1.067.056

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

e-Business

Üzleti modellek

Szerző
Budapest
Kiadó: ADECOM Kommunikációs Szolgáltató Rt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 371 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-622-173-1
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az E-business Kutatóközpont 2000 nyarán alakult meg a Corvinus Egyetemen (az akkori Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetemen) népszerű nevén a Közgázon. Akkoriban sokan hittek az... Tovább

Előszó

Az E-business Kutatóközpont 2000 nyarán alakult meg a Corvinus Egyetemen (az akkori Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetemen) népszerű nevén a Közgázon. Akkoriban sokan hittek az elektronikus kereskedelem és a vállalatokat átszövő internetes megoldások forradalmi hatásában, abban, hogy ezekre a hívószavakra könnyen és gyorsan lehet pénzt keresni, és átütő sikereket elérni. Hazudnék, ha azt mondanám én nem hittem ebben, bár az elemzések már akkor megmutatták, hogy a piacok csalódtak a tisztán internetre épülő vállalkozási modellekben, és komoly erőfeszítésekre lesz szükség, hogy az új technológiák beépüljenek a vállalati működésbe, és ezeket az átütő hatásaikat kifejtsék.
A fokozatosan kialakuló és az évek során változó csapatunkkal sokat elemezgettük a terület gyakorlati kihívásait. Ezek minél jobb megértéséhez és a Közgáz hallgatói számára tartott órák megtartásához olyan kollégákkal kezdtük meg a terület építését, akiknek valamilyen módon gyökerei vannak a rendkívül fiatal magyar e-business-ben. Hasonlóan a vállalkozásoknál tapasztalt dinamikához sokan váltottak már és nincsenek velünk, de közreműködésük, óráik, hosszú beszélgetéseink mind-mind hozzájárultak ahhoz, hogy olyan tananyagot és oktatási stílust hozzunk létre, ami nagy örömünkre igen népszerű lett egyetemünkön. Páran saját internetes vállalkozással rendelkeztek, és olyan kollégánk is van, akit az e-business tágabb környezetű információs társadalmi vonatkozásai érdekelnek. Van köztünk mérnök, szociológus, informatikus és természetesen - egyetemünk profiljának megfelelően - közgazdász is, érzékeltetve a terület sokrétű szakmai gyökereit és izgalmas egymástól sokszor eltérő megközelítési lehetőségeit. Vissza

