A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

EFQM Kiválóság modellre épülő mérés, értékelés az óvodában

Szerző
Lektor
Füzesabony
Kiadó: Aquila'89 Humán Szolgáltató Bt.
Kiadás helye: Füzesabony
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 108 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 15 cm
ISBN: 963-00-8007-9
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. Törvény módosítása (1999. évi LXVIII. Törvény) előírja az óvodák számára az ellenőrzési, mérési, értékelési, minőségbiztosítási rendszerük kidolgozását és... Tovább

Előszó

A Közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. Törvény módosítása (1999. évi LXVIII. Törvény) előírja az óvodák számára az ellenőrzési, mérési, értékelési, minőségbiztosítási rendszerük kidolgozását és helyi nevelési programba illesztését.
Az óvodai mérések témaköre jelentős mértékben megosztotta a szakmai közvéleményt. Ellenzői úgy beszéltek róla, mint új követelményről, amely nem illeszthető be az óvodai élet sajátos világába. Erőteljesen különböznek a vélemények a „Mit, hogyan, milyen időközönként mérjünk?" kérdésben is.
Álláspontunk szerint a neveltségi eredmények mérése hosszú idő óta része az óvodai nevelésnek. Időről időre számba vettük hogy kitűzött céljainkhoz képest, vagy korábban az ONEP követelményeihez képest, mit tudtunk elérni. Mérésmetodikai módszerként a megfigyelést használtuk. Kvalitatív (minőségi) mutatókat alkalmaztunk és a mérések eredményei általában nem voltak számszerűsíthetők. Értékelésük dokumentumelemzéssel történt.
Jelen írásunkban egy olyan módszert kívánunk a szakma figyelmébe ajánlani, amely szintén a megfigyelés módszerét alkalmazza, de kvantitatív (számszerű) adatokat nyújt az értékeléshez.
Nagyon lényeges sajátossága, hogy az Óvodai nevelés országos alapprogramjának kimeneti jellemzőihez illeszkedik, így minden óvoda számára használható, bármilyen adaptált, vagy önállóan alkotott helyi nevelési programmal dolgozzék is.
Mottónk: „Mindent olyan egyszerűen csináljunk meg, amilyen egyszerűen csak lehet, de nem egyszerűbben." (Albert Einstein)
A gyermeki fejlődés nyomonkövetésére ajánlott módszerünk minőségelvű, természetes módon illeszkedik a COMENIUS 2000 Közoktatási minőségfejlesztési Program Irányított önértékelés fejezetéhez. Vissza

Tartalom

Tartalom 3
1. Bevezetés 5
2. Programbeválás - mérés, értékelés - minőségbiztosítás 7
3. Programbeválás, kiegészítés 7
2.2. Koherencia vizsgálatok 12
2.3. Mérhetőség, sikerkritériumok 15
2.3.1. Minőségbiztosítás 16
2.3.2. Mérés, értékelés 19
2.4. A gyermeki személyiség fejlődésének nyomon követése 25
2.5. Sikerkritérium táblázatok 31
2.6. Kitöltési útmutató 51
3. Az EFQM modell értelmezése és alkalmazása az óvoda sajátos
világára 59
3.1. Vezetés 67
3.2 Üzletpolitika és stratégia 72
3.3 Dolgozók irányítása 75
3.4. Partnerkapcsolatok és erőforrások 78
3.5. Folyamatok 82
3.6. Vevői eredmények (vevői elégedettség) 88
3.7. Dolgozói eredmények (dolgozói elégedettség) 92
3.8. Társadalmi eredmények (társadalmi hatás) 95
3.9. A kulcsteljesítmény eredményei (üzleti eredmények) 99
4. Az óvoda önértékelési táblázata 103
5. Összegzés 105
Irodalomjegyzék 107
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem