1.062.818

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanulói kísérletezés a fizika tanításában

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 234 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: A könyv tankönyvi száma: 52558. Fekete-fehér ábrákkal illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Világszerte az oktatási reformok korszakát éljük. Az e reformokban megnyilvánuló törekvések jelentős része olyan új tanítási módszerek keresésére és elterjesztésére irányul, amelyekkel növelni... Tovább

Előszó

Világszerte az oktatási reformok korszakát éljük. Az e reformokban megnyilvánuló törekvések jelentős része olyan új tanítási módszerek keresésére és elterjesztésére irányul, amelyekkel növelni lehet az oktatómunka hatékonyságát.
A mi iskolareformunk megvalósítása és továbbfejlesztése szempontjából is alapvetően fontos, hogy megtaláljuk és elterjesszük azokat a saját viszonyainknak legjobban megfelelő tanítási módszereket, amelyekkel oktatómunkánkban nagyobb eredményt érhetünk el. A nemzetközi fejlődéssel lépést tartva, nálunk is mind több olyan publikáció jelenik meg, amely a tanítás hatékonyságát célzó új módszerek ismertetésével foglalkozik. Ezek közül is különösen sok vizsgálja az oktatás programozásának, az audiovizuális eszközök használatának lehetőségeit.
Az experimentális tantárgyak - a fizika, a kémia és részben a biológia - tanítási módszerei között e tantárgyak sajátosságaiból eredően alapvető helyet foglal el a kísérlet. Ha a továbbfejlődés, a programozás, az audiovizuális eljárások, a munkalapok stb. térhódításának reális lehetőségeit vizsgáljuk, akkor is arra a megállapításra jutunk, hogy az experimentális tantárgyak tanításában a jövőben is mindenképpen a kísérlet marad a legfontosabb és a legalapvetőbb a tanítási módszerek között. A tanári és a tanulói kísérlet oktató-nevelő hatását nem pótolhatja a legjobban megszerkesztett munkalap, sem a tökélyre fejlesztett audiovizuális eszközök optimális használata. Még a programozás is visszafejlődést jelentene, ha nem a tanári és a tanulói kísérletezésre alapozna. Vissza

Tartalom

Előszó
A tanulói kísérletezés történeti alakulása
A tanulói kísérletezés kezdetei11
Anglia11
Amerikai Egyesült Államok14
Franciaország15
Németország16
Oroszország24
A tanulói kísérletezés kezdetei Magyarországon25
A tanulói kísérletezés alakulása a két világháború között33
A munkaiskola-mozgalom és a fasizmus hatása Németországban33
A munkaiskola-mozgalom hatása Magyarországon34
A tanulói kísérletezés kibontakozása a szocialista országokban40
Szovjetunió43
Német Demokratikus Köztársaság43
Magyarország44
A tanulói kísérletezés főbb elvi kérdései
A tanulói kísérlet fogalma51
A fizikai tanulói kísérletezés legfontosabb fajtája59
A tanulói kísérlet célja és helye a fizikatanításban61
A tanulói kísérletezés gyakorlati kérdései
A tanulói kísérletezés személyi feltételei65
A tanulói kísérletezés tárgyi feltételei67
A szertár, a tanári előkészítő és az előadóterem67
A tanulókísérleti eszközök75
A szórványos tanulói kísérletezés80
A tömeges tanulói kísérletezés munkaformái81
Egyéni munkaforma81
Csoportos munkaformák82
A munkaforma kiválasztását befolyásoló tényezők88
A tárgyi feltételek88
A tanulói kísérlet fő didaktikai feladata88
A tanulók jártassága a kísérletezésben94
A rendelkezésre álló idő95
A munkaformák főbb alkalmazási területeinek áttekintése95
A tanulói kísérletezés időaránya a tanítási órában97
A kvalitatív és a kvantitatív kísérletek aránya99
A tanulói kísérletezés előkészítése102
A tanulói kísérletezés globális megtervezése az egész évi munkában102
Alapvető szempontok a tematikus tervezésben104
A tanulókísérleti óra előkészítése102
A tanulókísérleti óra vezetése110
A tanár munkája a tanulókísérleti óra után114
A tanulók írásbeli munkája a kísérletezés alkalmával115
A tanulói kísérlet osztályozásának kérdése118
A tanulói kísérletezés néhány nevelési vonatkozása
A tanulói kísérlet és az értelmi fejlesztés121
A tanulói kísérlet és a politechnikai képzés130
A tanulói kísérletezés erkölcsi nevelő hatása132
A tanulói kísérletezés jelentősége a honvédelmi nevelés szempontjából136
A tanulói kísérletezés esztétikai vonatkozása137
Témajavaslatok az általános iskolai tanulói kísérletekre
6. osztály141
7. osztály144
8. osztály146
Munkalapok az általános iskolai tanulói kísérletekhez
A munkalapok célja és rendszere149
6. osztály151
A testek tulajdonságai és egymásra hatásuk151
A testek felmelegedésével és lehűlésével járó fizikai változások156
A fény tulajdonságai, optikai eszközök164
7. osztály179
A testek súlypontja és egyensúlyi helyzete179
A nyomóerő és a nyomás181
A testek mozgása187
Az egyszerű gépek193
Az energia. Az energia átalakulása201
8. osztály205
Az elektromos áram205
Fogyasztók bekapcsolása az áramkörbe215
Az elektromos áram mágneses hatása220
Irodalom
Folyóiratok és gyűjteményes kiadványok225
Könyvek és cikkek226
Tematikus irodalomjegyzék234

Dr. Varga Lajos

Dr. Varga Lajos műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Varga Lajos könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem