1.067.339

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Egészségpedagógia

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Semmelweis Egyetem Egészségügyi Főiskolai Kar
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 231 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-7152-65-2
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

1. Szocializáció és nevelés 5
1.1. A szocializáció és a nevelés tárgya: a személyiség 5
1.1.1. A személyiség funkciója 8
1.1.2. A személyiség struktúrája 11
1.1.3. A személyiség biológiai meghatározottsága 26
Összefoglalás, önellenőrző feladatok 32
1.2. A szocializáció 34
1.2.1. A szocializáció folyamata 35
1.2.2. A szociális szerep 41
Összefoglalás, önellenőrző feladatok 46
1.3. Az intézményesített szocializáció: a nevelés 47
1.3.1. A nevelés célirányossága (tervezettsége) 50
1.3.2. A nevelés szervezettsége (ellenőrzöttsége) 60
1.3.3. A nevelés szakszerűsége (módszeressége) 64
1.3.4. A nevelés rokonfogalmai 75
Összefoglalás, önellenőrző feladatok 79
1.4. A nevelt önszabályozása (nevelhetősége) 81
Összefoglalás, önellenőrző feladatok 89
2. Nevelési feladatok az egészségügyi ellátásban 91
2.1. Prevenció és nevelés, az egészséges életmódra nevelés 91
2.1.1. Az egészséges életmódra nevelés célja 92
2.1.2. Az egészséges életmódra nevelés feladata, tartalma: az egészségkulturáltság 94
2.1.3. Preventív szemlélet az egészséges életmódra nevelésben: a teherbíró személyiség 102
2.1.4. Az egészséges életmódra nevelés szervezettsége és kiemelt tartalmi területei 111
Összefoglalás, önellenőrző feladatok 115
2.2. A csecsemő és kisgyermek nevelésének sajátos feladatai az egészségügyi intézményekben 116
2.2.1. A csecsemő és a kisgyermekkor pedagógiai szempontból jelentős szükségletei 117
2.2.2. A bölcsődei és csecsemőotthoni nevelés módszertani alapelvei 124
2.2.3. A beteg gyermek ápolásának pedagógiai vonatkozásai 128
Összefoglalás, önellenőrző feladatok 130
2.3. A beteg vezetésének pedagógiája 131
2.3.1. A beteg ember személyisége 134
2.3.2. A betegvezetés módszertani alapelvei 142
2.3.3. Egyes betegségben szenvedők vezetésének sajátos szempontjai 147
Összefoglalás, önellenőrző feladatok 157
2.4. Felnőttképzés (a szakmai képzés és továbbképzés andragógiai alapjai) 159
2.4.1. A permanens művelődés szükséglete és lehetősége 159
2.4.2. A felnőtt személyiségjellemzői és művelődési motívumai 161
2.4.3. A felnőttképzés módszertani alapelvei 168
Összefoglalás, önellenőrző feladatok 175
3. A nevelés-oktatás gyakorlata, nevelési-oktatási módszerek és eljárások 177
3.1. A személyiség működési területeire ható módszerek 177
3.1.1. Érzelmi minták közvetítése 177
3.1.2. Viselkedési minták közvetítése, példamutatás 178
3.1.3. Jutalmazás és büntetés, a megerősítés 179
3.1.4. Döntési helyzetek biztosítása 181
3.1.5. Ismeretek, tapasztalatok közvetítése: követelés, meggyőzés, gyakoroltatás 182
3.1.6. Tanuláselméletek, a tanulásra vonatkozó felfogások 186
Összefoglalás, önellenőrző feladatok 188
3.2. A neveltek aktivitási szintjét befolyásoló módszerek 189
3.2.1. Részvételi aktivitás 190
3.2.2. Interiorizáló (befogadó) aktivitás 191
3.2.3. Szükségletkielégítő aktivitás 191
Összefoglalás, önellenőrző feladatok 192
3.3. A hatáskörbe vont neveltek száma szerinti módszerek 193
3.3.1. Egyéni hatás 193
3.3.2. Kiscsoportos, csoportdinamikai hatás 194
3.3.3. Nagycsoportos hatás 203
3.3.4. Tömeges hatás, tömegközlés 204
Összefoglalás, önellenőrző feladatok 209
3.4. A felhasznált eszköz hatásmechanizmusa szerint megkülönböztethető módszerek 210
3.4.1. Az I. jelzőrendszerre ható szemléltetés 210
3.4.2. A II. jelzőrendszerre ható szóbeli közlés 211
3.4.3. Komplex eszközhasználat 212
Összefoglalás, önellenőrző feladatok 212
3.5. A nevelő-nevelt kapcsolat jellege szerint megkülönböztethető módszerek 213
3.5.1. A nevelő tevékenysége a meghatározó 213
3.5.2. A nevelt tevékenysége a meghatározó 214
3.5.3. Közös, interaktív tevékenység 215
Összefoglalás, önellenőrző feladatok 215
3.6. A nevelő személyisége mint módszertényező, társkapcsolati (szociális) készségei 216
3.6.1. Társmegismerés (személypercepció) 216
3.6.2. Társas döntés és döntéselfogadtatás 219
3.6.3. Közlés (kommunikáció) 221
Összefoglalás, önellenőrző feladatok 227

Elekes Attila

Elekes Attila műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Elekes Attila könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem