kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Magyar Testnevelési Főiskola Továbbképző Intézet |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 158 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 25 cm x 18 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal. |
Általános rész | 3 |
Az edéselmélet kialakulása | 3 |
A gyakorlat magasszintű általánosítása | 3 |
Csoportmunka | 4 |
Szintézis | 4 |
Az edzéselmélet viszonylagos önállósága | 5 |
Az edzés jellemzői | 6 |
Egy sportágra szakosodás | 6 |
Életmód és sport | 7 |
Egyéni edzés | 7 |
Tervszerűség | 8 |
Tudományos edzés | 8 |
Alapfogalmak | 9 |
Edzés | 9 |
Edzésrendszer | 9 |
Edzésmódszer | 10 |
Eszközök | 10 |
Teljesítőképesség, teljesítőkészség | 10 |
Feladatok | 11 |
Fizikai képzés | 11 |
Technikai, taktikai képzés | 12 |
Értelmi képzés | 12 |
Nevelés | 12 |
Edzettség | 13 |
Az edzettség növelésének eszközei | 15 |
Versenygyakorlatok | 16 |
Speciális gyakorlatok | 17 |
Sokoldalúan képző gyakorlatok | 17 |
Az edzettség növelésének káros eszközei (dopping) | 19 |
Edzésterhelés | 20 |
A terhelés összetevői | 21 |
Intenzitás | 21 |
Ingersűrűség | 23 |
Időtartam | 23 |
Alkalmazkodási sajátosságok | 24 |
Elfáradási sajátosságok | 25 |
Terjedelem és intenzitás összehangja | 28 |
Túledzettség | 31 |
Edzéselvek | 34 |
Fokozódó terhelés | 34 |
Egész éves terhelés | 36 |
Terhelési ciklusok kialakulása | 37 |
Az egész éves ciklus felépítése | 39 |
Alapozó szakasz | 40 |
Formábahozó szakasz | 41 |
Formábantartó szakasz | 42 |
Átmeneti szakasz | 43 |
Formaidőzítés | 44 |
A sportformát befolyásoló tényezők | 48 |
Ajánlások | 49 |
Tudatosság | 49 |
Szemléletesség | 50 |
Rendszeresség | 51 |
Érthetőség | 52 |
Erőnlét | 53 |
Erőedzés | 53 |
Maximális erő | 54 |
Gyorsasági erő | 54 |
Erőállóképesség | 54 |
Abszolút erő, relatív erő | 54 |
Belső és külső erők | 55 |
Statikus és dinamikus erő | 55 |
Az erőfejlesztés alaptételei | 55 |
Biomechanikai feltételek | 55 |
Idegrendszeri feltételek | 56 |
Az ellenállás, súly nagysága | 57 |
A végrehajtás időtartama | 57 |
Erőfejlesztés izometriás (statikus) gyakorlatokkal | 58 |
Erőgyakorlatok és légzés | 59 |
Erőfejlesztő eszközök | 60 |
Sportági sajátosságok | 61 |
A gyorsaság edzése | 62 |
A gyorsaság megjelenési formái | 62 |
A gyorsaság fiziológiai feltételei | 63 |
A gyorsaságfejlesztés lehetőségei | 64 |
A helyzetgyorsaság fejlesztési lehetőségei | 65 |
A gyorsaságfejlesztés módszerei | 66 |
Az állóképesség edzése | 67 |
Hosszútávú állóképesség | 68 |
Középtávú állóképesség | 69 |
Rövidtávú állóképesség | 69 |
Állóképességfejlesztő módszerek | 70 |
Tartós módszerek | 70 |
Intervallumos módszerek | 70 |
Verseny, ellenőrző módszerek | 71 |
A módszerek kölcsönhatása | 71 |
Az ügyesség edzése | 72 |
Az ügyesség jellemzői | 72 |
Az ügyesség fejlesztésének követelményei | 73 |
Fejlesztési eljárások | 73 |
A hajlékonyság edzése | 73 |
A hajlékonyság feltételei | 74 |
Ellazulási készség | 74 |
Autogén traning | 75 |
A különböző érzékek szerepe a sportmozgásokban | 75 |
Egyensúlyérzék | 75 |
Térérzék | 76 |
A képességek közötti kölcsönhatás | 76 |
Technika | 78 |
Mozgáskoordináció | 78 |
Az érzékszervek szerepe a mozgáskoordinációban | 78 |
Mozgásérzékelés (kinesztézis) | 78 |
Tapintásérzékelés | 80 |
Egyensúlyérzékelés | 80 |
Látásérzékelés | 80 |
Hallásérzékelés | 81 |
Szóbeli információk szerepe a mozgáskoordinációban | 82 |
Az információk kölcsönhatása | 82 |
Mozgástanulási elméletek | 83 |
A sporttechnika elsajátításának fázisai | 83 |
A mozgásszerkezet fogalma | 86 |
Mozgásritmus, egyéni mozgás | 88 |
A gyakorlás jelentősége | 89 |
A technikai képzés követelményei | 90 |
Hibajavítás | 92 |
A helyes és helytelen szembeállítása | 92 |
Az objektív információk felhasználása | 93 |
A végrehajtás eltúlzása | 93 |
Mozgásrészek gyakorlása | 93 |
Kényszerítő helyzetek alkalmazása | 93 |
Stratégia és takitka | 94 |
A téma edzéselméleti megközelítése | 94 |
Stratégia és taktika jelentősége, szerepe a sportban | 94 |
Stratégiai és taktikai ismeretünk jellege | 94 |
Alapfogalmak | 95 |
A stratégia | 95 |
A taktika | 96 |
A sportágak csoportosítása, a taktika jelentősége szerint | 97 |
Sorsolásos sportágak | 97 |
Ciklikus sportágak | 98 |
Páros küzdelmek | 98 |
Csapatjátékok | 99 |
Az egyén mint feladatmegoldó rendszer | 99 |
A rendszer értelmezése | 99 |
A taktikai feladat | 99 |
A versenyhelyzet (játékszituáció) | 100 |
Taktikai cselekvés | 100 |
Döntés és anticipáció | 102 |
Taktikai gondolkodás | 104 |
A csapat mint feladatmegoldó rendszer | 105 |
A csapat struktúráltsága | 105 |
Az együttműködés | 105 |
A játékrendszer | 108 |
Ötletjáték | 109 |
Kombinációs játék | 109 |
Rendszerjáték | 109 |
Improvizációs játék | 109 |
A támadás taktikája | 110 |
A védekezés taktikája | 111 |
A redszer irányítása és a taktikai terv | 112 |
Oktatásmódszertani kérdések | 114 |
Oktatásmódszertani ismeretek és oktatási célok | 114 |
Az ismeretek alkalmazásának kérdése | 116 |
A taktikai képzés és az ügyesség kapcsolata | 117 |
Oktatásmódszertani problémák a taktikai cselekvések tanulásában | 118 |
A taktikai készség fejleszthetősége | 118 |
A taktikai cselekvések oktatása során véges számú cselekvésváltozatot végtelen számú szintuációváltozatra tanulunk | 119 |
"Módszeresen" oktatható és módszeresen nem oktatható részek között teszünk különbséget | 119 |
A technika és a taktika oktatásának kapcsolata | 119 |
A globális és parciális oktatási módszer viszonya | 119 |
Taktikai sablonok, kombinációk elsajátítása, vagy a döntési készség fejlesztése kerüljön előtérbe? | 120 |
A tudatosság és automatizáltság kapcsolata a taktikai cselekvések elsajátításában és alkalmazásában | 120 |
A funkcionlis kötöttség és a taktikai cselekvések alkalmazhatóságának viszonya | 121 |
Az oktatott ismeretanyag mennyiségének kérdése | 122 |
A taktikai ismeretek színvonala és az elméleti képzés kapcsolata | 122 |
Befejezés | 123 |
Versenyzés | 125 |
A sportversenyek, mérkőzések jelentősége | 125 |
Edzésversenyek | 125 |
A versenyek tervezése | 126 |
A versenyek száma | 127 |
Edzés és versenyzés összhangja | 127 |
Közvetlen versenyelőkészületek | 128 |
A közvetlen pszichikai előkészületek | 130 |
Felkészülés a verseny előtti napon | 130 |
A rajt előtti felkészülés | 131 |
A verseny előtti bemelegítés | 131 |
Öltözködés | 133 |
Versenyterv, a küzdelem terve | 133 |
Az edzés tervezése | 134 |
Edzéstervek, fajtái | 134 |
Egyéni edzéstervek | 134 |
Csoporttervek | 135 |
Versenytervek | 135 |
A különböző tervek azonosságai | 135 |
Évi edzésterv (egyéni) | 135 |
Időszaki tervek | 136 |
A sportbeli felkészülés szakaszai | 137 |
Alapismeretek | 137 |
Anatómiai, élettani jellemzők | 137 |
Mozgásfejlődés | 139 |
Az utánpótlás nevelésének időszaka | 140 |
Az utánpótlásedzést befolyásoló tényezők | 142 |
A fizikai képességek fejlesztése | 142 |
A technikai képzés | 143 |
Taktikai képzés | 143 |
Értelmi fejlesztés | 144 |
Élsport | 145 |
Alapismeretek | 145 |
Az élsport-edzést befolyásoló tényezők | 145 |
Kiválasztás | 146 |
A tehetség jellemzői | 147 |
A tehetségkutatás lehetőségei, területei | 147 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.