kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Magyar Testnevelési Főiskola Továbbképző Intézet |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 420 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 25 cm x 18 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Ábrákkal illusztrálva. Jegyzet. |
Az edzéselmélet fejlődése | 2 |
Az edzéselmélet kialakulása | 3 |
A gyakorlati tapasztalatok általánosítása | 4 |
A társtudományok ismereteinek felhasználása | 5 |
A sporttudományos kutatások fejlődése | 6 |
A sporttudományi kutatások tárgya, a sporttudomány önállósága | 8 |
Az edzés jellemzői | 9 |
Alapfogalmak | 14 |
Edzés | 14 |
Edzésrendszer | 14 |
Edzésmódszer | 16 |
Edzésfeladatok | 17 |
Edzéseszközök | 21 |
Káros edzéseszközök (dopping) | 28 |
Edzettség | 32 |
A teljesítmény összetevői | 37 |
Edzésterhelés | 41 |
Alkalmazkodási sajátosságok | 45 |
Elfáradási sajátosságok | 49 |
A terhelés összetevői | 56 |
Az edzésfolyamatot befolyásoló elvek | 56 |
Biológiai elvek | 67 |
Pedagógiai elvek | 100 |
Testi képességek | 107 |
A testi képességek fogalma | 107 |
Kondicionális képességek | 108 |
Koordinációs képességek | 112 |
Koordinációs képességek és mozgáskészségek kapcsolata | 114 |
Mozgáskészség | 116 |
A testi képességek és mozgáskészségek kölcsönhatása | 117 |
Mozgásfejlődés | 119 |
A testi képességek fejlesztése | 126 |
Terhelési sajátosságok | 128 |
A terhelés ellenőrzése és elemzése | 130 |
A testi képességek fejlesztésének módszerei | 131 |
Az izomerő fejlesztése | 133 |
Erőfajták | 136 |
Az erőfejlődés életkori lefutása | 139 |
Állóképesség fejlesztése | 144 |
Gyorsaság fejlesztése | 152 |
A koordinációs képességek fejlesztése | 155 |
Mozgékonyság, hajlékonyság | 170 |
Testtartás | 174 |
Technika | 178 |
A mozgáskoordináció értelmezése | 178 |
A mozgáskoordináció fő jellemzői | 183 |
Optimális energiabefektetés | 183 |
A mozgás hatékonysága | 184 |
Biztonság, kedvező mozgásélmény | 184 |
A mozgáskoordináció információ forrásai | 185 |
Mozgásérzékelés | 185 |
Tapintás | 187 |
Egyensúly | 187 |
Látás | 188 |
Hallás | 190 |
Mozgáskoordinációs modellek | 191 |
Visszajelentés, mozgásellenőrzés | 194 |
A mozgásszerkezet fogalma | 196 |
Hibajavítás | 199 |
A helyes és helytelen szembeállítása | 200 |
Az objektív információk felhasználása | 200 |
A végrehajtás eltúlzása | 201 |
Mozgáskészségek gyakorlása | 201 |
Kényszerítő helyzetek alkalmazása | 201 |
Stratégia és taktika | 202 |
A stratégia és taktika jelentősége a versenysportban | 202 |
Alapfogalmak | 204 |
A stratégia | 204 |
A taktika | 207 |
A sportágak csoportosítása | 215 |
Sorsolásos sportágak | 215 |
Páros küzdelmek | 216 |
Csapatjátékok | 217 |
Az egyén, mint feladatmegoldó rendszer | 218 |
A taktikai feladat | 218 |
Versenyhelyzet | 219 |
Taktikai cselekvés | 220 |
Taktikai gondolkodás | 221 |
A csapat, mint feladatmegoldó rendszer | 230 |
A csapat strukturáltsága | 232 |
Az együttműködés | 232 |
Az együttműködés feltételei | 234 |
A játékrendszer | 242 |
A támadás taktikája | 245 |
A védekezés taktikája | 249 |
A rendszer irányítása | 251 |
Oktatásmódszertani kérdések | 256 |
Oktatási célok | 256 |
Az ismeretek alkalmazása | 259 |
Módszertani szempontok | 267 |
Felhasználási és fejlesztési lehetőségek | 279 |
Versenyzés | 280 |
A sportverseny és meghatározása | 280 |
A versenyhelyzet elemzése | 281 |
Versenyzési motívumok | 289 |
Alkalmazkodás a versenyhez | 285 |
A sportversenyek jelentősége | 287 |
A versenyek tervezése | 289 |
A rajtállapot elemzése | 291 |
Felkészülés a versenyelőtti napon | 298 |
Az edzés tervezése | 300 |
Az edzéstervek fajtái | 303 |
Egyéni edzéstervek | 303 |
Csoporttervek | 304 |
Vegyes tervek | 304 |
A különböző tervek azonos vonásai | 304 |
Évi edzésterv | 305 |
Időszaki tervek | 306 |
Edzésnapló | 307 |
Az edzés felépítése | 309 |
Általános jellemzők | 309 |
Bevezető rész | 311 |
Fő rész | 313 |
Befejező rész | 315 |
A sportbeli felkészülés szakaszai | 316 |
Alapismeretek | 316 |
Anatómiai, élettani jellemzők | 319 |
Testi fejlődés | 328 |
A korai mozgástanítás | 328 |
Az utánpótlás nevelésének időszaka | 331 |
Az utánpótlásnevelést befolyásoló tényezők | 333 |
A fizikai képességek fejlesztése | 334 |
Technikai képzés | 335 |
Taktikai képzés | 336 |
Értelmi fejlesztés | 338 |
Sokoldalú képzés | 340 |
Kiválasztás | 343 |
A tehetség jellemzői | 344 |
Módszertani törekvések | 347 |
Sportági kiválasztás | 359 |
Utószó | 362 |
Függelék: szakfogalmak értelmező szótára | 363 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.