Fülszöveg
Bényi Árpád Ecset és stafeláj című könyvének kiadója a szó szellemi értelmében véve izgalmas, hiánypótló mű kiadására vállalkozott.
A formatani jegyzetek az alkotóművész és tanár előadásainak szerkesztett, kibővített anyagát foglalják össze, benne több évtizedes életpálya tapasztalataival.
Az olvasó, legyen az szakmabéli vagy nem beavatott, eredeti elemzéseket, összefüggéseket és felismeréseket kap, melyeken keresztül a sokszor látott, ismertnek vélt műalkotások is új élménnyel telítődnek. Ez következik abból a helyzetből, hogy itt a legteljesebb értelmében belülről és szakértőként szólal meg a szerző, a festő és pedagógus, egyaránt szem előtt tartva, hogy az ismeretek közvetítésének meggyőzőnek, alaposnak és szakmailag hitelesnek kell lenni.
Az előadásmód közérthető, stílusa élvezetes, színes, mentes á belterjességtől, a szakzsargon fárasztó használatától.
A XX. századi művek elemzései Picasso, Matisse, Van Gogh, Monet, Kondor alkotásairól olyan művészettörténeti...
Tovább
Fülszöveg
Bényi Árpád Ecset és stafeláj című könyvének kiadója a szó szellemi értelmében véve izgalmas, hiánypótló mű kiadására vállalkozott.
A formatani jegyzetek az alkotóművész és tanár előadásainak szerkesztett, kibővített anyagát foglalják össze, benne több évtizedes életpálya tapasztalataival.
Az olvasó, legyen az szakmabéli vagy nem beavatott, eredeti elemzéseket, összefüggéseket és felismeréseket kap, melyeken keresztül a sokszor látott, ismertnek vélt műalkotások is új élménnyel telítődnek. Ez következik abból a helyzetből, hogy itt a legteljesebb értelmében belülről és szakértőként szólal meg a szerző, a festő és pedagógus, egyaránt szem előtt tartva, hogy az ismeretek közvetítésének meggyőzőnek, alaposnak és szakmailag hitelesnek kell lenni.
Az előadásmód közérthető, stílusa élvezetes, színes, mentes á belterjességtől, a szakzsargon fárasztó használatától.
A XX. századi művek elemzései Picasso, Matisse, Van Gogh, Monet, Kondor alkotásairól olyan művészettörténeti áttekintéssel íródtak, amely szélesen fogja be a művek szellemiségét, előzményeket, szellemi társakat találva a középkor, a reneszánsz mestereivel, alkotásaival. így óriási felkészültségével képes gondolati összefüggéseket találni látszólag egymástól korszakokkal távol eső művek kőzött, az olvasó számára új szempontokat kínálva a régi korok és korunk művészetének megértéséhez.
Ez a könyv a legszélesebb közönség vizuális kultúrájának fejlesztését is jól szolgálja, látni és értelmezni tanít, de a legszűkebb szakma számára is új összefüggéseket mutat meg.
Prokai Gábor művészettörténész
Vissza