A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Fülszöveg
P.E.T. - A gyereknevelés aranykönyve című nagy sikerű művében Thomas Gordon a szülő-gyerek kapcsolat merőben más értelmezését, és e filozófia gyakorlati készségtárát tárta elénk: sok millió szülő boldogulására, akik érőszak nélkül akarnak jól nevelni.
A szerző most a családokat és iskolákat naponta foglalkoztató fegyelmezés kérdéskörét járja körül. Mik a hátulütői a hagyományos fegyelmezési módszereknek? Hogyan hathatunk mégis gyermekeink viselkedésére?
Dr. Gordon hosszú életének tudományos eredményei és pszichológusi tapasztalata alapján elveti a büntetést és a hatalom bevetését. Mindezzel csak újabb problémákat idézünk elő - a szorongástól kezdve a lázadásig, a depresszióig. Kerüljük el a jutalmak és büntetések szövevényes világát, válasszunk mást!
„Az alternatíva, mely sokunknak megváltásszámba megy, azt tételezi, hogy sem tekintélyelvűek, sem elnézőek, és sem szigorúak, sem engedékenyek nem vagyunk. Valahol a skála közepén helyezkedünk el? Mérsékelten szigorúak vagy...
Tovább
Fülszöveg
P.E.T. - A gyereknevelés aranykönyve című nagy sikerű művében Thomas Gordon a szülő-gyerek kapcsolat merőben más értelmezését, és e filozófia gyakorlati készségtárát tárta elénk: sok millió szülő boldogulására, akik érőszak nélkül akarnak jól nevelni.
A szerző most a családokat és iskolákat naponta foglalkoztató fegyelmezés kérdéskörét járja körül. Mik a hátulütői a hagyományos fegyelmezési módszereknek? Hogyan hathatunk mégis gyermekeink viselkedésére?
Dr. Gordon hosszú életének tudományos eredményei és pszichológusi tapasztalata alapján elveti a büntetést és a hatalom bevetését. Mindezzel csak újabb problémákat idézünk elő - a szorongástól kezdve a lázadásig, a depresszióig. Kerüljük el a jutalmak és büntetések szövevényes világát, válasszunk mást!
„Az alternatíva, mely sokunknak megváltásszámba megy, azt tételezi, hogy sem tekintélyelvűek, sem elnézőek, és sem szigorúak, sem engedékenyek nem vagyunk. Valahol a skála közepén helyezkedünk el? Mérsékelten szigorúak vagy mérsékelten engedékenyek vagyunk? Korántsem. Azt jelenti, hogy egyáltalán nem vagyunk a skálán!"
Ez a fiatalokkal kapcsolatos új megközelítés azt kívánja tőlünk, hogy másképpen lássuk a gyerekeket, és változtassunk a velük való bánásmódon. Cserébe gyerekeinkben kialakul az önfegyelem, a felelősségérzet, az együttműködés készsége. