kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Mezőgazda Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 173 oldal |
Sorozatcím: | Lovasakadémia |
Kötetszám: | 2 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-7362-89-4 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér illusztrációkkal. |
Előszó | 9 |
Pedagógiai alapgondolatok (Christoph Hess) | 11 |
A lovassport jelentősége | 11 |
A lovassport sajátosságai | 11 |
A lovaglás (hajtás, voltizsálás) mint tömegsport | 12 |
Az oktató a tömegsportban | 12 |
A lovaglás (hajtás, voltizsálás) mint versenysport | 13 |
A kiképző a versenysportban | 14 |
Pedagógiai ismeretek lovasedzők számára | 17 |
Általános pedagógia | 17 |
Az oktatás tervezése (Wolfang Hölzel) | 19 |
Az oktatás hat kritériuma | 20 |
Felépítés | 21 |
Az információ tartalma | 23 |
Az információ formája | 24 |
Visszajelzés | 26 |
Helyezkedés és magatartás | 26 |
Felügyelet és balesetvédelem | 27 |
A lovaglás tanításának módszerei (Eckart Meyners) | 27 |
Az oktatási módszer alapelvei | 28 |
Utasításorientált és tapasztalatorientált oktatásrendszer | 29 |
Az oktatás és a kiképzés stílusai a lovardában | 32 |
Oktatástechnológia a lovaglás tanításában | 33 |
Auditív média | 33 |
Vizuális média | 33 |
Audiovizuális média | 34 |
Egyéb média | 35 |
Mozgatástanulás a lovaglásban | 36 |
A lovaglástanulás fogalmáról | 36 |
A szabályozókör-modell szerinti tanulás | 36 |
Mozgásszabályozás és mozgáskoordináció | 37 |
A mozgástanulás fázisai (a motorikus mozgásfolyamat) | 38 |
A kezdők (gyermekek, fiatalkorúak, későn bekapcsolódók) tanítása (Claudia Elsner) | 41 |
Körülmények és előfeltételek | 41 |
Iskolalovak, pónik | 41 |
Találkozás a lóval | 42 |
Pedagógiai aspektusok | 43 |
A lovaglás kezdeti szakasza | 44 |
A térbeli környezeti média | 44 |
Megjegyzések az oktatás tartalmához | 45 |
A tanuló életkora (Eckart Meyners) | 46 |
Gyermekek, serdülők tanítása | 46 |
Felnőttek tanítása | 49 |
Bevezetés a lovastornába (voltizsálásba) (Annette Müller-Kaler) | 51 |
Voltizsálás az egyesületben. Feladatok, célok, szervezés | 51 |
A voltízssport lehetséges helye és feladatai az egyesületben | 51 |
Mi lehet a voltizsálás a lóhoz való közeljutás terén? | 52 |
A voltízsló | 53 |
Mikor lehet megkezdeni a voltizsálást? | 53 |
A voltízspont szervezése és integrációja az egyesületben | 53 |
A voltízspont segédeszközei | 55 |
Megjegyzések a voltizsálás tanításának didaktikájához és metodikájához | 55 |
A voltizsálásoktatás problematikája | 55 |
A voltizsálás oktatásszervezése | 57 |
A bemelegítés rendje | 57 |
A mozgó lovon gyakorlás rendje | 58 |
Az álló lovon gyakorlás rendje | 59 |
Az oktatás intenzívebbé tétele | 59 |
Javaslatok a voltizsálás tantervére | 60 |
Gyakorlati útmutató a kiképző számára (Eckart Meyners, Michael Putz) | 65 |
A tanuló ráhangolása a lóval való bánásmódra | 65 |
Az istállóban | 65 |
A lovardában | 66 |
A terepen | 67 |
Az ülés alapjainak tanítása | 68 |
Ülésiskolázás | 69 |
Üléshibák és kiküszöbölésük | 69 |
Az izomzat jelentősége a helyes (idomító-) ülésben | 70 |
Mozgékonyság a medencetájékon | 71 |
A combizomzat | 71 |
A lábszár | 72 |
Farizomzat | 72 |
Lábtartás | 73 |
Has- és hátizomzat | 73 |
Mell- és vállizomzat | 74 |
Felkar- és alkarizomzat | 74 |
A tarkóizomzat, a fej tartása | 75 |
Tartásproblémák lovagláskor | 75 |
Székülés | 75 |
Villaülés | 76 |
Tartáshibák és következményeik | 76 |
Üléshibák és javításuk könnyűülésben | 77 |
A segítségadás alapjai és hibái | 79 |
A testsúlysegítségek | 80 |
A combsegítségek | 82 |
A szársegítségek | 83 |
Segédeszközök | 86 |
Büntetések | 86 |
Tornagyakorlatok | 87 |
Az edzéselmélet alapjai (Björn Ahsbahs) | 97 |
A sportedzés | 97 |
A sportteljesítményre ható tényezők | 98 |
A motorikus (testi) képességek | 98 |
A pszichikai tényezők és képességek | 99 |
A taktikai képességek | 99 |
A környezeti tényezők | 99 |
További alapvető tényezők | 99 |
Az edzéshatár sportélettani alapjai | 101 |
Az energia-előállítás | 101 |
A mozgás szabályozása | 103 |
Az edzéshatár | 105 |
A legfontosabb edzéselvek | 107 |
Edzésmódszertan | 109 |
Az állóképesség edzésmódszerei | 110 |
Az erőedzés módszerei | 110 |
A gyorsaságedzés módszerei | 112 |
A hajlékonyságedzés módszerei | 113 |
A technikai edzés módszerei | 114 |
Edzéstervezés | 115 |
A voltízssport követelményei | 117 |
A lovassport követelményei | 119 |
A ló edzésének sajátosságai (Claus Chmiel) | 120 |
Az edzés felépítése | 120 |
Az edzésterhelés alapelvei | 122 |
Kondíció | 123 |
Edzésmetodika | 124 |
Speciális edzéstervezés | 124 |
Bevezetés a lovas kiegészítősportjába és erőnléti edzésébe | 126 |
A lovas állóképesség-edzése | 126 |
A lovas erőedzése | 129 |
Kondíciógimnasztika zenével | 134 |
Hajlékonyság, mozgékonyság edzése | 134 |
Reakciógimnasztika | 137 |
Játékok a kiegészítősport és a kondícióedzés keretében | 137 |
A sportpszichológia jelentősége a lovassportban (Andreas Tack) | 139 |
A lovasok, voltizsálók és hajtók teljesítményére ható pszichológiai tényezők | 139 |
Feszültség, idegesség | 139 |
Agresszió, harag | 141 |
Önbizalom | 143 |
Személyiségtípusok | 145 |
A teljesítmény befolyásolása | 147 |
Testtudat | 147 |
Az energiaforrások optimális kihasználása | 150 |
Mentális edzésmódszerek | 151 |
Félelem a lovassportban (Ralph-Michael Rash) | 153 |
A félelem következményei és okai | 153 |
Következtetések a kiképző részére | 155 |
Félelem verseny előtt | 157 |
Baleset-megelőzés és elsősegélynyújtás (dr. Helga von Brauchitsch) | 161 |
Megelőzés | 161 |
Ki lovagoljon? | 163 |
Sérülések és balesetek | 165 |
Sebellátás | 167 |
Vérzések | 167 |
Sokk | 168 |
Eszméletlenség | 169 |
A mellkas sérülései | 169 |
Csonttörés | 170 |
Légzésmegállás | 170 |
A sérült szállítása | 171 |
Egyéb sérülések | 173 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.