1.052.843

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Drámapedagógiai esettanulmányok I.

Elméleti és módszertani füzetek

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Káva Kulturális Műhely-anBlokk Egyesület
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 102 oldal
Sorozatcím: Színház és Pedagógia
Kötetszám: 3
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN: 978-963-8839-72-5
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Négy esettanulmány olvasható e kötetben. Mindegyik egy-egy iskolai osztály saját történetébe enged bepillantást, bemutatva, hogy az egyes osztályközösségekben milyen dinamikákból következik bántalmazás, erőszak és kirekesztés. Az esettanulmányok egy olyan pedagógiai és kutatási folyamat részeként készültek, amelyben mind a négy osztály ugyanabban a színházi nevelési programon vett részt. Így a tanulmányokból arról is sokat megtudtunk, hogy a drámás pedagógiai módszer mely csoport esetében miként volt képes a meglévő csoportdinamikákat felismerni, reflektálttá tenni és kimozdítani. Bízunk abban, hogy e kutatás tapasztalatai másokat is arra késztetnek majd, hogy tovább gondolkodjanak az iskolai jelenségek összefüggéseiről, illetve azok társadalmi, pedagógiai vagy akár művészeti (színházi) kimozdíthatóságáról.

A drámapedagógiában elért magyarországi eredmények újabb kihívások elé állítják a szakma képviselőit. Kiadványsorozatunkat az egyik ilyen kihívásra válaszul hoztuk létre.... Tovább

Fülszöveg

Négy esettanulmány olvasható e kötetben. Mindegyik egy-egy iskolai osztály saját történetébe enged bepillantást, bemutatva, hogy az egyes osztályközösségekben milyen dinamikákból következik bántalmazás, erőszak és kirekesztés. Az esettanulmányok egy olyan pedagógiai és kutatási folyamat részeként készültek, amelyben mind a négy osztály ugyanabban a színházi nevelési programon vett részt. Így a tanulmányokból arról is sokat megtudtunk, hogy a drámás pedagógiai módszer mely csoport esetében miként volt képes a meglévő csoportdinamikákat felismerni, reflektálttá tenni és kimozdítani. Bízunk abban, hogy e kutatás tapasztalatai másokat is arra késztetnek majd, hogy tovább gondolkodjanak az iskolai jelenségek összefüggéseiről, illetve azok társadalmi, pedagógiai vagy akár művészeti (színházi) kimozdíthatóságáról.

A drámapedagógiában elért magyarországi eredmények újabb kihívások elé állítják a szakma képviselőit. Kiadványsorozatunkat az egyik ilyen kihívásra válaszul hoztuk létre. Olyan szövegek publikálására vállalkozunk, amelyek a társadalomtudományok, a pedagógia és a pszichológia diszciplínái elől értelmezik a drámán alapuló pedagógiai tevékenységeket. Miközben ugyanis a drámapedagógiai programok egyre elterjedtebbek és egyre professzionálisabbak, nagyon keveset tudunk arról, hogy milyen hatással működik egy-egy módszer, egy-egy foglakozás. Mire is tanítják ezek a programok a résztvevőket? Milyen egyéni és csoport-problémák kezelésére alkalmasak? Interdiszciplináris vállalkozásunkkal segíteni szeretnénk a drámapedagógusokat a mindennapi munkájuk során felmerülő társadalmi, kulturális és pedagógiai kérdéseik értelmezésében és kezelésében. Ugyanakkor szeretnénk azt is elérni, hogy a drámás pedagógiai módszerek olyan szaktudományos elismerésre és támogatásra tegyenek szert, amelyet gyakorlati hatékonyságuk és sikerük alapján megérdemelnének. Bízunk továbbá abban, hogy munkánk tanulmányozásán keresztül a pedagógusok és a szaktudományok képviselői is válaszokat kaphatnak az őket foglalkoztató kérdésekre. Vissza

Tartalom

Horváth Kata
Az erőszak játszótere
Esettanulmányok a kortárscsoporton belüli bántalmazásról a Káva Hinta című színházi nevelési foglalkozása kapcsán
Előszó 4
Bevezetés az esettanulmányokhoz 6
„Amikor a félelmével játszol" 20
Akit „viccből vernek", és akit „tényleg vernek" Az áldozat bűnössége 32
„Ez az osztály, ha akar, bárki ellen össze tud fogni" A bűnbakképzés 48
„De mi tényleg meg tudjuk oldani" A demokratikus pedagógia és az erőszak 58
Utószó
Az erőszak jelensége mint a „tekintély" és a „szabadság" problémája 82
Melléklet
A Hinta című színházi nevelési foglalkozás programvázlata 88
Bibliográfia 100

Horváth Kata

Horváth Kata műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Horváth Kata könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem