A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Mennyiség-, tér- és formaismeret tanításának módszertana

Az óvónőképző intézetek számára/Jegyzet

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 110 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 4848. A könyv 1500 példányban jelent meg.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

I. Tárgya, feladata, összefüggései az elméleti tudományokkal és kutatási módszerei 3
II. A tárgy helye az óvoda nevelő-oktató munkájában; feladatai 7
1. Mennyiségi ismeretek nyújtása 8
2. Tér képzetek fejlesztése 9
3. Néhány egyszerű forma megismertetése 10
4. A számolási kedv kialakítása 10
5. A logikus gondolkodás alapjainak lerakása 11
III. Számtani alapfogalmak 14
IV. A mennyiség-, tér- és formaismeret tartalma 19
Az oktatás tartalmának kiválasztásában érvényesülő didaktikai alapelvek 20
A tudományosság elve 20
Az anyag elrendezése 21
Az évi foglalkozási terv (ütemterv) elkészítése 23
1. A rendszeresség (hézagtalanság) elve 24
2. Az érthetőség elve 25
3. A szilárdság elve 26
4. Az arányos elosztás elve 26
A mennyiség-, tér- és formaismeret oktatásanyaga a részben osztott és osztatlan óvodában 27
Az oktatás folyamata 29
Az oktatás folyamatának fő mozzanatai 31
1. Konkrét tények nyújtása 33
2. A tények elemzése és általánosítása 35
3. A megszilárdítás, rögzítés 36
4. A gyakorlati alkalmazás
5. Ellenőrzés 39
VI. Az oktatás módszerei és segédeszközei
A módszer megválasztását meghatározó tényezők
A sokoldalú érzékeltetés szükségessége
1. Látási érzékelés 44
2. Hallási érzékelés 44
3. Mozgási érzékelés 45
4. A tapintás 45
Alkalmazott módszerek 45
1. A bemutatás módszere 46
2. A magyarázat 47
3. Gyakorlás, cselekedtetés 47
4. A beszélgetés módszere 48
A didaktikus játék 49
a) A didaktikus játék fogalma 49
b) A didaktikus játék jelentősége 51
e) Az óvónő szerepe a didaktikus játék irányításában 51
A feldolgozás módjára alkalmazható didaktikai alapelvek 52
1. A szemléletesség elve 52
2. A tudatosság és aktivitás elve 53
3. A játékosság elve 56
4. A közösségi elv és az egyéni bánásmód elve 57
A segédeszközök kiválasztásának, készítésének és elhelyezésének szempontjai 62
VII. Az oktatás szervezeti formái. Foglalkozási típusok
A vegyes típusú foglalkozás felépítése
A gyakorló foglalkozás felépítése 68
Az új ismeretet nyújtó foglalkozás felépítése 69
VIII. Felkészülés a foglalkozásokra; tervezetírás; a foglalkozások elemzése 70
Tervezet 71
Tervezet 75
A foglalkozások elemzése 80
IX. A követelményekben meghatározott anyag feldolgozásának fontosabb elméleti és gyakorlati kérdései 82
Egy, sok, kevés, semmi 82
Számkörbővítés 85
Számok helye a számsorban 88
Több, kevesebb, ugyanannyi 90
A bontás 93
A mennyiség számának felismerése különböző elhelyezési formákban 94
Látható tárgyak sorszáma 96
A hiányzó tárgy sorszáma 97
Helyet jelölő névutók 98
Méretre utaló kifejezések 99
Formaismeret 100
X. Függelék 102
Ütemtervrészletek 102
Történeti áttekintés (Írta: Szabó Erzsébet) 104
Irodalom 108
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem