1.066.213

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A felnőttképzés tudománya

Bevezetés az andragógiába

Szerző

Kiadó: Okker Oktatási Iroda
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 258 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN: 963-7315-12-8
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó3
A felnőtt ember6
A felnőttség mint probléma6
Életkor-kritériumok6
Differenciális érettségelméletek12
A felnőtt életkor szakaszolása17
Életkor-válságok és életdöntések23
Felnőtt-szocializáció25
A felnőttek tanulása29
Tanulási kompetencia29
Felnőttek tanulási motivációja30
A tanulási képesség felnőttkori változásai33
A figyelem34
A tanulás csendjéről36
A figyelem megosztásának problémája37
A figyelem tanulása38
A tanulást segítő és gátló érdeklődés40
Érzelem és érdeklődés42
Az érdeklődés fejlesztése44
Felnőttek emlékezeti működése45
Az ismétlés szerepe51
Harc a gátlások ellen52
Gondolkodás, problémamegoldás és tanulás54
A problémamegoldó tanulás57
A felfedezéses tanulás58
A probléma felfedezése61
Heurisztika62
A felnőttképzés történetéből és elméleteiről64
A felnőttképzés és az andragógia történetének fő állomásai64
Előtörténet64
Az intézményes felnőttképzés kezdetei66
Századunk felnőttképzése és andragógiája: Németország példája70
A Weimari Köztársaságtól Hitler hatalomra jutásáig70
A totalitarianizmus és az ellenállás felnőttképzése71
Felnőttképzés és andragógia a kettévált és újraegyesített Németországban (1945-1995)73
Az utóbbi évtizedek további felnőttképzési irányai és tendenciái80
Helsingör80
Montreal82
Teherán84
Tokio86
Párizs88
Két sajátos hozzájárulás a felnőttképzés ügyéhez90
A franciaországi szociokulturális animáció90
Egy olaszországi kísérlet: a 150 óra93
Felnőttképzés hazánkban96
A kezdetektől a reformkori törekvésekig96
Úttörő tervek és próbálkozások98
Felnőttképzés a két világháború között102
1945-1989106
Új fordulat a felnőttképzésben111
Andragógiai kutatások Magyarországon113
A felnőttképzés elmélete118
Névhasználati problémák118
"Andragógia" vagy "felnőttpedagógia"?119
Tanulás az egész életen át124
Egyes elméleti irányok126
A felnőttképzés mint minőségi fogalom126
Rendszerszemlélet130
A társadalomkritikai andragógia132
A szellemtörténeti, életvilágra orientált irány133
Életrajzi, pályafutási megközelítés141
Multikulturális felnőttnevelés144
A felnőttképzés valósága145
Szereplői145
Az andragógus145
A címzettek150
Fenntartók és irányítók157
Tervezése, szervezése158
Tervezési szintek158
Célok és tervek160
Tartalomtervezés163
Tananyagtervezési típusok166
Időszervezés169
A felnőttképzés szervezeti formái és módszerei172
Jelenléti és távoktatás172
A felnőttek tanításának és tanulásának módszerei és eszközei185
A módszer fogalma és rokonfogalmai185
Módszercsoportok és módszerfajták189
"Aktív módszerek" és az aktivizálás194
Az előadás197
Az előadások tárgya201
Az előadás menete201
Necsak szóval205
Andragógia és kommunikáció209
Megbeszélés, vita214
Teljesítmény és értékelés216
Mire szolgál az értékelés216
Vizsgáztatás222
A vizsgázók igényei223
A vizsgáztató igényei225
A vizsgapánik leküzdése226
A minősítés logikája228
Andragógusképző programok230
PÖGGELER andragógiai curriculuma (1976)231
JPTE Humánszervező szak232
KLTE művelődési menedzser237
A felnőttképzés magyar nyelvű irodalmából239

Dr. Zrinszky László

Dr. Zrinszky László műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Zrinszky László könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem