Kiadó: | Jel Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 248 oldal |
Sorozatcím: | Szülők és nevelők könyvespolca |
Kötetszám: | 4 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 21 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-834-474-1 |
Előszhó | 13 |
Alapok és alapkérdések | |
Vegyük komolyan az imádságpedagógia új helyzetét | 15 |
Legyünk tisztában saját helyzetünkkel | 17 |
Az imádságra nevelésben tegyünk különbséget a megtanítható és a meg nem tanítható között | 22 |
Az ima tágabb értelme | 28 |
A keresztény imádság jellemzői | 38 |
Tanuljuk meg az imádságot a hit nyelvének, a remény forrásának és a szeretet megnyilvánulásának tekinteni | 46 |
Az imádságra nevelés végigkíséri egész életünket | |
Az imádság fejlődéséhez szükséges gyökerek már kisgyermekkorban föllelhetők | 59 |
A családi imádság felújítása elsőrendű fontosságú | 66 |
Imádságra nevelés a kötelező iskoláskorban | 71 |
A hitoktatás lehetőségei és korlátai | 77 |
Iskolások vallásgyakorlatai | 84 |
Az iskolai imádság mint az iskolai nevelés értékes része | 86 |
Az ifjúkor lehetőségei | 90 |
A Biblia mint az imádság iskolája felnőttek számára | 104 |
Az imádság legfontosabb fajtási és formái | |
Az imádság sokfélesége | 128 |
Panasz és kérés mint az "Isten kezében való lét" megtapasztalása | 129 |
Dicséret és hálaadás | 138 |
Helyes magatartás az imádságban | 143 |
Az érett ima előkészítői: csend - összeszedettség - áhítat | 145 |
Állhatatossággal védekezzünk az imaéletben mutatkozó "szárazság" ellen | 150 |
Imádkozzunk alázatosan: az élet súlypontját ne magunkban, hanem Istennél keressük | 156 |
A saját szavakkal mondott és a kötött imádság nem áll szemben egymással | 159 |
Használjuk ki az imádság sokféle kifejezési formáját | 169 |
A közös ima és a közös éneklés a keresztény imádság csúcspontja | 178 |
Az elmélkedő és a szemlélődő imádság új szemlélete | 195 |
Az imádkozás nehézségei és akadályai | |
Tegyünk különbséget az imádkozás nehézségei között | 221 |
Az imádság társadalmi megítélése is oka az imádkozás nehézségeinek | 224 |
Ítéljük meg kritikusan a korszellem befolyását | 228 |
Az imádság krízisének oka hitbeli probléma | 234 |
A helytelen imádságra nevelés is lehet oka az imádkozási nehézségeknek | 239 |
Ismerjük föl a helytelen imádkozási gyakorlatot és hagyjunk föl vele | 241 |
Imádságpedagógiai teendők az imádsággal kapcsolatos nehézségek leküzdésére | 245 |
Zárszó helyett | 248 |