1.062.160

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

E-learning 2005

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Műszaki Könyvkiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 273 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 19 cm
ISBN: 963-16-6004-4
Megjegyzés: Tankönyvi száma: MK-6004-4
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A tanulás az egyik legfontosabb élményt adó és hasznosuló emberi tevékenység, hajdan mégis főleg a gyerek- és ifjúkor kiváltsága volt. Bár a mondás szerint a jó pap mindig is holtig tanult,... Tovább

Előszó

A tanulás az egyik legfontosabb élményt adó és hasznosuló emberi tevékenység, hajdan mégis főleg a gyerek- és ifjúkor kiváltsága volt. Bár a mondás szerint a jó pap mindig is holtig tanult, felnőttként csak nagyon kevesen vettek részt szervezett képzésben. Mára a helyzet gyökeresen megváltozott: a tudás társadalma formálódik, a tanulás egyre több ember életét kíséri végig; sokunk életében élethosszig tart. Az élethosszig tartó tanulás megkerülhetetlen igénnyé, társadalmi és gazdasági szükségletté vált hazánkban is. Világjelenség, hogy a fejlett gazdaságok alapvetően függnek a tudással való ésszerű gazdálkodástól, az ismeretek hatékony kezelésétől, a tanulás ezért kritikus pontja, döntő lépcsőfoka az egyének, szervezetek, közösségek és gazdaságok sikeres felemelkedésének a most alakuló tudástársadalmakban.
A gazdasági globalizáció, a magasan képzett munkaerő iránti szinte kielégíthetetlen igény, a „független ember" eszméjének erősödése, az új, rugalmas foglalkoztatási módok a hagyományos oktatással nehezen megoldható helyzeteket teremtenek. Napi tapasztalat Magyarországon is, hogy a teljesebb foglalkoztatás megteremtéséhez és fenntartásához megfelelő minőségű, folyamatosan megújulni képes emberi erőforrások szükségesek.
Ezen erőforrások megtartása is egyre inkább előtérbe került: minél több hozzáadott értékre épül egy tevékenység, annál kevésbé vándorol országról országra a munkahely, a vállalat. A társadalmi kohéziónak is alapja a tanulás: a tudásvagyon gyűjtéséből, a tanulásból kimaradó ember elindul a társadalmi hátrányok, a kirekesztettség felé. Az iskolában nyilvánvalóan nem tanulhatjuk meg mindazt, amire életünk során szükségünk van, ráadásul gyorsuló ütemben fejlődő világunk sebesen leértékeli a már megszerzett tudás egyre nagyobb részét. Vissza

Tartalom

Bevezetés 7
Az alkotószerkesztőkről 11
Az e-learning 13
Az e-learning fogalma és megjelenési alapformái 13
Az e-learning eszközrendszere 20
Költségek és megtérülés 29
Az e-learning előnyei és hátrányai 33
Az e-learning kommunikációs modellje 34
A szabványosítás fontossága 35
Módszertan 37
Tananyagfejlesztési módszertan 37
A tananyag tartalmának kiválasztása, összeállítása és a kurzus céljának megfelelő
megformálása - content design 41
A tananyag szövegének megformálása - text-design 43
A tananyag hipertextes tagolásának, belső- és külső hivatkozásrendszerének megtervezése
hipertext design 51
A tananyag kép- és hangelemeinek kiválasztása és a szöveges részekhez illesztése -
multimédia design 55
Szervezési és üzemeltetési módszertan 66
Igényfelmérés 67
Tervezés 67
Implementáció 68
Üzemeltetés 70
Szabványosítás 73
Az e-learning szabványok szükségessége, értéke, gyakorlati jelentősége 73
Az e-learning szabványosítási szervezetek és együttműködésük 78
AICC 78
ADL 81
ARIADNÉ 82
PROMETEUS 82
DCMI 83
Egyéb globális kezdeményezések 83
Az LOM szabvány 83
Műszaki jellemzők 84
Címkézés, tárgymutatás, tárolás, keresés, megtalálás 86
AZ LOM mint koncepcionális adatmodell 92
Az LOM jövője 93
A SCORM ajánlás 93
AZ ADL szerepe a szabványosítási folyamatban 93
Az SCORM fejlődése 95
Az SCORM felépítése - SCORM dokumentáció 95
Hazai e-learning piac 109
Közoktatás 109
Új kihívás a közoktatásban 109
Az élethosszig tartó tanulás 109
Sulinet Digitális Tudásbázis program 113
Felnőttképzés 119
Áttekintés 119
A felnőttkori e-learning célja 119
Kompetenciák 120
Nyitott tanulási környezet 121
Az e-learning andragógiai megközelítése 121
A felnőttképzés meghatározó dimenziói 123
Az e-learning szolgáló cselekvési dimenziók 124
Az e-learning fejlesztés kormányzati támogatása 126
Vállalati képzések 131
Az e-learning vállalati bevezetésének általános feltételei 131
Az e-learning helye a vállalati HR stratégiában 134
E-learning rendszerek 139
IBCnet - IntraLearn és RevisiON 140
IBM - Lotus Workplace Collaborative Learning rendszer 144
Microsoft - Microsoft Learning Gateway rendszer 151
Oracle - Oracle iLearning rendszer 156
SAP Learning Solution 161
WebCT - WebCT Campus Edition 4.1 rendszer 172
Mimóza Kommunikációs Kft. - COEDU Tudásháló Learning keretrendszer 175
Eduweb Távoktatási Rt. - EDU.WEB rendszer 181
SABEDU Kft. - Knowledge Linker Enterprise rendszer 185
Biodigit: Lapoda Education 191
Moodle - Moodle eLearning rendszer 197
Questionmark Corporation - Perception tesztszerkesztő és vizsgáztató rendszer 203
Esettanulmányok 209
PepsiAmericas: Elektronikus oktatás a PepsiAmericas Közép-Európa Csoportban 209
T-Mobile: eLearning - jobb veled a világ! 215
EKF: Távoktatás felsőfokon - informatikus könyvtáros szakon 220
GDF: E-learning a távoktatás megvalósításában 224
ÁSZ: Financial Audit képzés az Állami Számvevőszék és a Magyar
Közigazgatási Intézet kooperációjával 229
HVB Bank: egy korai esettanulmány - e-learning a bankban 237
INKA: e-learning alapú ECDL távoktatási szolgáltatás 240
Betétbiztosítási alapismeretek oktatása az Országos Betétbiztosító Alap
szervezésében 244
Arvato: eLearning ASP rendszerben 247
ITTK: E-learning-alkalmazások az Információs Társadalom Oktató és
Kutatócsoportokban 251
a E-learning információforrások 255
Fogalmak, rövidítések 263
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem