1.062.463

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Nemzetközi marketing

Euromarketing

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: BKÁE
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 290 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:

"1. fejezet
Alapfogalmak-külpiaci változások-koncepciók
1. Nemzetközi marketing - Euromarketing - EU marketing
A tananyag címe nem véletlenül Nemzetközi Marketing és zárójelben van... Tovább

Előszó

Részlet:

"1. fejezet
Alapfogalmak-külpiaci változások-koncepciók
1. Nemzetközi marketing - Euromarketing - EU marketing
A tananyag címe nem véletlenül Nemzetközi Marketing és zárójelben van az Euromarketing kifejezés. Utóbbi az elmúlt 3-4 évben lett divatos téma. Szakirodalma meglehetősen szűkös és azokkal a szakanyagokkal is van probléma, amelyek eddig megjelentek, nevezetesen: a cím euromarketinget ígér, de amit ad az még csak nem is nemzetközi marketing, hanem általános marketing néhány európai példával megspékelve. Ezért döntöttünk úgy, hogy nemzetközi marketing tananyagot írunk és az alcím csak arra utal, hogy ahol lehet európai példákat hozunk. Ez azért is fontos, mert a magyar külkereskedelem földrajzi státusza meglehetősen kicsi, külkereskedelmi forgalmunk több mint kétharmadát olyan országokkal bonyolítjuk le, amelyek földrajzi középpontja 1200 kilométernél közelebb van Magyarországhoz. Ráadásul maga az euromarketing kifejezés is pontatlan. Európának természetesen része Kelet-Közép-Európa (mi!) és Kelet-Európa is. A Nyugat-Európában megjelent tananyagok euromarketing címszó alatt tulajdonképpen EU-marketingről írnak. Ez a szóhasználat annyira elfogadott, hogy - fenntartásaink mellett - mi is ezt vagyunk kénytelenek használni.
Az euromarketing a nemzetközi marketing sajátos területe. Ez a sajátos jelleg másként jelenik meg az EU-tagországok vállalatai és a kívülállók számára:
Az EU-tagországok vállalatai számára az euromarketing lényegében belföldi marketing. Azért az, mert a fejezet 3. pontjában ismertetett hazai nem kontrollálható elemek jó része nem létezik, illetve ha létezik is, nem annyira jelentős, illetve a változások és az ezt követő hatások jobban kiszámíthatók. A külföldi (azaz EU-n belül más országbeli) nem kontrollálható tényezők száma szintén kisebb, a "tényezők viselkedése" hasonlít a hazaihoz, azaz jobban kiszámítható, előre látható. Miért csak lényegében belföldi marketing? Azért, mert a külföldi nem kontrollálható elemek egy része tényleg más országonként (pl. kulturális, vagy földrajzi környezet), ráadásul, ha más országban valamiféle változás következik be, a földrajzi távolság miatt azt nehezebb megismerni és alkalmazkodni hozzá. Ezen kívül az Európai Unión belül még mindig jelentős különbségek vannak a gazdasági fejlettségben, az életmódban, az infrastruktúrában, a viselkedési szokásokban stb." Vissza
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem