOSÍTÁSA 71
8.1.2. BELÉGZÉS PÓTLÁSA BEFÚVÁSSAL 72
8 1.3. a KERINGÉS (CIRKULÁCIÓ) BIZTOSÍTÁSA 73
8.2. a vérzés csillapítása 74
8.3. Baleseti sérülések 76
8.3.1 Sebek 76
8.3.2. Törések és ficamok a végtagokon 76
8.3.3. A koponya sérülései 77
8.3.4. A gerinc sérülése 78
8.3.5. Mellkasi sérülések 78
8.3.6 Hasi sérülések 79
8.3.7. égés 79
8.3.8. Fagyás 80
8.4. Belgyógyászati sérülések 80
8.4.1. Áramütés
8.4.2. Napszúrás 81
8.4.3. hóguta
8.4.4. VÍZBEFULLADÁS 81
8.4.5. Mérgezések
8.5. Elsősegélynyújtás eszméletlen állapotban
8.6 az elsősegélynyújtás általános szabályai 84
8.6.1 további segítség biztosítása 85
8.6.2 Kirándulás, táborozás elsősegély-nyújtás! feladatai 86
8.7. Leggyakrabban használt elsősegélynyújtó eszközök 87
8.7.1. kötözőanyagok 8 7
8.7.1. Folyadékok 87
8.7.2. egyéb segédeszközök 87
9. KÖRNYEZET-EGÉSZSÉGTAN 88
9. i. Természetes környezet 88
9.1.1. A levegő egészségtana 88
9.1.11. Gáz halmazállapotú anyagok 88
9.1.12. Szilárd halmazállapotú anyagok 89
9.1.1.3. A levegő fizikai tulajdonságai 89
9.1.1 4. A levegőszennyeződés okai és hatása 90
9.1.1.5. A klíma és az emberi szervezel 90
9.1.2. a víz egészségtana 91
9.1.3. A talaj egészség tana 92
9.2. Mesterséges környezet 94
9.2.1. város és falu 94
9.2.2. A lakás higiénéje 94
9.3. környezetvédelem 95
9.3.1. A környezetvédelem célja és köre 95
9.3.2. A környezetvédelemmel kapcsolatos pedagógiai feladatok 97
10. KÖTELEZŐ ÉS AJÁNLOTT IRODALOM AZ EMBER BIOLÓGIÁJA ÉS EGÉSZSÉGTANA TANTÁRGY TANULÁSÁHOZ 99
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem