Előszó | 3 |
A felnőtt ember | 6 |
A felnőttség mint probléma | 6 |
Életkor-kritériumok | 6 |
Differenciális érettségelméletek | 12 |
A felnőtt életkor szakaszolása | 17 |
Életkor-válságok és életdöntések | 23 |
Felnőtt-szocializáció | 25 |
A felnőttek tanulása | 29 |
Tanulási kompetencia | 29 |
Felnőttek tanulási motivációja | 30 |
A tanulási képesség felnőttkori változásai | 33 |
A figyelem | 34 |
A tanulás csendjéről | 36 |
A figyelem megosztásának problémája | 37 |
A figyelem tanulása | 38 |
A tanulást segítő és gátló érdeklődés | 40 |
Érzelem és érdeklődés | 42 |
Az érdeklődés fejlesztése | 44 |
Felnőttek emlékezeti működése | 45 |
Az ismétlés szerepe | 51 |
Harc a gátlások ellen | 52 |
Gondolkodás, problémamegoldás és tanulás | 54 |
A problémamegoldó tanulás | 57 |
A felfedezéses tanulás | 58 |
A probléma felfedezése | 61 |
Heurisztika | 62 |
A felnőttképzés történetéből és elméleteiről | 64 |
A felnőttképzés és az andragógia történetének fő állomásai | 64 |
Előtörténet | 64 |
Az intézményes felnőttképzés kezdetei | 66 |
Századunk felnőttképzése és andragógiája: Németország példája | 70 |
A Weimari Köztársaságtól Hitler hatalomra jutásáig | 70 |
A totalitarianizmus és az ellenállás felnőttképzése | 71 |
Felnőttképzés és andragógia a kettévált és újraegyesített Németországban (1945-1995) | 73 |
Az utóbbi évtizedek további felnőttképzési irányai és tendenciái | 80 |
Helsingör | 80 |
Montreal | 82 |
Teherán | 84 |
Tokio | 86 |
Párizs | 88 |
Két sajátos hozzájárulás a felnőttképzés ügyéhez | 90 |
A franciaországi szociokulturális animáció | 90 |
Egy olaszországi kísérlet: a 150 óra | 93 |
Felnőttképzés hazánkban | 96 |
A kezdetektől a reformkori törekvésekig | 96 |
Úttörő tervek és próbálkozások | 98 |
Felnőttképzés a két világháború között | 102 |
1945-1989 | 106 |
Új fordulat a felnőttképzésben | 111 |
Andragógiai kutatások Magyarországon | 113 |
A felnőttképzés elmélete | 118 |
Névhasználati problémák | 118 |
"Andragógia" vagy "felnőttpedagógia"? | 119 |
Tanulás az egész életen át | 124 |
Egyes elméleti irányok | 126 |
A felnőttképzés mint minőségi fogalom | 126 |
Rendszerszemlélet | 130 |
A társadalomkritikai andragógia | 132 |
A szellemtörténeti, életvilágra orientált irány | 133 |
Életrajzi, pályafutási megközelítés | 141 |
Multikulturális felnőttnevelés | 144 |
A felnőttképzés valósága | 145 |
Szereplői | 145 |
Az andragógus | 145 |
A címzettek | 150 |
Fenntartók és irányítók | 157 |
Tervezése, szervezése | 158 |
Tervezési szintek | 158 |
Célok és tervek | 160 |
Tartalomtervezés | 163 |
Tananyagtervezési típusok | 166 |
Időszervezés | 169 |
A felnőttképzés szervezeti formái és módszerei | 172 |
Jelenléti és távoktatás | 172 |
A felnőttek tanításának és tanulásának módszerei és eszközei | 185 |
A módszer fogalma és rokonfogalmai | 185 |
Módszercsoportok és módszerfajták | 189 |
"Aktív módszerek" és az aktivizálás | 194 |
Az előadás | 197 |
Az előadások tárgya | 201 |
Az előadás menete | 201 |
Necsak szóval | 205 |
Andragógia és kommunikáció | 209 |
Megbeszélés, vita | 214 |
Teljesítmény és értékelés | 216 |
Mire szolgál az értékelés | 216 |
Vizsgáztatás | 222 |
A vizsgázók igényei | 223 |
A vizsgáztató igényei | 225 |
A vizsgapánik leküzdése | 226 |
A minősítés logikája | 228 |
Andragógusképző programok | 230 |
PÖGGELER andragógiai curriculuma (1976) | 231 |
JPTE Humánszervező szak | 232 |
KLTE művelődési menedzser | 237 |
A felnőttképzés magyar nyelvű irodalmából | 239 |