1.062.071

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Educatio 1999/1-4.

Interdiszciplináris szemle azok számára, akik az oktatás társadalmi összefüggéseit keresik - VIII. évfolyam 1-4. szám/Agresszió/Felnőttoktatás/Cigányok/Minőség

Szerző
Budapest
Kiadó: Oktatáskutató Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 886 oldal
Sorozatcím: Educatio
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Teljes évfolyam. Angol nyelvű összefoglalót tartalmaz.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

1999. TAVASZ

T. Kiss Tamás: FELNŐTTOKTATÁS-TÖRTÉNET MAGYARORSZÁGON 3
Koltai Dénes: A FELNŐTTOKTATÁS FELADATAI 14
Maróti Andor: A FELVILÁGOSÍTÓ ATTITŰD LÉTJOGOSULTSÁGA 22
Benedek András: VESZTESEKBŐL NYERTESEK? 26
Polónyi István: AZ ÉLETHOSSZIGLANI TANULÁS FINANSZÍROZÁSA 38
Pordány Sarolta: IRÁNYZATOK AZ EURÓPAI FELNŐTTKÉPZÉSBEN 56
Feketéné Szakos Éva: ANDRAGÓGIA ÉS PEDAGÓGIA 61
KÖRKÉP 73
Ekkehard Nuissl: A felnőttképzés elmélete és gyakorlata
Joachim H. Knoll: A Delors-jelentés. Operacionalizálás a Német Szövetségi Köztársaság szemszögéből
John Field: A megosztott művetlség feltérképezése az Egyesült Királyságban
Ewa Przybylska: A lengyelországi felnőttképzés helyzete az 1990-es években
Rolf Arnold: Úton a "duális módon" működő egyetem felé
John Oxenham: Iskolázatlan felnőttek és a Világbank
Paul Belanger: A felnőttoktatás új politikai környezete
VALÓSÁG 115
Tót Éva: Első interjú Sári Lajos főigazgatóval és Polinszky Márta főigazgató-helyettessel
Liskó Ilona: Második interjú Polinszky Márta főigazgató-helyettessel
CENTRAL EUROPE 133
Heribert Hinzen: Internationale Zusammenarbeit und Ungarisch-deutsche Partnerschaft
DOKUMENTUM 159
Üzenet a melbourne-i konferencia küldötteinek
A melbourne-i nyilatkozat
KUTATÁS KÖZBEN 173
Juhász Erika: Felmérés Eger város felnőttképzéséről
Baranyi Katalin: Jogász hallgatók életmódja és karrierépítési stratégiái
Vámos Dóra: Miféle erők forrása az ember?
Járainé Bődi Györgyi - Szabó Péter - Torgyik Judit: A felnőttoktatás-pedagógia modern megoldásai
SZEMLE 203
Kozma Tamás: Kultúrház vagy népfőiskola?
Imre Anna: Felnőttképzés
Mártonfi György: Tanulás élethossziglan
Tomasz Gábor: Egy magyar hiánycikk
SUMMARIUM 219

1999. NYÁR

Forray R. Katalin: Cigány kisebbségi oktatáspolitika 223
Erős Ferenc - Fábián Zoltán: Az etnikai előítéletek kialakulásáról 235
Hegedűs T. András - Paksi Borbála: Betört kitörés 248
Csepeli György - Neményi Mária: A toleranciára nevelés esélyei 259
Szalai Andrea: Szociolingvisztikai szempontok a magyarországi cigánykutatásban 269
Imre Anna: Cigánytanulók a szakmunkásképző iskolákban 286
Pik Katalin: Roma gyerekek és a speciális iskolák 297
Menyhért Ildikó: Fiú foci - roma tánc 312
Nagy Pál: „Kicsinségemben elszakattam" 320
VALÓSÁG 339
Interjúpartnereink Fátyol Mihály és Horváth Aladár
DOKUMENTUM 359
Az Európai Roma Jogok Központjának ajánlásai
CENTRAL EUROPE 369
Haller István: Roma Education in Romania
KUTATÁS KÖZBEN 377
Forrai R. Katalin - Híves Tamás: Cigány kisebbségi önkormányzatok és cigány kisebbségi oktatási programok
Lakatos Béla: A cigány lakosság oktatási mutatói a határmenti településeken
Gordos Ágnes: Az általános iskolában tanuló gyermekek iskolával kapcsolatos attitűdjei
Raicsné Horváth Anikó - Hodoványné Varga Györgyi: Cigány gyerekek előítéletei
Bodnárné Kiss Katalin: 7-8. osztályos cigány tanulók identitás-szerveződésének és énkép alakulásának sajátosságai
Csillei Béla: Értékvizsgálat egy szolnoki alapítványi szakiskolában
Fehérvári Anikó: A szakmatanulás esélyei
SZEMLE 407
Imre Anna: Kézikönyv a cigánykutatásban
Kovács Katalin: Interkulturális oktatás
Claire Cossée: Romák, cigányok, vándorlók
SUMMARIUM 415

1999. ŐSZ

Horváth Zsuzsanna: Egy fogalom karrierje 423
Nagy Péter Tibor: Minőségek versengése 429
Kozma Tamás: Elszámoltatható iskola 461
Csapó Benő: A tudás minősége 473
Halász Gábor: Oktatáspolitikai megfontolások 488
Szabó László Tamás: Reflektív tanítás 500
Nagy Mária: Tanári munka és minőség 507
Buda Mariann: Minőség és szelekció 517
Brezsnyánszky László: Civil kompetencia és demokrácia 533
Einhorn Ágnes: Nyelvtudás és vizsga 543
Setényi János: Vevőközpontú iskola 557
Imre Anna: Területi egyenlőtlenségek 564
Semjén András: Hatékonyság a közoktatásban 575
Polónyi István: Finanszírozás és a felsőoktatás minősége 598
VALÓSÁG 609
Az oktatás minősége és az iskolák presztízse
DOKUMENTUM 625
Felsőoktatási programok követő értékelési modellje
CENTRAL EUROPE 631
Päivi Kaipainen: Postgraduate Education and Quality
KUTATÁS KÖZBEN 639
Híves Tamás - Radácsi Imre: Regionális változások az oktatásban, 1990-1997
Fischer György: Ahogy a pedagógusok látják
Komárominé Raniák Ilona: A szakoktatók helyzete az egészségügy és oktatás rendszerében
Simon Katalin: Tanárszakos hallgatók vizsgaeredményei
SZEMLE 657
Imre Anna: A minőség mérése
Ádám Anetta: Minőség, mérés, értékelés
Mártonfi György: Minőségbiztosítás a szakképzésben
SUMMARIUM 665

1999. TÉL

Csányi Vilmos: BIOLÓGIAI DETERMINÁCIÓ ÉS AGRESSZIÓ 677
Vajda Zsuzsanna: MI VAN A GYEREKEK ÉS FIATALOK AGRESSZIVITÁSÁNAK HÁTTERÉBEN? 694
Tóth Olga: GYEREKBÁNTALMAZÁS A CSALÁDBAN 706
Dan Olweus: AZ ISKOLAI ZAKLATÁS 717
Gábor Kálmán: IFJÚSÁGI KORSZAKVÁLTÁS ÉS ERŐSZAK 740
Nagy Péter Tibor: AZ ISKOLALÁTOGATÁSI ÉS ISKOLASZERVEZÉSI KÉNYSZER FORMAVÁLTOZATAI 752
Boreczky Ágnes: FENYÍTÉS AZ EURÓPAI ÉS AZ AMERIKAI ISKOLÁKBAN 771
Hartai László: A MOZGÓKÉPI SZÖVEGKÖRNYEZET, MINT A KÉPERNYŐS ERŐSZAK REJTŐZKÖDŐ DÉMONA 788
VALÓSÁG 803
Erőszak az iskolában és az iskolán kívül
DOKUMENTUM 817
"Bullying"-konferencia
CENTRAL EUROPE 831
Slavko Gaber: The decade of change
KUTATÁS KÖZBEN 843
Bényei Judit - Szíjártó Imre: Média, erőszak - médiaerőszak
B. Németh Zsolt: Iskola és bűnözés
Bojda Beáta: Konfliktushelyzetek észlelése és értékelése középiskolás környezetben
SZEMLE 865
Vízer Balázs: A fiúkkal mindig csak a baj van!
Abonyi Nóra: Az iskola, mint erőszakszervezet
Tomasz Gábor: Az erőszak - szociológus szemmel
Vízer Balázs: Iskolai erőszak-variációk
SUMMARIUM 879
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem