A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Dráma, pedagógia, pszichológia

Szerző
Lektor
Debrecen
Kiadó: Pedellus Tankönyvkiadó Kft.
Kiadás helye: Debrecen
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 102 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-9396-33-8
Megjegyzés: Tankönyvi szám: PD-172. Fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A pedagógusok régóta tudják, s mára az oktatásügy is megértette, hogy az iskola akkor jár a legjobb úton, ha a gyermeki személyiséget állítja tevékenysége középpontjába.
A személyiségfejlesztés... Tovább

Előszó

A pedagógusok régóta tudják, s mára az oktatásügy is megértette, hogy az iskola akkor jár a legjobb úton, ha a gyermeki személyiséget állítja tevékenysége középpontjába.
A személyiségfejlesztés elsőrendű feladat voltát több tényező is indokolja.
A kor a teljesítményorientáltságot preferálja, ami a saját képességeit, tehetségét, egyéniségét tudatosító és megvalósító embertípust feltételezi. Ehhez azonban meglehetősen kevés segítséget tud a társadalom nyújtani. Míg ugyanis a korábbi társadalmi alakzatokban az ember helye és viselkedése egyértelműbb, körülhatároltabb és stabilabb volt a szabályok, normák, vallások révén, addig mára ezek a fogódzók nagyrészt elveszítették jogosultságukat, érvényességüket, ill. átértékelődtek. A mai kor emberének új értékeket kell felismernie, új normákkal kell azonosulnia, új körülményekhez kell alkalmazkodnia.
Az egyének oldaláról ez önismereti igényként vetődik fel: egyre több önmagukkal kapcsolatos tudást szeretnének szerezni, önmaguk és fontos kapcsolataik sorsát tudatosan szeretnék alakítani (TELKES, 1989).
A társadalmi és egyéni, személyiségfejlesztési és önismereti szükséglet kielégítésére szolgálnak a pszichológusok, pszichiáterek által szervezett és vezetett személyiségfejlesztő tréningek. Vissza

Tartalom

Előszó 3
A drámapedagógia gyökerei_5
A színjáték 6
Pedagógiai gyökerek - reformpedagógiai irányzatok 8
A drámapedagógia és pszichológiai gyökerei 12
A drámajáték fogalma 26
A drámapedagógia itthon 32
A drámapedagógia lényege 33
A dramatikus tevékenység természete 34
A drámapedagógia célja 35
A dramatikus tevékenység jelentésszintjei 36
A drámajáték-foglalkozás 37
A drámajátékok típusai, osztályozása 38
A drámajátékok alkalmazási lehetőségei, módjai 39
Drámajáték-tár 40
Bemelegítő, lazító gyakorlatok 40
Érzékelő gyakorlatok 42
Koncentrációs gyakorlatok 45
Kreativitásfejlesztő gyakorlatok 46
Encounter-gyakorlatok 51
Mimetikus játékok 55
Szituációs gyakorlatok 60
Konfliktusos helyzetek 63
Önismereti gyakorlatok 64
Társismereti és kapcsolatfejlesztő gyakorlatok 65
A drámajáték-foglalkozások tematikája és vázlata 70
Tematika (A-variáció) 70
Tematika (B-variáció) 77
Hatásvizsgálati módszerek 80
Coping-stratégiák 81
Ön- és tárismeret vizsgálata - Karakterológiai szavazólap 86
Énkép-vizsgálat 89
Kreativitásvizsgálat 91
Élmény-vizsgálat 97
Bibliográfia 99

Pinczésné Dr. Palásthy Ildikó

Pinczésné Dr. Palásthy Ildikó műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Pinczésné Dr. Palásthy Ildikó könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem