1.067.062

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Didaktika agrárpedagógusok számára

Szerző
Lektor
Gödöllő
Kiadó: Gödöllői Agrártudományi Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar
Kiadás helye: Gödöllő
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 228 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezetés3
A didaktika fogalma, tárgya, kapcsolata más tudományokkal5
A didaktika fogalma5
A didaktika tárgya, vizsgálódási területei6
A didaktika kapcsolata más tudományokkal10
Didaktikai alapfogalmak16
Tanulás, tanítás16
Ismeret, tudás19
Jártasság, készség24
Képesség31
Oktatás, képzés, nevelés33
A tanítás és tanulás pedagógiai alapelvei37
Az iskola és az élet kapcsolata39
A tudományosság és a szakszerűség44
A rendszeresség és fokozatosság47
A motiváció49
A tanulói tudatosság és aktivitás51
A szemléletesség55
A koncentráció58
A differenciálás62
Az ismeretek tartóssága65
A tanítás-tanulás célja, feladata és tartalma a szakmai képzésben68
A tantervek és tankönyvek fejlesztése68
A társadalmi célok és igények számbavétele69
A szakmai képzést nyújtó iskola célja és feladatai71
Az általános képzés tartalma83
A szakmai elméleti és gyakorlati képzés tartalma88
Az általános és szakműveltség összhangja90
A tananyag elrendezése, didaktikai rendszerbe foglalása98
A tanterv műfaji kérdései102
A tantervek jellege, típusai102
Az óraterv108
A tantervek szerkezeti felépítése114
A tankönyvek115
A tanítás és tanulás folyamata121
A tanítási-tanulási folyamat szerkezete122
A munkatanulás mint megismerési és cselekvési folyamat125
A tanítási-tanulási folyamat irányításának kibernetikai vonatkozásai135
A tanítási-tanulási folyamat megszervezése136
A tanítás-tanulás szervezeti formái147
A tanítási órák (gyakorlati foglalkozások) szerkezete és típusai148
A gyakorlati oktatás rendszerei152
A tanítás-tanulás szervezési módjai158
A tanítás-tanulás eszközei és módszerei160
Eszközök és módszerek kapcsolata167
A tanítás-tanulás eszközrendszere167
A tanítás-tanulás módszerei170
A módszerek általános jellemzői177
Az ismeretek szóbeli kifejtése177
A beszélgetés (megbeszélés) és a vita180
A bemutatás (szemléltetés) és megfigyelés183
A tanulók önálló munkája nyomtatott szövegekkel185
A gyakorlás187
A tanulók tudásának ellenőrzése és értékelése192
A szaktanár felkészülése a tanítási órára, gyakorlati foglalkozásra212
A pedagógiai folyamat megtervezése212
A tanítási órák és gyakorlati foglalkozások elemzése217

Dr. Vendégh Sándor

Dr. Vendégh Sándor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Vendégh Sándor könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem