1.062.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Educatio 2000. tél

Pedagógia, Szociológia, História, Ökonómia, Pszichológia, Politológia

Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Oktatáskutató Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 223 oldal
Sorozatcím: Educatio
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal. Angol, német és francia nyelvű összefoglalókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A nyelvpolitika azt implikálja, hogy egy adott történeti korszakban, a társadalomnak egy szektora - a mi földrajzi tájunkon ez a leggyakrabban a központi kormányzat - kialakít (s néha megfogalmaz)... Tovább

Előszó

A nyelvpolitika azt implikálja, hogy egy adott történeti korszakban, a társadalomnak egy szektora - a mi földrajzi tájunkon ez a leggyakrabban a központi kormányzat - kialakít (s néha megfogalmaz) bizonyos prioritásokat a nyelvekkel kapcsolatban. írásomban a saját szakmám szempontjából igyekszem hozzájárulni a nyelvpolitika aktuális kérdéseinek tisztázásához. Globalizáció és nyelvtudás A kötet tervezői négy friss témára hívják fel a munkatársak figyelmét. Ezekre írásom elején kitérek; a későbbiek folyamán valószínűleg ismét előkerülnek valamilyen összefüggésben. A globalizáció nem nyelvi folyamat, hanem olyan összetett jelenség, amelynek - gazdasági, információhálózati, illetve környezetvédelmi aspektusa mellett - kétségtelenül létezik oktatási aspektusa. A globalizáció nyelvi problematikája a fenti összefüggésekből vezethető le. A globalizáció nyelvi problematikájával kapcsolatos gyors válasz az angol nyelv világméretű elterjedése volna; ez azonban csak a globális rendszer felszínére vonatkozik. Egyelőre kétséges, hogyan volna levezethető egy még nem létező (csak kialakulóban levő) rendszerből a világ több ezer nyelvének a sorsa több száz országban. Inkább fordítva áll a helyzet. Azt kell vizsgálni, hogy milyen módon fognak egymással kommunikálni az emberek: egy családon belül, egy elsődleges (de nemcsak falusi) közösségben, egy vidéken, egy tartományban, egy államban, egy föderációban, egy földrészen, földrészek között, valamint bárhol, nem pontosan lokalizálható partnerrel. Ennek a témakörnek a megértéséhez olyan összetett modell megalapításának szükségességét érzem, amely az anyanyelvtől, a kétnyelvűség különböző formáján át a „lingua franca"-k és - különféle szintű hivatalossággal rendelkező - nyelvek együttes kezelését teszi lehetővé. Mindjárt felmerül az a kérdés, hogy mi volna itt a teendő; nem elég-e, ha egyszerűen figyelemmel kísérjük a spontán folyamatokat (s esetleg extrapolációt hajtunk végre alternatív forgatókönyvekkel). Egyelőre nem lehet megválaszolni ezt a kérdést, mert a megbízható figyeléshez sem állnak rendelkezésre tiszta eszközök. .. Vissza
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Educatio 2000. tél Educatio 2000. tél
Állapot:
980 Ft
490 ,-Ft 50
4 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Educatio 2000. tél Educatio 2000. tél

A borító enyhén kopott.

Állapot:
980 ,-Ft
8 pont kapható
Kosárba