1.067.297

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Biológia 8.

Az általános iskola 8. osztálya számára

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 114 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 20 cm
ISBN: 963-18-1253-7
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókat, ábrákat, illusztrációkat tartalmaz. Tankönyvi szám: 808. Negyedik kiadás.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ha most, az utolsó általános iskolai tanév kezdetén visszagondolsz a környezetismeret- és biológiaórákra, rá kell jönnöd, hogy milyen régóta tanulsz már biológiát, még ha nem is neveztétek mindig... Tovább

Előszó

Ha most, az utolsó általános iskolai tanév kezdetén visszagondolsz a környezetismeret- és biológiaórákra, rá kell jönnöd, hogy milyen régóta tanulsz már biológiát, még ha nem is neveztétek mindig annak. Megismertetek sok növényt és állatot; megismerkedtetek az élőlények rendszerezésével; tanultatok a sejtekről, szövetekről, szervekről és a szervrendszerekről; vagyis az élőlények testének felépítéséről és működéséről.
Most a talán legbonyolultabb működésről, a szabályozásról tanulunk. Megtudjuk, hogy miképpen ellenőrzi és irányítja a szervezet saját anyagcseréjét, mozgását és egyéb életjelenségeit, hogyan tart kapcsolatot a környezetével, s mi módon ad választ a környezet hatásaira. Vissza

Tartalom

Miről tanultunk az idén?3
Mit tanultunk az elmúlt évben?4
Szabályozás
Az életfolyamatok szabályozása6
Az érzékelés I.7
Az érzékelés II.9
Vizsgálatok az érzékeléssel kapcsolatban11
Idegrendszer, idegsejt11
Az idegrendszer felépítése13
Feltétlen és feltételes reflex16
Tanulás és emlékezés18
Érzékelési csalódások19
A zsigeri idegrendszer21
A szabályozással kapcsolatos vizsgálatok22
A hormonrendszer23
Férfi és nő26
Összefoglalás28
Az öröklődés
Miért hasonlítunk szüleinkre?31
Hogyan továbbítódik az örökítő anyag sejtről sejtre?34
Hogyan továbbítódik az örökítő anyag nemzedékről nemzedékre?35
A köztes öröklésmenet37
Az uralkodó-lappangó öröklésmenet39
Fiú lesz vagy lány?41
Örökléstani vizsgálatok, számítások43
Mérhető jellegek vizsgálata az osztályközösségben44
Mutáció44
Miért nem házasodhatnak össze közeli rokonok?46
Összefoglalás47
A törzsfejlődés
A faj és a populáció49
A populációk változásai51
A földi élet kialakulása53
Az élővilág evolúciójának kezdeti lépései55
A moszatok, a gombák és a mohák kialakulása58
A harasztok, a nyitvatermők és a zárvatermők kialakulása60
Vizsgálatok a növények evolúciójával kapcsolatban62
Az egysejtűek, a szivacsok és a csalánozók kialakulása64
A férgek, a puhatestűek és az ízeltlábúak kialakulása67
A gerincesek kialakulása69
Őshüllők, erszényes emlősök71
Az ember kialakulása73
A ma élő ember75
Vizsgálatok az állatok és az ember evolúciójával kapcsolatban78
A törzsfejlődés és a rendszerezés kapcsolata79
Összefoglalás81
Az ember és környezete
Az ember és a környezet kölcsönhatása85
Fertőzés, járvány87
A környezet vizsgálata89
Bőrünk egészsége90
Mozgásszerveink egészsége92
Az egészséges táplálkozás95
A légzési és a keringési szervrendszerünk egészsége98
A szabályozórendszer egészsége101
Az elsősegélynyújtás103
Egészségügyi ellátás hazánkban105
Az ember mint a másik ember környezete106
Az ember felelőssége a Földért107
Törvény az emberi környezet védelméről109
Érdekességek a betegségek gyógyításának és megelőzésének történetéből110
Összefoglalás111
Év végi összefoglalás
Szabályozás112
Az öröklődés112
A törzsfejlődés113
Az ember helye a Földön113
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem