1.059.101

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Dráma - oktatás - nevelés

Olvasókönyv a dráma pedagógiai alkalmazásához

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó-Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola Oligofrénpedagógiai tanszéke
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 218 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 27 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: J12-254.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:

"Szauder Erik: Az oktatásban alkalmazott dráma értelmezése, tevékenységi körének bemutatása
"A kreatív dráma improvizációs, nem előadásközpontú, folyamatorientált... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:

"Szauder Erik: Az oktatásban alkalmazott dráma értelmezése, tevékenységi körének bemutatása
"A kreatív dráma improvizációs, nem előadásközpontú, folyamatorientált drámaforma, melyben a résztvevőket egy irányító személy vezeti a képzelet és annak megjelenítése útján, valamint a valós vagy fiktív humán tapasztalatok értelmezésében."
A fenti meghatározás, mely a drámát mint oktatási tevékenységtípust és -rendszert kívánja definiálni, egy 1977-ben megjelent kiadványból származik. Azt gondolom, ez a szöveg alkalmas lehet arra, hogy kiindulópontként szolgáljon egy pedagógiai megközelítésmód bemutatásához. Vegyük sorra a benne megjelenő kifejezéseket!
Improvizáció
Az improvizáció a művészetek, de a művészetek körén kívül eső tevékenységek esetében is általában valamilyen próba, felkészülés, előzetes folyamattervezés nélkül zajló cselekvéssort jelöl. A cselekvés célja többnyire megoldási módok keresése, de legalábbis a zsákutcába vezető lépések lezárása, kiiktatása." Vissza

Tartalom

Szauder Erik: Az oktatásban alkalmazott dráma értelmezése, tevékenységi körének bemutatása 5
John Hersee: Az iskolai színjáték 24
Gavin Bolton: A gyermeki dráma-játék természete 37
Gábriel Barnfield: Az iskolai drámatanítás célkitűzése 52
Gavin Bolton: A dráma mint tanulás, művészet és esztétikai élmény 60
Peter Chilven: Dráma és nyelvi fejlődés 74
Elyse Dodgson: Szociális kérdések feltárása drámatechnikákkal 97
Dorothy Heathcote: Dráma és oktatás: tantárgy vagy rendszer? 121
Dorothy Heathcote: Hogyan tanítsuk meg a tanárokat a dráma alkalmazására? 152
Gavin Bolton: Az oktatási dráma és a színházi nevelés összehasonlítása 176
Dorothy Heathcote: A dráma és az értelmileg sérült emberek 191
Szauder Erik: A dráma oktatásának legnevesebb angolszász képviselői 201
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem