1.067.243

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Férfi lélek - női lélek I. (töredék)

A yang-yin elv a természetben

Szerző
Budapest
Kiadó: Vörösváry Kiadóvállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői kötés
Oldalszám: 432 oldal
Sorozatcím: Lélek és természettudomány
Kötetszám: 26
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 13 cm
ISBN:
Megjegyzés: Második kiadás. 4 színes műmelléklettel, 121 egyszínű fényképpel, 66 szövegközi ábrával illusztrálva. Nyomtatta az Antiqua R. T., Budapest. Töredék kötet.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Megfejthetetlennek látszó, rejtélyes, de annál jelentőségteljesebb kérdésekkel találtuk szemközt magunkat, immár több mint három évtizeddel ezelőtt:
Melyek az előfeltételei a hipnotizálhatóságnak,... Tovább

Előszó

Megfejthetetlennek látszó, rejtélyes, de annál jelentőségteljesebb kérdésekkel találtuk szemközt magunkat, immár több mint három évtizeddel ezelőtt:
Melyek az előfeltételei a hipnotizálhatóságnak, a szuggesztibilitásnak, s általában a befolyásolhatóságnak? Mik a hipnofilitás, valamint általában a szuggesztibilitás egyéni különbségeinek az "okai"? Min múlik az, hogy az egyik egyén általában vagy pillanatnyilag ilyen vagy olyan módon igen könnyen befolyásolható s velük látszólag ellentétben más egyének első pillanatokban alig, vagy talán egyáltalán nem volnának befolyásolhatók? E kérdések érthetően izgatók voltak, hiszen minduntalan tapasztaltuk, sőt napjainkban immár hallunk és olvasunk is mind többet afelől, hogy a hipnózis, de még inkább a szuggesztív jelenségek át- és átszövik nem csupán a történelmi jelenségeket, de a mindennapi élet minden vonatkozását is, úgyszólván születéstől a halálig!
A lelki befolyásolhatóság a hipnózis és a szuggesztív hatások egyéni és általános, gyakorlati és elméleti problémakörei a legmélyebben belevágnak embertani ismereteink minden ágazatába. Ilyen módon még különösebben hatott, hogy nemcsak megfelelő magyarázatot, útmutatást, de még csak hozzávetőleges munkaelméleteket sem találtunk ezekre vonatkozóan. Arra kényszerültünk tehát, hogy saját magunk keressünk lehetőleg egységes magyarázatot mindezekre a kérdésekre. Vissza

Fülszöveg

Már a legrégibb kínai, tibeti, perzsa stb. bölcseletben, ill. világszemléletben is előkelő hely jutott annak az ősrégi felismerésnek, hogy mindennek, ami a természetben található, csakis mint egymás ellentéte, egyben kiegészítője van létjogosultsága, csakis így állhat meg és maradhat fenn. - Az egyik oldalon a yang, az örök megtermékenyítő, elhatározó, befolyásoló (aktív); a másik oldalon a yin, az örök megtermékenyülő, alárendelő, befogadó (passzív) lényeg alapján teljesíti hivatását.
Azokat az ellentétpárokat, egybetartozó ellentéteket, melyek csakis így, mint egymás kiegészítői tudnak fennállni és fennmaradni, nevezte a kínai bölcselet yang-yin-nek, a tibeti yab-yum-nak és a japán yo-in-nek. Ilyen örök ellentétpárok pl. a Nap és a Hold, az Ég és a Föld, a világosság és a sötétség, a kemény és a lágy, a hideg és a meleg, stb. stb. és a fejlődés végső fokán: a férfi és a nő.
Keleten mintegy négyezer évre visszamenően találhatunk kőbevésett, faragott és írott, de mindig... Tovább

Fülszöveg

Már a legrégibb kínai, tibeti, perzsa stb. bölcseletben, ill. világszemléletben is előkelő hely jutott annak az ősrégi felismerésnek, hogy mindennek, ami a természetben található, csakis mint egymás ellentéte, egyben kiegészítője van létjogosultsága, csakis így állhat meg és maradhat fenn. - Az egyik oldalon a yang, az örök megtermékenyítő, elhatározó, befolyásoló (aktív); a másik oldalon a yin, az örök megtermékenyülő, alárendelő, befogadó (passzív) lényeg alapján teljesíti hivatását.
Azokat az ellentétpárokat, egybetartozó ellentéteket, melyek csakis így, mint egymás kiegészítői tudnak fennállni és fennmaradni, nevezte a kínai bölcselet yang-yin-nek, a tibeti yab-yum-nak és a japán yo-in-nek. Ilyen örök ellentétpárok pl. a Nap és a Hold, az Ég és a Föld, a világosság és a sötétség, a kemény és a lágy, a hideg és a meleg, stb. stb. és a fejlődés végső fokán: a férfi és a nő.
Keleten mintegy négyezer évre visszamenően találhatunk kőbevésett, faragott és írott, de mindig misztikus-mágikus kifejezési formákat, amelyek mind az emberben, mind a természetben a yang-yin elvet szimbolizálják.
Völgyesi dr. hatalmas és úttörő munkára vállalkozott, amikor kiterjedt szakirodalmi munkássága eddig leghatalmasabb alkotásaként orvosi szempontból első ízben ismerteti a magyar szakirodalomban az egész világmindenségben feltalálható örök kétneműség: a yang-yin, a "világszerelem" bölcseletét és évezredekre visszatekintő művészeti alkotásait.
Szerző ebből a tanból elsősorban az örök emberi-lelki vonásokat hangsúlyozza ki. Állítja, hogy diagnosztikai szempontból talán a biológiai nemiségnél is fontosabb az ennél magasabb rendű lelki-nemiség, a lélekalkat nőies (passzív-hisztériás), ill. férfias (aktív-neuraszténiás) beállítottsága, mert hiszen ezek előbbieknél döntőbben befolyásolják - egyebek között - az egyes egyének szuggesztibilitását, ill. hipnotizálhatóságát és így a lelki gyógymódok megválasztását és azok hatékonyságát.
Gyakorlati szempontból is hézagpótló ez a mű, amennyiben egészen újszerű karakterológiát, ill, tipológiát állít fel a lelki-nemiség és ennek ismérvei alapján.
Külön kell megemlékeznünk e kétkötetes mű egyedülálló képanyagáról. Nyolc egészoldalas, részben hatszínnyomású képtábla a keleti yang-yin ábrázolóművészetnek legreprezentánsabb és markánsabb alkotásait mutatja be; 112 műmellékletoldalon elhelyezett 306 fényképillusztrációja és kereken 100 szövegközötti ábrája nagyobb részben ugyancsak Kelet idevágó képzőművészeti alkotásait ismerteti, míg másik jelentős hányada az európai karakterológiai és tipológiai irányoknak a szövegben bőségesen tárgyalt párhuzamba-, ill. szembeállításához szolgáltat a kérdés megértését és az abban való elmélyülést nagyban elősegítő képanyagot. Vissza

Tartalom

I. KÖTET
Előszó5
Emberi hasonlóságok és különbözőségek22
Alkat és egyéniség22
Külső-testi és belső-lelki különbségek23
A tipológia és a karakterológia jogosultsága (Népies emberismeret)24
Hasonló külső, hasonló jellem?26
Érzelmi és értelmi osztályozások. Az első benyomás27
Az orvosi rátermettség28
Az individuális és az "intraindividuális" alkalmazkodáson múlik az élet iskolája30
Állatokra emlékeztető embertípusok (A "vamp")31
A polaritás (A tipológia és a páros ellentétesség elve)34
A dvanda, a yang és a yin38
A hímnemű purusa, a nőnemű prakriti, és Májá, a "Nagy Szemfényvesztés"40
Az élet-harmonia (Pythagoras)41
A férfi-nő ellentétesség és az élőnyelvek hím- és nőnemű szavai42
Bonctani gondolat és a szellemi lélek43
Az agyvelő és a szövetnedvek45
Testi, lelki és szellemi alkat46
A diéta kihatása a test-lélekre48
Öröklött alkat és szerzett állapot. Geno-, para- és pheno-típus49
"Végtelen adottságok és végtelen fejlődhetés" (Pikler) A modern orvos több mint "halál elleni védőügyvéd"50
Grammokban akarták lemérni az embert!51
"Pszichoaktív és pszichopasszív konstitúció, ill. karakter és hipnofilitás"52
A fejlődés mélyíti a nemi elkülönülést54
Elsődleges és másodlagos nemi szervek (Az agyvelő mint lelki nemi szerv)55
Nők, akik lelkileg férfiak és férfiak, akik lelkileg nők56
Erosz és szexualitás57
A testi és lelki szerelem ellentétei59
Férfi a nőben és nő a férfiben60
A faji fejlődés elsődleges szabályozója a - lelki erotika61
Testi éls lelki nemi csökevények62
Férfiak gyógykezelése női hormonokkal és megfordítva. "Az ondó vegetatív hatása a női szervezetre"65
A nők "elférfiasítása"?67
A nemiség relatív fogalom? (A "termon"-ok)68
Más a nő és más a férfi!70
Férfiúi és női hivatás73
Mindenki csak a maga helyén találhatja meg boldogulását74
A lelki befolyásolhatóság (Reflexibilitás, szuggesztibilitás, hipnofilitás és a perszuázió)75
Az érzelmek és értelem antagonizmusai76
Aktív egyéniségek és akik szégyenlik, hogy a világon vannak77
Orvos és páciens79
"Magnetometerek" és a hipnotizáló képesség81
A szuggesztibilitás mint családi és faji vonás82
Szívigazságok és észigazságok84
Az értelmi lény és a tudatalatti "Acheron"85
Heteroszuggesztibilitás és autoszuggesztibilitás86
A lelki "puhányok" betegséghajlamai87
Akik már voltak és akik még lesznek az idegorvosi rendelőkben88
A páciens tipológiája90
Örökölhető-e a vérbaj, a tuberkulózis és a rák? Alkat és fertőzés92
Alkati-tipológia és karakterológia nélkül általános orvoslástan, sem lélektan, sem tudományos lélekgyógytan nem lehetséges!94
Az alkat, az egyén "végzete" szintén befolyásolható!96
Alkat, jellem és vérmérséklet99
A "lélekszervek": agyvelő, szövetnedvek és a hormonok
A konstitucionalizmus99
Az alkattan örök problémái102
A négyféle szövetnedv és a négyféle temperamentum104
La Bruyére tipológiája és K. G. Carus, a modern alkattan előőrse104
Lavater és a fiziognómia106
Különleges alkattani kutatások112
A szem karakterológiája112
A hajzat- és a bőrszín115
Izom-, bio- és pszicho-tónusok116
Az orr és a homlokszöglet118
Az "astheniás alkati betegség" (Stiller B.)119
Az enteroptosis, az atónia, a dyspepsia és a neuraszténia119
A "repülő tizedik borda"120
A neuraszténia mint alkati sajátosság120
"Végtelenül individualizáló eljárás a pszichoterápia" (Schaffer)121
"A halandók életének vezére és parancsolója a lélek" (C. Sallustius Cr.)122
Nemi (alkattani) differenciák az egyén agyveleje és mirigyei között124
Egyidejű testi és lelki gyógymódok. A beteg teljes "exisztenciája". Más a tbc. fertőzöttség és más a tbc. betegség125
A "funkcionális betegség" dogmája127
A súlyos szervi betegségekben szenvedők mind hálás médiumai a pszichoterápiának!128
Bántalmak, melyekről már régen kitűnt, hogy szervi betegségek128
A szervezet tartalék energiáinak hipnotikus mozgósítása130
A lelki beállítottság131
A lélek formálja a testet! Nem a test a lelket132
"Pszichogen" és "organogen" bántalmak133
Minden lélekorvosi ténykedés vezérfonala: a karakterológia134
Az ember külső képe és mozgása (Mátrai)135
A különböző bio-pathológiai típusok136
A "central-vegetatív-endokrin körforgalom"139
Az élőket nem "futószalag" módszerrel gyártotta az Úristen. Minden karakterológia elvezet a metafizikához140
A jellem és a karakterológia hivatása141
A szaktudósok "egyéni nyelvezete"141
Lélekalkattani és szellemtudományos irányzatok144
Az új "embereszme"145
Mi a karakterológia? Mi a jellem?146
Mi az "én"?147
A karakterológia, mint lélektani antropológia. (Schütz A.)148
A "villámdiagnózis"150
A jellem változhatatlan?151
Az egyén folyton változik!151
A modern ember legfőbb problémája: az Ember155
Az "exisztenciális karakterológia" (Zemplén Gy.) - A "principium individuationis"157
Természettudományi, bölcseleti és teológiai szempontok158
Az egyén a mindenségben159
Kretschmer és tipológiája161
Elindulás az elmebetegek felől (A lélek, mint epiphenomen?)161
Az alkat, a jellem és a vérmérséklet meghatározása Kretschmernél161
Az érzelmesség, ingerlékenység, hangulat és az ösztönök164
Testalkati és lélekalkati felosztások Kretschmernél165
A skizofréniásoktól és a mániás-depressziós elmebetegektől - az épelméjűekig?168
A skizofrénia "Augias-istállója" és bizonyos statisztikák170
Elmegyógyászati anomáliák társadalmi és büntetőjogi bonyodalmai173
A hosszú soványak és a vastagnyakú köpcösök178
Mi marad az emberi személyiség számára? (Zemplén Gy.) A szellemiséggel szembeni negatív álláspont179
Kretschmer tipológiája az "egyéb testi", saját tipológiánk főként a lélek-alkati szempontokra épít182
A skizofrénia nem antipólusa a cirkuláris elmebajoknak (A skizoid temperamentum sem a cikloidnak)184
A skizofréniás tünetek elsősorban az agysejtek neurális elváltozásain, a cirkuláris zavarok elsősorban a szövetnedvi (humorális) változásokon alapszanak185
Ideg-elmebajok shokk kezelései187
A "kísérő mozzanatok". A skizoidokból cikloidok lesznek?188
Heterogén előfeltételek, heterogén tünetek191
A nőknél gyakoribbak a ciklikus lelki-temperamentumbeli megnyilvánulások, bár ők ritkábban piknikusok191
Tragédiák a "kretschmerizmus" következtében191
További biológiai és fiziológiai típusrendszerek194
Régebbi alkat- és jellemtani felosztások (Bleuler, Lipmann, Häberlin)194
H. F. Hoffmann és K. Kleist "rétegződési elmélete"195
E. Jaensch tipológiája: integráltak (eidetikusak) és dezintegráltak197
A "synästhetikus típus"199
Pende és Ewald "biotónusai"200
Pfahler asszociációs és perszeverációs típusa és struktúra fogalma - Objektív-szubjektív (Binet), színlátó-, formalátó- (Scholl), primer és szekunder (Gross), közvetlen és közvetett (Mátrai), valamint szilárd és labilis (Szöllősy) típusok201
Ortéga: a "magánál lét" és a "magánkívüli lét" férfias és nőies típusai202
A pszichoanalitikus iskolák203
A tudatalatti fölfedezése203
A pszichoanalízis, mint a hipnózisgyógymódok leányágazata. Sohasem lehet kizárni az orvos aktív szuggesztív befolyásait205
Álomfejtések - analitikus alapon. Analízis, szintézis és pszichagógia206
Az erotikus és a nárcisztikus típusok. (Freud) A "mélységpszichológia" érdemei208
Az "infantilis korban átélt libidó"209
"Ich" und "Es"210
Az ősök szellemei uralkodnak életünkön211
Adler individualpszichológiája ("Wille zur Macht" und "Wille zur Gemeinschaft") - A "nyáj-ösztön" és az egyéni érvényesülés212
"Minderwertigkeitsgefühl" és "Organminderwertigkeit"213
A "hiperkompenzáció" (Adler)214
C. G. Jung: "Extra- és introvertált típusok"216
A libidó, mint a "szexuális és a lelki energiák összesége". "Psychologische Typen"216
Az "intro- és az extravertált típus"217
Az érző, gondolkodó, intuitív és érzelmi alosztályok". Jung intuíció fogalma220
A gyakorlati gyógyítási szempontok hiányossága. Különböző munkaelmélete, azonos eredmények222
Az egyes lelki készségek inkongruenciái - Az erkölcsi érzék hiánya224
"A kollektív tudattalan" (C. G. Jung) és az "ős-tudat" (Freud)226
Az emberi lélek igazi (exisztenciális) terjedelme231
A Jung-féle tipológia kritikai értéke235
Ludwig Klages bölcseleti karakterológiája - és hozzászólásunk237
A szellem, mint a lélek és az élet ellensége (?) Az életmagnetikus összefüggések237
Klages, mint metafizikus és grafológus. Az új "embereszme"238
A szellem és az élet, "a két kozmikus erő". "A Sors, mint a lélekért bosszúálló Végzet" (?)240
Nietzsche "Übermensch"-e és Klages sötétenlátó "démonológiája"241
A többi sötétenlátó. Lázítók és lázadók242
A test-lélek egysége Klages szerint244
"Vital-Seele" - Geist, polaritás245
A Klages-féle karakterológiai zónák247
Önátadás és önérvényesítés (ösztön és érdek) - A képek és "ellentétek": a fogalmak248
Trializmus, a fokozatos agyosodás és a lelki fejlődés249
Az élő sejt csodája252
A bacillus-plazma vitalitása253
Gondolkodom, tehát vagyok (?)254
A minőleges emberi különbségek255
Panpszichizmus (?)256
A szellem nem ellensége sem az életnek, sem a léleknek258
A lázadó bölcselő torz világképe259
A biosz és a logosz közös célja: fejlesztés260
A magyar néplélek józan kritikája261
A tények bosszút állanak az elméletek hibáin!262
Világszemlélet, struktúra és polaritás, mint karakterológiai kiinduló pontok264
A "homo colens" és "homo urbanus" (Prinzhorn) A gondolkodó és akaró ember elvesztette ösztöneit (Nietzsche)264
"Angst" és "Sorge", mint az emberi élet alapmotívumai (?)265
"Innenwelt-Umwelt" - A polaritás, mint a karakterológia antinómiája267
Strukturális lélektanok269
A világszemlélet problémái272
Természettudomány és szellemtudomány - A természettudomány mitológiája274
A világnézeti beállítottság, mint a jellem és a lélek irányítója276
Objektív, szubjektív, relatív típusok (Dilthey)277
Spranger, Adickes és Jaspers spekulatív karakterológiája278
Müller-Freienfels "komplex-típusa"280
Régebbi elméleti karakterológiák - A szellemi-lelki alkati feltételek elsődlegessége (Platon)280
A befolyásolhatóság problémája. Szenzitivitás és szuggesztivitás283
Panta rei!283
A női szervezet jobban alá van vetve a folyadékok hullámzásainak, mint a férfié284
A férfié a nap, a nőé a hold szimbóluma285
A Hold, az életritmusok és a karakterológia286
Paracelsus és a hipochondria287
Az eddigi tipológiák és a befolyásolhatóság nyílt kérdése - Rendszerezésünk alapja a befolyásolhatósági jelenség és problémakor289
Tipológiánk átfogó távlatai290
Ami Carnegie "Érvényesülési iskolájából" kimaradt293
Jellem-vérmérséklet felosztás helyett: "Alkat és állapot"296
Az endogen és az exogen karakter-tényezők - Az öröklött előfeltételek kihatásai erősebbek a szerzetteknél297
Az aktív vagy passzív lelkiséggel nem a részletek tekintetében foglalkozunk (Abszolút típusok nem léteznek)298
Tipológiánk négy fő "csomópontja"299
Néhány gyakorlati konklúzió300
A szuggesztió, mint folyamat, a hipnózis, mint állapot301
Diagnózis, alkat, prognózis302
A hisztéria és a neuraszténia fogalmainak "kisajátítása"303
A hisztériások hetero-, a neuraszténiások inkább auto-szuggesztibilisek304
A fokozatos "agyosodás" (Economo)304
Az "agylétra" fokainak fokozatos kikapcsolódása az alvás, részleges kikapcsolása a hipnózis305
A homlokagy fejlettsége és a vasomotoros viszonyok307
A hipnofilitás külső és belső diagnosztikai jelei - A főbb "reakciós mechanizmusok": a hisztéria mint a vegetatív-, érzelmi-, a neuraszténia, mint az értelmi szférák mechanizmusa308
Hisztériás alkat és neuraszténiás állapot? A megfelelő pszichológiai módszerek tipológiai megválasztása309
Típusfelosztásunk általános érvénye és differenciál-diagnosztikai jelentősége310
Aktív hipnotizáló képesség és passzív hipnózisfogékonyság311
Mindenki hipnotizálható, aki aludni szokott (Még a gyermekek és elmebetegek is!)312
"Mesterséges" hipnotizáló eljárások314
A betegek vágyakozása és ellenkezése a hipnózissal kapcsolatban316
Az idegorvos alkalmazkodása a beteg lelki alkatához316
A pszichopasszív alkat vasomotoros labilitása317
A félelem és kritika, valamint az önfegyelmezés szerepe a hipnózisnál318
"Reakciós-gátlás" az állatoknál (Steiniger) és kataplexiás hipnózis az embereknél (Völgyesi)320
Az érzelmi és az értelmi befolyásolás előfeltételeinek alkati különbözősége. Az "eidetikus" egyén (E. Jaensch)322
"Hisztériás tünetek" (betegségek) és a "hisztériás egyének tünetei" (betegségei)324
Alkati hibaforrások és a tüneti következmények (A pszichopasszívak "következetlensége")325
Statikus-dinamikus exisztencia. A betegségek elviselési módja és színezete327
A "spanyolfal" gyógymód. Azonos diagnózis, azonos gyógyítás?328
Primitív elképzelések és "valóság ismeretek"330
A testi és lelki nemi jelleg331
Négy betegségcsoport és azonos testi-lelki alkat332
Hisztéria-neuraszténia, női lélek - férfi lélek, érzelmi-értelmi befolyásolhatóság, pszichopasszivitás-, illetve pszichoaktivitás - mint poláris ellentétek335
A hisztéria338
Hisztéria és az anyaméh338
A férfiak hisztériája339
A hisztéria "a betegségek hőskölteménye"; lényege az agyidegrendszer-alkatban rejlik340
Férfi hipochondria = női hisztéria?341
Briquet és Charcot, Mesmer, Braid, Pinel és a hisztéria342
A pszichoterápia fejlődésének "nem hivatalos" vonala343
Charcot és hisztéria-iskolája344
A hisztériás egyén és a hisztériás stigmák345
Hiszterogén zónák346
A kis- és nagy hisztéria347
Reflexek-szuggesztibilitás (Bernheim)348
A hipnózis, mint mesterséges hisztéria349
A hisztéria és a hipnotizmus közös kultúrtörténeti jelentősége. Azamtól az I. és II. nancy-i hipnózis iskoláig350
A szomatikus és a szuggesztív elméletek. A hisztériás úgy reagál, mintha hipnotizálták volna353
Egyéniséghasadások (kettős "én"-ek) Azam, Janet és Bleuler közleményében354
"Prediszponáló-, és alkalmi okok" (Pitres)356
"Pithiatisme" és az "állati állapot" (Babinsky)357
Az "okkult-hisztéria" és a szimuláció359
"D'ordre moral" "Demisimulation" és a "Flucht in die Krankheit". "Hospitalizmus"361
"Pszichés infantilizmus" (Dubois) "Worte der interbestialen Sprache" (Neutra)362
A "hipnoid állapotok". Breuer és Freud a hisztériáról363
Hisztériás kedélyállapot. Pszicho- és szerv-neurózisok (Freud) A pszichokatarzis és a panszexualizmus367
A csökkentértékűség (Adler) és a libidó (Jung) - Az egészségtudat zavarai és a szenzációk (Kohnstamm, Lewandowsky)368
Ami szervi és ami nem szervi: "Pszichogen" (Moebius)370
A pszichaszténia (Janet) és az idegszövetek jelentősége (Bumke) Évezredes bajok az idegekkel372
A hisztériás affektivitás (Binswanger) és az "Unfertigkeit" (Hansen)374
A "vitális érzések" és a "neurobiológiai alaptörvény" (Kretschmer)375
A "thalamus agy" jelentősége a hisztériában376
A hiponoiás és a hipobuliás reakciók, valamint a hisztériás pszichomotilitás377
A hisztériás mozgásviharok és az állathipnózisok. "Jeder Mensch is hysteriefähig!" (Hoche)378
A hisztéria: hajlam abnormális reakciókra (Gaupp)380
Az infuzóriumok, bogarak, rákok és halak "hisztériája"381
A lelki alvilág és a hisztériás nagy roham - A szanatórium Kretschmer szerint383
Kretschmer hisztéria-definíciója - A hisztériás betegségekről általában385
"Csupán hisztéria?"387
Polipragmázia és az "ideges diszpepszia"388
Achilia és anaciditás. "Csepp-szív" és zsigeri ptózisok389
Hisztériás nők frigiditása?391
Fékezetlen erotika393
A "nagy sikoly" és az autoszuggerált "szexuális hidegség"395
Férjezett virgók (Szexuális fóbiák a nőknél)396
Szomatikus és vegetatív neurózisok és a hisztériás alkat397
Vegetatív túlérzékenység és "stigmatizáltság"399
Az élet színésznői. Szimuláció és disszimuláció400
Szertelen, rapszódikus megnyilatkozások401
A legváltozatosabb, a legérdekesebb, egyben a leghálásabb beteganyag: a hisztéria!402
Mi az oka a hisztériának?403
Különös hisztéria-magyarázatok és az "eros paidagogos"404
Magyar pszichiáterek: a hisztéria és a homlokagy405
Néhány konklúzió a hisztériáról: 1. A hisztéria nem kivétel, hanem alkati sajátosság412
2. A hisztéria a szervezet női elemeinek a biomechanizmusa414
3. Reflexibilitás, szuggesztibilitás és rábeszélés - a nőknél415
Agylétra és hisztéria417
Hisztériás világban élünk419
A tömeg és a hisztériás egyének cselekedeteiért mindig a környezet és a vezetők felelősek426

Dr. Völgyesi Ferenc

Dr. Völgyesi Ferenc műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Völgyesi Ferenc könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem