1.062.184

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Képességfejlesztő fizikatanítás

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó Rt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 216 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-19-1596-4
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Ez a könyv Piaget és más pszichológusok, kutatók eredményeiből kiindulva, konkrét javaslatokat tesz a pszichológiai vizsgálatok tapasztalatainak felhasználására a fizika tanításában és tanulásában. A szerző ismerteti a témához kapcsolódó hazai eredményvizsgálatok, kísérleti tanítások, egyéni vizsgálatok eredményeit; adatokkal érzékelteti a tanulók gondolkodásának fejlődését, egyes képességek, készségek alakulásának a sajátosságait. A könyv közvetlen, gyakorlati kapcsolatot teremt a fizika metodikai kérdései és a pszichológia egyes területei között.

Tartalom

Bevezetés5
A tanulók értelmi fejlődése és a tanítás tartalma7
Integráció a gondolkodás fejlődésében és kísérletek zsebteleppel17
A megmaradás és a térfogat mérése27
A reverzibilitás, az asszociativitás és a fizikai kísérletek, feladatok35
A konkrét műveletek és a fizikai mennyiségek mérése48
A gondolkodási műveletek és a mértékegységváltás58
Interorizáció és a fizikai fogalmak kialakítása69
Módosítás a műveletvégzésben és a sebesség75
A műveletek megfordítása és a tehetetlenség törvénye89
A gondolkodás fejlődése és a fogalmak közötti kapcsolatok103
A formális műveletek szintje és a fizikai mennyiségek "összegzése"111
Az ellentmondások kiküszöbölése és a testek úszása119
A gondolkodási műveletek szintje és az ismeretek gyakorlati alkalmazása125
Átmenet a gondolkodási műveletek között és a mennyiségek összehasonlítása134
A tanulók gondolkodási szintje és az arányosság144
A mennyiségek "kódolása" és a számításos feladatok megoldása152
Problémamegoldás és két metodikai funkció158
A tanulók tudása és a követelmények differenciálása166
Kommunikációs készségek, kpességek és az ellenőrzés módszerei176
Kódolás, tárolás, előhívás és a tanulók teljesítménye fizikából185
A gyermekkori fejlődés és különbségek a fiúk és a lányok teljesítményében193
Motiváció és fizikatanulás200

Dr. Zátonyi Sándor

Dr. Zátonyi Sándor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Zátonyi Sándor könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem