1.062.439

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Szűrőeljárás óvodáskorban a tanulási zavar lehetőségének vizsgálata: MSSST

(Meeting Street School Screening Test - MSSST)/Meeting Street School szűrőteszt

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 82 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi száma: J 12-1020. Fekete-fehér illusztrációkkal. Mellékletekkel.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az iskolai kudarcokhoz vezető dyslexia, dysgraphia, dyscalculia tüneteit egyre nagyobb biztonsággal ismerik lel a pedagógusok. Ez a tény az utóbbi évek jelentős szakmai sikerének tekinthető, hiszen... Tovább

Előszó

Az iskolai kudarcokhoz vezető dyslexia, dysgraphia, dyscalculia tüneteit egyre nagyobb biztonsággal ismerik lel a pedagógusok. Ez a tény az utóbbi évek jelentős szakmai sikerének tekinthető, hiszen a tanulási zavart mutató gyermek ma már számíthat pedagógusa megértésére és megtelelő segítségére. A tapasztalatok szerint az iskolai tanulást nehezítő problémák korai jelei már óvodáskorban is megmutatkoznak. Ezért szükséges az, hogy a szakemberek olyan eszközökkel és ismeretekkel rendelkezzenek, amelyek segítik a korai felismerést. Ugyanis az iskolában "időben" észrevett zavar valójában már "elkésett" felismerés.
Az MSSST (Meeting Street School Szűrőteszt), amelyet az Egyesült Államokban óvodáskorú gyermekek vizsgálatára dolgoztak ki, előre jelezheti az iskolai tanulási zavar veszélyét. A tesztet számos előnye méltán tette népszerűvé, de kipróbálását és adaptálását az is indokolta, hogy hazánkban a jelenség tapasztalati elismerésén túl még nem kellő mértékben használatosak olyan diagnosztikus módszerek, amelyek alkalmasak a tanulási zavarok jóslására. Az MSSST próbával végzett több éves kutató- és nyomonkövető munka igazolta várakozásunkat. Használatával nagy létszámú csoportok szűrése végezhető el rövid idő alatt, s az egyéni eredmények ismeretében a szakember eldöntheti, szükséges-e a további, pontosabb és részletesebb diagnózist adó szakvizsgálat.
Kiadványunkban a szűrőmódszer használatának bemutatása mellett ismertetjük a tanulási zavar elméleti megközelítését, a próbával kapcsolatos eddigi tapasztalatainkat, valamint a szűrés utáni szakvizsgálat lehetőségeit.
Munkánkat gyógypedagógusoknak, általános iskolai tanítóknak, fejlesztő pedagógusoknak, óvodapedagógusoknak és pszichológusoknak ajánljuk, vagyis mindazoknak, akik számára fontos a tanulási zavar korai felismerése. Vissza

Tartalom

Bevezető..........................................................1
Gondolatok a tanulási zavarról.......................................................................2
Az MSSST kidolgozásának története................................................................13
Az MSSST bemutatása..............................................................................15
Az MSSST részletes leírása...........................................................................17
Az MSSST hazai standardizálása (Bass László)...................................................43
Az MSSST kipróbálása dyslexia prevencióban részesülő nagycsoportos óvodásokon.........55
Lehetőségek a diagnosztikus eljárás folytatására az MSSST-tel történt szűrés után.............57
Mellékletek...............................................................61-82
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem