Durkó: Mózes
Zenedráma három felvonásban
Szerző
Budapest
Kiadó: | Magyar Állami Operaház |
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: |
Tűzött kötés
|
Oldalszám: | 36
oldal
|
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar
Angol
Orosz
|
Méret: |
20 cm x 15 cm
|
ISBN: | |
Megjegyzés:
|
Fekete-fehér fotóval.
|
Értesítőt kérek a kiadóról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
Előszó
Részlet:
"Négy esztendő munkája nyomán kerül színpadra a Mózes című, három felvonásos opera, melynek zenéjét és szövegét Durkó Zsolt írta. Alapgondolata 1973-ban öltött határozott formát;...
Tovább
Előszó
Részlet:
"Négy esztendő munkája nyomán kerül színpadra a Mózes című, három felvonásos opera, melynek zenéjét és szövegét Durkó Zsolt írta. Alapgondolata 1973-ban öltött határozott formát; szövegkönyve 1975-ben, vokális szólama és particella jellegű zongorakivonata 1976-ban készült el, - a meghangszerelt partitúra utolsó hangjegyei 1977 márciusában kerültek papírra.
Alkotói szándékairól vallanak - a szerző szavai:
"Az opera, számomra, mindenekelőtt zene; munkám során arra törekedtem, hogy a színpadi történés forrása zenei történés legyen, a szereplők karaktere, alakja, életútja a zenei szövet természetéből fakadjon. Általában mindazt, amit az operaszínpad megjelenít - legyen az egyéni életút vagy közösség, alak vagy karakterváltozás, látvány, dialógus - igyekeztem úgy alakítani, hogy ne csak a színpadi, de a zenei aránnyal, mértékkel és jelleggel is összhangban álljon. Azt reméltem, hogy ezzel igazából a színpad világát segítem, hiszen a mai opera a színházi élményt aligha nélkülözheti."
Az opera mögött - szellemi, művészi háttérként - mintegy negyven kompozíció, másfél évtized zenei termése ál. Nemcsak egységes zenei gondolkodást reprezentálnak e művek, de az alkotói műhely stiláris folyamatosságát és változatosságát is megvilágítják: az Organismi, a Magyar rapszódia, az Altamira vagy a Turner-illusztrációk kottalapjai mintegy kalauzolnak a hang, a szövésmód, a szerkesztés, a formálás - a zenei stílus fejlődésének útjain."
Vissza
Fülszöveg
Nagy esztendő munkája nyomán kerül színpadra a Mózes című, három felvonásos opera, melynek zenéjét és szövegét Durkó Zsolt írta. Alapgondolata 1973-ban ötlött határozott formát; szövegkönyve 1975-ben, vokális szólama és particella jellegű zongorakivonata 1976-ban készült el, - a meghangszerelt partitúra utolsó hangjegyei 1977 márciusában kerültek papírra. Alkotói szándékairól vallanak a szerző szavai: "Az opera, számomra, mindenekelőtt zene; munkám során arra törekedtem, hogy a színpadi történés forrása zenei történés legyen, a szereplők karaktere, alakja, életútja a zenei szövet természetéből fakadjon. Általában mindazt, amit az operaszínpad megjelenít - legyen az egyéni életút vagy közösség, alak vagy karakterváltozás, látvány, dialógus - igyekeztem úgy alakítani, hogy ne csak a színpadi, de a zenei aránnyal, mértékkel és jelleggel is összhangban álljon. Azt remélem, hogy ezzel igazából a színpad világát segítem, hiszen a mai opera a színházi élményt aligha nélkülözheti."
Az...
Tovább
Fülszöveg
Nagy esztendő munkája nyomán kerül színpadra a Mózes című, három felvonásos opera, melynek zenéjét és szövegét Durkó Zsolt írta. Alapgondolata 1973-ban ötlött határozott formát; szövegkönyve 1975-ben, vokális szólama és particella jellegű zongorakivonata 1976-ban készült el, - a meghangszerelt partitúra utolsó hangjegyei 1977 márciusában kerültek papírra. Alkotói szándékairól vallanak a szerző szavai: "Az opera, számomra, mindenekelőtt zene; munkám során arra törekedtem, hogy a színpadi történés forrása zenei történés legyen, a szereplők karaktere, alakja, életútja a zenei szövet természetéből fakadjon. Általában mindazt, amit az operaszínpad megjelenít - legyen az egyéni életút vagy közösség, alak vagy karakterváltozás, látvány, dialógus - igyekeztem úgy alakítani, hogy ne csak a színpadi, de a zenei aránnyal, mértékkel és jelleggel is összhangban álljon. Azt remélem, hogy ezzel igazából a színpad világát segítem, hiszen a mai opera a színházi élményt aligha nélkülözheti."
Az opera mögött - szellemi, művészi háttérként - mintegy negyven kompozíció, másfél évtized zenei termése áll. Nemcsak egységes zenei gondolkodást reprezentálnak e művek, de az alkotói műhely stiláris folyamatosságát és változatosságát is megvilágítják: az Organismi, a Magyar rapszódia, az Altamira vagy a Turner-illusztrációk kottalapjai mintegy kalauzolnak a hang, a szövésmódok, a szerkesztés, a formálás - a zenei stílus fejlődésének útjain.
Vissza