1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Drozdy Gyula didaktikai metodikai munkássága

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 175 oldal
Sorozatcím: Pedagógiai Közlemények
Kötetszám: 15
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 52324/15.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Drozdy Gyula az ellenforradalmi korszak magyar művelődésügyének ismert pedagógusa volt, nagy hatást gyakorolt az alsófokú oktatás alakulására. Tevékenységi területei: tanítóképzés, a pedagógiai irodalom és pedagógiai propaganda. Fő iránya a didaktika; kora módszerjavító törekvéseinek élharcosa volt. A szabadabb tanítási formák alkalmazásával küzdött a korabeli szellem merevségei ellen. Ennek az értékes, hibáival és megalkuvásaival együtt is figyelemre és becsülésre méltó pedagógusnak a munkásságát mutatja be dr. Koller József kitűnő monográfiája, korszerűen elemezve, értékelve, s nemutolsó sorban igényes és mértéktartó bírálattal illetve Drozdyt és korát.

Tartalom

I. A népoktatás helyzete hazánkban a múlt század végén 11
II. Drozdy Gyula fejlődésére ható tényezők a pályakezdés éveiben 17
1. Az első állomáshelyek 17
2. Az 1905. évi tanterv és utasítás 18
3. A továbbképző tanfolyamok (első cikkei a Néptanítók Lapjában;
gyakorlóiskolai tanító Modorban, Budán) 27
III. Az 1925-ös népiskolai tanterv előzményei, jellemzése, célkitűzései 43
1. Az ellenforradalmi korszak népoktatásának néhány jellemző vonása 43
2. Az 1925-ös tanterv 47
IV. Drozdy bekapcsolódása a „módszerjavító törekvések" munkájába . . 71
1. A tanítói tanfolyamok 71
2. Quint és Drozdy kapcsolata 72
3. Drozdy az új szellemű iskoláról 75
V. Drozdy Gyula művei 79
1. Vezérkönyvek 79
A vezér könyvek szerepe ... 89
Az elmélet és gyakorlat kapcsolata 90
Drozdy a vezérkönyvek használati módjáról 91
2. Neveléstan, tanítástan, módszertan ..95
VI. Drozdy Gyula vélekedése néhány didaktikai kérdésről 97
A tanítás tartalma, célja 97
A tantárgyak nevelő értéke 100
A tananyag elrendezése 105
A „kitérések" 107
VII. A formális fokozatok 111
1. Molnár Oszkár sorozat indító művének szerepe Drozdy órafelépítő
elveinek alakulásában 111
2. A formális fokozatok sablonos alkalmazásáról 117
3. A „szabadabb tanítási formák" 122
VIII. A „szabadabb tanítási formák" alapján tervezett tanítások ,,menete"
Drozdy vázlataiban 125
1. Előkészítés 125
2. Tárgyalás 134
3. Befejezés 145
4. A rögzítésről; a tanalakról; a játék és játékosságról 153
összefoglalás 163
Orosz nyelvű tartalomismertetés 169
Angol nyelvű tartalomismertetés 170
Francia nyelvű tartalomismertetés 172
Német nyelvű tartalomismertetés 173
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem