kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
Oldalszám: | 161 oldal |
Sorozatcím: | Szocialista Nevelés Könyvtára |
Kötetszám: | 103 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | 2000 példányban jelent meg. Tankönyvi száma: 5259. |
Előszó | 3 |
Általános kérdések | 6 |
A tanulmány tárgya, célja és feladatai | 6 |
Az anyaggyűjtés | 7 |
Az anyaggyűjtés forrásai | 7 |
Az anyaggyűjtés módszerei | 7 |
Egyéni beszélgetés a tanulóval | 8 |
Csoportos foglalkozások | 9 |
Pedagógiai kísérletek | 11 |
Gyakorlati munka tapasztalatainak gyűjtése | 11 |
A szakirodalom útmutatásai | 11 |
Az anyaggyűjtés alkalmai | 12 |
Az olvasás szerepe a gyermek életében | 12 |
Az olvasás jelentősége a gyermek iskolai életében | 13 |
Az otthoni olvasás szerepe a szabadidő eltöltésében | 19 |
Az olvasóvá fejlődés feltételei és szakaszai | 23 |
Az olvasóvá fejlődés tényezői | 23 |
Az olvasóvá fejlődés szakaszai | 24 |
Az iskola feladatai az olvasóvá fejlődés egyes szakaszaiban | 26 |
Az olvasási készség elsajátításának a szakasza (6-8 életévek) | 26 |
A család szerepe az irodalmi érdeklődés ébresztgetésében az iskoláskort megelőző időszakban | 27 |
Az iskolába lépő gyermek lélektani jellemzése | 29 |
Az olvasás megszerettetése az I-II. osztályban | 29 |
Módszerek | 31 |
Az otthoni olvasás ellenőrzése | 33 |
Óratervek | 33 |
Az önálló olvasóvá felődés szakasza (8-10. életévek) | 36 |
Az életszakasz lélektani jellemzése | 36 |
Az olvasóvá neveléssel összefüggő olvasástechnikai kérdések | 38 |
Tantervi követelmények a III-IV. oszt-ban | 38 |
Az olvasási technika fogalma (A hangos és néma olvasás) | 39 |
Az olvasási technika fokozatai | 40 |
Az olvasási technika vizsgálata Budapesten és vidéken | 42 |
Szempontok az olvasási készség fejlesztéséhez | 45 |
Az olvasmányok feldolgozása | 47 |
A tartalmi megértés szintjei | 47 |
Az olvasmány formai sajátságainak a vizsgálata | 49 |
A feldolgozás mozzanatai | 50 |
Az otthoni önálló olvasásra ösztönzés a tanítási órákon | 51 |
A tankönyv kapcsolata az ifjúsági művekkel | 52 |
A tanítási témával rokontartalmú könyvek ajánlása | 53 |
Az ifjúsági mű megbeszélése az órán | 53 |
A fejlett olvasás bevezető szakasza (10-14 életévek) | 57 |
Az életszakasz lélektani jellemzése | 57 |
Átmenet az alsó és felső tagozat munkája között | 63 |
Az olvasóvá nevelés feladatai a felső tagozatban | 64 |
Az otthoni olvasás népszerűsítése és szervezése | 64 |
Az ellenőrzött könyvforrások biztosítása | 65 |
A fejlődést elősegítő irodalom kiválasztása | 67 |
Az irodalmi érdeklődés fejlesztésének feltételei | 70 |
Tárgyi feltételek | 70 |
Személyi feltételek | 72 |
A lélektani tájékozódás szükségessége | 74 |
A foglalkozási módszerek ismerete | 76 |
Az irodalmi foglalkozások munkaszakaszai | 77 |
A munkaszakaszokról általában | 77 |
A könyvvel folyó nevelőmunka tervezése | 78 |
A tervezés előmunkálatai | 78 |
Adatgyűjtés az osztályban | 78 |
Az előző évi tapasztalatok elemzése | 84 |
Tájékozódás az otthoni körülményekről | 86 |
A tervkészítés feladatai | 87 |
A tervezés általános irányelvei | 87 |
A fő feladatok kijelölése | 88 |
A terv részfeladatokra bontása | 89 |
A foglalkozások anyaga és beosztása | 91 |
Az együttműködés terve a nevelés tényezőivel | 92 |
Az osztályfőnöki órák irodalmi foglalkozásai | 95 |
A munkaterv készítése | 108 |
Két alapelv | 108 |
Munkatervek | 109 |
Az irodalmi foglalkozások szervezése | 119 |
A foglalkozások előkészítése | 119 |
Technikai előkészítés | 119 |
Lélektani előkészítés | 120 |
A foglalkozások vezetése | 122 |
Az idő helyes beosztása | 122 |
Az eseményszerűség követelménye | 123 |
A cselekvőképesség foglalkoztatása | 123 |
Az olvasás irányítása | 125 |
Miért van szükség irányításra? | 125 |
Az egyéni foglalkozások | 129 |
Beszélgetés a gyermekkel | 129 |
Egyéni feladatok | 130 |
Közös foglalkozások | 136 |
Témák megbeszélése | 137 |
Felolvasó órák | 137 |
Filmvetítéssel kísért könyvismertetés | 138 |
Az író és az olvasó találkozása | 140 |
Irodalmi versengések | 141 |
Az osztály- és ifjúsági könyvtár munkájáról | 143 |
Az osztálykönyvtár | 143 |
Az osztálykönyvtár pedagógiai jelentősége | 143 |
Az osztálykönyvtár szervezése | 145 |
Az iskolai ifjúsági könyvtár | 147 |
Jelentőségének megnövekedése. Hiányosságok | 147 |
Az ifjúsági könyvtáros feladatai | 150 |
A tanítási órákra való felkészülés segítsége | 150 |
Az otthoni olvasás irányítása | 151 |
Foglalkozás a szülőkkel | 152 |
A könyvtári munka állandó javítása (önképzés) | 152 |
A könyvtáros munkamódszerei | 153 |
Az olvasók tájékoztatása | 154 |
Aktívhálózat kiépítése | 155 |
Könyvtári körök | 155 |
Az irodalmi tömegfoglalkoztatás | 156 |
Összefoglalás | 158 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.