Tartalom

A hálózati gazdaság, mint az e-business elméleti háttere17
Az új vagy hálózati gazdaság koncepciója17
Intézményelméleti nézőpont17
Gazdaságelméleti nézőpont20
Infrastrukturális nézőpont22
Gazdaságszociológiai és kapcsolatháló elemző nézőpont27
Vállalat-gazdaságtani nézőpont35
Az új vagy hálózati gazdaság nézőpontjainak jelentősége39
E-kereskedelem, e-business40
Az elektronikus kereskeldelem meghatározása40
Az e-kereskedelmi ABC és kiterjesztések42
Az e-business meghatározása43
Az e-business ABC és kiterjesztése45
Az e-business vezetéstudományi szerepe47
E-business-szel kapcsolatos általános menedzsment problémák47
Elméleti kutatási kérdések az e-business-szel kapcsolatban50
Felhasznált irodalmak53
Az e-business iparági szerepe55
E-business szektorok az európai gazdaságokban56
Az e-bajnok(ok)59
Az e-intenzív iparágak59
Az e-specifikus szektorok60
A kései e-alkalmazók62
Az e-business hatása az iparági versenystruktúrára68
A zene ipar esete és tanulságai68
Hagyományos iparágak átalakulása - a Ducati esete82
Az iparági átalakulás magyarázata a hálózati gazdaság elméletei alapján85
Üzleti folyamatok átalakítása és az e-business integráció koncepciója86
Az e-business integráltsági modell iparági megjelenése a KKV szektor támogatásában91
A KKV szektor helyzetének mérése és az e-business adaptáció előmozdítása94
A nomád információs környezeti koncepció98
E-business stratégiák az iparági modellek figyelembe vételével101
Összefoglalás: az e-business iparági szemléletének stratégiai jelentősége107
Felhasznált irodalmak111
E-business üzleti modellek113
Az üzleti modellekről általánosságban113
Vállalati értékláncok és az üz leti modellek kapcsolata115
Az e-Business üz leti modellek felépülésének logikája119
A dotcom üzleti modell121
A piactér építési modell124
Elektronikus piacok és a tranzakciós költségek125
Elektronikus piacok és a termékek128
Elektronikus piacok és információ129
A kollaborációs modell131
Reklámozási, hirdetési modell134
Az információ közvetítő modell140
A kereskedői modell142
NeoPhone145
3X-Card145
SMS és vezetékes telefon146
Közvetlenül a gyártótól modell149
Társulási modell150
Közösség építési modell153
Előfizetői modell154
A közmű modell157
Összefoglalás a bevételi modellekről157
Példa a modellek keveredésére: avagy semmi sem vegytiszta158
Felhasznált irodalmak162
Az elektronikus piactér modell165
Az elektronikus piacok hatékonysága166
Az alacsony ár garanciájának problémája166
A nyílt IT architektúra és a hatékonyság kapcsolata168
Az összefonódó piacok hatása a hatékonyságra171
A fogyasztói bázis szélesedésének viszonya a hatékonysághoz173
Piactér fajták176
Piacterek a szereplők szerint177
Piacterek termékek szerint179
Piacterek az alkalmazott kereskedési módszer alapján180
Aukció (árverés)182
A piactereken érvényesülő "piaci" mechanizmusok187
A piacterek tulajdonosi viszonyai188
A piacterek különböző megközelítéseinek szintetizálása191
Az elektronikus piacok helye az értékalkotásban192
Az értéklánc optimalizálása193
A beszerzés optimalizálása194
Likviditásteremtés194
Aggregálás194
A piacterek bevételei, a használók költségei195
A piacterek előnyei és hátrányai198
A piacterek előnyei198
A piacterek modelljével kapcsolatos problémák200
Egy magyar vertikális piactér esete: Sunbooks209
Egy magyar horizontális piactér, a marketline esete210
Az elektronikus piacok mozgatórugói a jövő irányai214
Felhasznált irodalom217
E-business üzleti modellek a szállítói lánc mentén219
Ellátási lánc, elátási lánc menedzsment - problémák és lehetőségek220
Az e-SCM vezetéstudományi problémakörei224
Beszerzés és beszállító menedzsment224
Átláthatóság és információ megosztás224
Árképzés és disztribúció225
Testreszabás és rendelésre gyártás225
Vállalati információrendszerek és döntéstámogatás225
SCM kollaboráció vagy kollaboratív e-kereskedelem227
A fizikai termékelosztás és az e-kereskedelem találkozása: az utolsó km problémája229
B2B e-logisztika kérdések231
A B2C logisztikai kérdései233
A logisztikai funkció szervezeti megoldásai237
A halogató és spekulatív stratégia239
Az újszerű lehetőségek moz gatói a kollaboratív e-kereskedelemben; az e-SCM technológiák240
A hálózati eszközök használata a logisztikában - a GPS példája244
A kollaboratív hálózatok kialakulása245
Kollaboráció a termékfejlesztésben249
Az elektronikus kollaboráció vállalaton belüli "kiterjesztése"254
A vállalati kollaboráció gyakorlati megjelenése: a vállalati portálok modellje257
E-business hatások az egyéni munka átalakulásában258
A vállalaton belüli e-business - az egyik magyarországi kitörési lehetőség262
Felhasznált irodalom269
E-business modellek a vevőcsatorna menedzselésére271
A vevőkapcsolatok menedzselése - customer relationship management CRM274
A CRM definiálása és lehatárolása274
CRM e-business problémakörei és modelljei276
Vevőkapcsolatok és az árazás az e-kereskedelemben280
Pontosabb piacszegmentáció283
Összekötő és szétválasztó stratégiák284
Változatokon alapuló stratégia284
Bezárási effektusok285
Vásárlási élmény és kényelem285
A márka imázs és a bizalom kiépítése286
árdiszkrimináció és dinamikus árképzés286
Multi-csatornás árképzés287
Fogyasztói élettartamú értékalapú árképzés287
A megnövelt rugalmasság és az árképzési mechanizmus a web-en288
Vevőkapcsolatok és a márkaépítés szerepe az e-business modellekben289
A márkahűség megsokszorozódása289
Az e-business kínálati és keresleti hatása a márkaépítésre291
A márkázás alakulása az elektronikus kereskedelemben295
On-line visszacsatolási modellek az e-CRM-ben296
Az eBay visszajelzési mechanizmusa301
Az on-line visszajelzés e-business modelljei304
A vevő oldali elemi e-business modell - a honlap305
Használhatóság és "design"305
Médiagazdaság306
A weboldalak hatékonyságának mérése - függő és független változók307
A többnyelvűség és kulturális különbözőségek a honlap modelleknél309
Felhasznált irodalom318
Az e-business modelleket támogató infrastruktúra koncepciói321
A vállalat hálózathasználati képességének kialakítása321
Vállalatcsoportok a hálózathasználati képesség szerint326
A hálózathasználati képesség és a vállalkozáskészség328
A hálózati képesség mérése330
Az e-business infrastruktúra kialakítása342
Az e-business infrastruktúra működése344
Alkalmazás integráció - az e-business infrastruktőra magjában345
Az e-business infrastruktúra menedzselésének és kialakításának problémái356
Az e-business infrastruktúra és a vállalati agilitás366
Felhasznált irodalmak370
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem