1.060.457

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Edzéselmélet és módszertana

Középfokú tanfolyam (Kézirat)

Szerző
Budapest
Kiadó: Magyar Testnevelési Főiskola Továbbképző Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 158 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 18 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Általános rész3
Az edéselmélet kialakulása3
A gyakorlat magasszintű általánosítása3
Csoportmunka4
Szintézis4
Az edzéselmélet viszonylagos önállósága5
Az edzés jellemzői6
Egy sportágra szakosodás6
Életmód és sport7
Egyéni edzés7
Tervszerűség8
Tudományos edzés8
Alapfogalmak9
Edzés9
Edzésrendszer9
Edzésmódszer10
Eszközök10
Teljesítőképesség, teljesítőkészség10
Feladatok11
Fizikai képzés11
Technikai, taktikai képzés12
Értelmi képzés12
Nevelés12
Edzettség13
Az edzettség növelésének eszközei15
Versenygyakorlatok16
Speciális gyakorlatok17
Sokoldalúan képző gyakorlatok17
Az edzettség növelésének káros eszközei (dopping)19
Edzésterhelés20
A terhelés összetevői21
Intenzitás21
Ingersűrűség23
Időtartam23
Alkalmazkodási sajátosságok24
Elfáradási sajátosságok25
Terjedelem és intenzitás összehangja28
Túledzettség31
Edzéselvek34
Fokozódó terhelés34
Egész éves terhelés36
Terhelési ciklusok kialakulása37
Az egész éves ciklus felépítése39
Alapozó szakasz40
Formábahozó szakasz41
Formábantartó szakasz42
Átmeneti szakasz43
Formaidőzítés44
A sportformát befolyásoló tényezők48
Ajánlások49
Tudatosság49
Szemléletesség50
Rendszeresség51
Érthetőség52
Erőnlét53
Erőedzés53
Maximális erő54
Gyorsasági erő54
Erőállóképesség54
Abszolút erő, relatív erő54
Belső és külső erők55
Statikus és dinamikus erő55
Az erőfejlesztés alaptételei55
Biomechanikai feltételek55
Idegrendszeri feltételek56
Az ellenállás, súly nagysága57
A végrehajtás időtartama57
Erőfejlesztés izometriás (statikus) gyakorlatokkal58
Erőgyakorlatok és légzés59
Erőfejlesztő eszközök60
Sportági sajátosságok61
A gyorsaság edzése62
A gyorsaság megjelenési formái62
A gyorsaság fiziológiai feltételei63
A gyorsaságfejlesztés lehetőségei64
A helyzetgyorsaság fejlesztési lehetőségei65
A gyorsaságfejlesztés módszerei66
Az állóképesség edzése67
Hosszútávú állóképesség68
Középtávú állóképesség69
Rövidtávú állóképesség69
Állóképességfejlesztő módszerek70
Tartós módszerek70
Intervallumos módszerek70
Verseny, ellenőrző módszerek71
A módszerek kölcsönhatása71
Az ügyesség edzése72
Az ügyesség jellemzői72
Az ügyesség fejlesztésének követelményei73
Fejlesztési eljárások73
A hajlékonyság edzése73
A hajlékonyság feltételei74
Ellazulási készség74
Autogén traning75
A különböző érzékek szerepe a sportmozgásokban75
Egyensúlyérzék75
Térérzék76
A képességek közötti kölcsönhatás76
Technika78
Mozgáskoordináció78
Az érzékszervek szerepe a mozgáskoordinációban78
Mozgásérzékelés (kinesztézis)78
Tapintásérzékelés80
Egyensúlyérzékelés80
Látásérzékelés80
Hallásérzékelés81
Szóbeli információk szerepe a mozgáskoordinációban82
Az információk kölcsönhatása82
Mozgástanulási elméletek83
A sporttechnika elsajátításának fázisai83
A mozgásszerkezet fogalma86
Mozgásritmus, egyéni mozgás88
A gyakorlás jelentősége89
A technikai képzés követelményei90
Hibajavítás92
A helyes és helytelen szembeállítása92
Az objektív információk felhasználása93
A végrehajtás eltúlzása93
Mozgásrészek gyakorlása93
Kényszerítő helyzetek alkalmazása93
Stratégia és takitka94
A téma edzéselméleti megközelítése94
Stratégia és taktika jelentősége, szerepe a sportban94
Stratégiai és taktikai ismeretünk jellege94
Alapfogalmak95
A stratégia95
A taktika96
A sportágak csoportosítása, a taktika jelentősége szerint97
Sorsolásos sportágak97
Ciklikus sportágak98
Páros küzdelmek98
Csapatjátékok99
Az egyén mint feladatmegoldó rendszer99
A rendszer értelmezése99
A taktikai feladat99
A versenyhelyzet (játékszituáció)100
Taktikai cselekvés100
Döntés és anticipáció102
Taktikai gondolkodás104
A csapat mint feladatmegoldó rendszer105
A csapat struktúráltsága105
Az együttműködés105
A játékrendszer108
Ötletjáték109
Kombinációs játék109
Rendszerjáték109
Improvizációs játék109
A támadás taktikája110
A védekezés taktikája111
A redszer irányítása és a taktikai terv112
Oktatásmódszertani kérdések114
Oktatásmódszertani ismeretek és oktatási célok114
Az ismeretek alkalmazásának kérdése116
A taktikai képzés és az ügyesség kapcsolata117
Oktatásmódszertani problémák a taktikai cselekvések tanulásában118
A taktikai készség fejleszthetősége118
A taktikai cselekvések oktatása során véges számú cselekvésváltozatot végtelen számú szintuációváltozatra tanulunk119
"Módszeresen" oktatható és módszeresen nem oktatható részek között teszünk különbséget119
A technika és a taktika oktatásának kapcsolata119
A globális és parciális oktatási módszer viszonya119
Taktikai sablonok, kombinációk elsajátítása, vagy a döntési készség fejlesztése kerüljön előtérbe?120
A tudatosság és automatizáltság kapcsolata a taktikai cselekvések elsajátításában és alkalmazásában120
A funkcionlis kötöttség és a taktikai cselekvések alkalmazhatóságának viszonya121
Az oktatott ismeretanyag mennyiségének kérdése122
A taktikai ismeretek színvonala és az elméleti képzés kapcsolata122
Befejezés123
Versenyzés125
A sportversenyek, mérkőzések jelentősége125
Edzésversenyek125
A versenyek tervezése126
A versenyek száma127
Edzés és versenyzés összhangja127
Közvetlen versenyelőkészületek128
A közvetlen pszichikai előkészületek130
Felkészülés a verseny előtti napon130
A rajt előtti felkészülés131
A verseny előtti bemelegítés131
Öltözködés133
Versenyterv, a küzdelem terve133
Az edzés tervezése134
Edzéstervek, fajtái134
Egyéni edzéstervek134
Csoporttervek135
Versenytervek135
A különböző tervek azonosságai135
Évi edzésterv (egyéni)135
Időszaki tervek136
A sportbeli felkészülés szakaszai137
Alapismeretek137
Anatómiai, élettani jellemzők137
Mozgásfejlődés139
Az utánpótlás nevelésének időszaka140
Az utánpótlásedzést befolyásoló tényezők142
A fizikai képességek fejlesztése142
A technikai képzés143
Taktikai képzés143
Értelmi fejlesztés144
Élsport145
Alapismeretek145
Az élsport-edzést befolyásoló tényezők145
Kiválasztás146
A tehetség jellemzői147
A tehetségkutatás lehetőségei, területei147

Dr. Nádori László

Dr. Nádori László műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Nádori László könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem