1.062.411

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Drámapedagógia alkalmazása

Foglalkozásleírások alsó tagozatosok számára

Szerző
Lektor
Debrecen
Kiadó: Pedellus Tankönyvkiadó Kft
Kiadás helye: Debrecen
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 87 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-9224-54-5
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A közoktatás új szabályozása kiszélesíti az iskolák lehetőségeit, egyre több módszertani szabadságot biztosítva a pedagógusoknak. Napjainkban az érzelmeken alapuló nevelésnek egyre kiemeltebb... Tovább

Előszó

A közoktatás új szabályozása kiszélesíti az iskolák lehetőségeit, egyre több módszertani szabadságot biztosítva a pedagógusoknak. Napjainkban az érzelmeken alapuló nevelésnek egyre kiemeltebb hangsúlyt kell kapnia. Olyan iskolára van szükség, ahol változatos módszerekkel sikerül a gyerekek érdeklődését felkelteni, aktivitásukat fokozni, s a később betöltendő társadalmi szerepvállalásra felkészíteni. „A gyerekek nem tanulnak azoktól, akiket nem szeretnek" - írja Thomas Gordon. A tanár-diák között kialakult jó viszony rendkívüli mértékben befolyásolja a tanítás eredményességét. E kapcsolat minősége befolyásolhatja, hogy a tananyagból az egyes tanulók mennyit sajátítanak el. A jó tanár-diák kapcsolat kedvező hatással lehet az olyan osztálylégkör kialakítására, amelyben a tanár partnerként megérti, tiszteletben tartja, meghallgatja növendékei véleményét. Csak ilyen kedvező légkörben érezhet a gyerek buzdítást arra, hogy véleményét elmondhassa, a problémamegoldási folyamatnak aktív, kezdeményező részesévé váljon. Merev, hierarchikus rendben a fantázia és a kreativitás nem bontakozhat ki.
Akiket meghallgatnak, akik felé figyelemmel odafordulnak, azok lesznek képesek arra, hogy ők is megértsék mások problémáit, s másokkal közösen keressék a konfliktusok megoldási módjait. A hatékony részvétel által válhatnak a diákok a közös problémamegoldás részeseivé. Az alapvető, mély emberi érzések abban az esetben tárulnak föl, ha meghallgatásra találnak. A hallgatás arra ösztönöz, hogy olyannak fogadjuk el a tanulót, amilyen. A gyermeki kreativitás kibontakoztatásának elengedhetetlen feltétele az olyan légkör megléte, ahol a különbözőséget is tolerálják.
A jó tanár-diák kapcsolat a megfelelő légkör kialakításán túl olyan bánásmódot, szemléletet is feltételez, amely az iskolát „gondoskodó közösséggé" alakítja, ahol a tanulók azt érzik, hogy becsülik őket, törődnek velük. Csak így alakulhat ki megfelelő kötődés a tanárok, a társak, az iskola iránt. Az effajta kötődés kialakítása különösen kisiskolás korban elengedhetetlen, hiszen a kisgyerek számára fontos, hogy szeresse tanítóját, meleg, szeretetteljes kapcsolat alakuljon ki közöttük. A tanulási folyamatra irányuló kutatások is igazolják, hogy a tanulás nem csupán intellektuális folyamat, lényeges szerepet játszanak benne az érzelmi tényezők is. A megismerésben az érzelmek központi szerepet töltenek be.
A gyerekek tanulásra való késztetése attól is függ, hogy birtokába jutottak-e olyan érzelmi alapkészségeknek, mint kapcsolatteremtés, határozott fellépés, együttműködés, konfliktusmegoldás. Vissza

Tartalom

Bevezető gondolatok - A játék szerepe a kisiskolás életében / 3
Dramatikus eljárások első osztályban / 7
Célok, feladatok / 9
Drámajátékok anyanyelv- és irodalomórán / 10
Szabadidős foglalkozás - Felkeléstől lefekvésig / 12
Irodalmi foglalkozás - Kedvenceink az állatok / 15
Foglalkozásrészlet - Etűdök ujjakra / 18
Mesefeldolgozás drámajátékkal - Az állatok vitája (népmese) / 19
Dramatikus eljárások második osztályban / 23
Célok feladatok / 25
Az anyanyelv- és irodalomórán alkalmazható drámajátékok / 25
Foglalkozásrészlet bábhasználattal / 27
Mese dramatizálásának előkészítése - Palkó és szamara (népmese) / 28
Játékdalból indított foglalkozás - Társasviszonyok alakítása / 30
A dráma szerepe a versfeldolgozásban - Útrakelt a tarka béka (bolgár népköltés) / 31
Dramatikus eljárások harmadik osztályban / 35
Célok, feladatok / 37
Drámajátékok anyanyelv- és irodalomórán / 37
Verstanulás a dráma eszközeivel / 39
Improvizációs ötletek a Kőmíves Kelemen című ballada dramatizálásához / 42
Irodalmi szöveg feldolgozása során alkalmazott dramatikus eljárások / 43
Drámaóra: a viselkedéskultúra alapozása / 49
Dramatikus eljárások negyedik osztályban / 53
Célok, feladatok / 55
Egész csoportot bevonó improvizációk / 56
A közös dramatizálás folyamata / 58
Drámaóra I. - Móricz Zsigmond: Fillentő / 62
Drámaóra II. - Kipling: A dzsungel könyve / 65
A foglalkozásokon alkalmazott drámatechnikákról / 69
A drámajátékok szerepe az ünnepekre, műsorokra való felkészülés folyamatában / 70
Tanmenet a 4. osztály számra / 73
Követelmények - 4. osztály / 84
Felhasznált irodalom / 85
Tartalom / 87

Baji-Gál Ferencné

Baji-Gál Ferencné műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Baji-Gál Ferencné könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Drámapedagógia alkalmazása Drámapedagógia alkalmazása Drámapedagógia alkalmazása

Néhány oldalon ceruzás jelölés látható.

Állapot:
3.540 ,-Ft
18 pont kapható
Kosárba