kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 460 oldal |
Sorozatcím: | A magyar pedagógiai gondolkodás klasszikusai |
Kötetszám: | 1 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 22 cm x 15 cm |
ISBN: | 963-7644-25-3 |
Megjegyzés: | Az Eggenberger-féle Könyvkereskedés által Budapesten 1923-ban kiadott kötet hasonmás kiadása. |
Előszó | |
A pedagógia mint tudomány | |
A pedagógia fogalma és feladata | 3 |
A pedagógia fogalma | 3 |
A pedagógia mint tudomány | 6 |
Lehetséges-e a pedagógia, mint tudomány? | 11 |
Gyakorlat és elmélet | 17 |
A pedagógia problémái | 19 |
A pedagógia kettős természete | 24 |
A pedagógia helye a tudományok rendszerében | 28 |
A neveléstudományi kutatás módszerei | 37 |
A neveléstudományi kutatás módszerei általában | 37 |
A neveléstudományi kutatás két csoportja | 39 |
A spekulatív módszerek | 39 |
Az empirikus módszerek | 41 |
A kísérleti módszerek | 48 |
Pedagógiai laboratóriumok | 59 |
Kísérleti és gyakorló iskolák | 61 |
A neveléstudomány viszonya a többi tudományhoz | 64 |
A pedagógia egyes ágai | 71 |
A nevelés fogalma | |
A fejlődés és a nevelés | 77 |
A nevelés, mint életfeladat | 83 |
A nevelés, mint nemzeti feladat | 90 |
A nevelés lehetősége és határai | 102 |
A probléma és annak története | 102 |
Átöröklés és nevelés | 105 |
A fajnemesítés | 106 |
Az átöröklés tanának jelenlegi állása | 107 |
A nevelhetőség | 113 |
A nevelés joga | 117 |
A nevelés fogalmának meghatározása | 119 |
Világnézet és nevelés | |
Világnézet és nevelés | 127 |
Értékelmélet és pedagógia | 136 |
A nevelés célja | 158 |
Különböző célkitűzések | 158 |
Egy vagy több cél? | 161 |
A nevelés célja a műveltség | 166 |
A műveltség fogalma | 168 |
Az értékelmélet és a nevelés célja | 176 |
A kultúra különböző ágai | 178 |
A nevelés eszményképe | 185 |
A nevelés tényezői | |
A nevelés tényezői | 195 |
A növendék | 199 |
A gyermektanulmány | 199 |
A gyermekpszichológia | 204 |
A gyermek és ifjú szellemi fejlődése | 205 |
A tehetségvizsgálatok | 230 |
Az egyéniség | 239 |
A környezet | 271 |
A kultúra tartalma | 287 |
A nevelő | 303 |
A nevelés terve | |
Pedagógiai irányok | 316 |
A pedagógiai irányok fölosztása | 317 |
A valllásos irány és ellenfelei | 319 |
Herbart és iskolája | 326 |
A naturalizmus és racionalizmus | 332 |
A pozitivizmus | 334 |
A természettudományi alapon álló irányok | 338 |
Individualista irányok | 344 |
Szociális irányok | 357 |
Az állampolgári nevelés | 382 |
A munka-iskola | 388 |
A morálpedagógiai irány | 392 |
A művészi nevelés | 395 |
A kultúrfilozófiai irány | 398 |
A kísérleti pedagógia | 401 |
Áttekintés | 403 |
Pedagógiai elvek és antinómiák | 403 |
A nevelő-munka ágai | 411 |
A nevelés terve | 425 |
Függelék | |
A pedagógiai irodalom | 433 |
Jegyzetek és pótlások | 436 |
Sajtóhibák | 452 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.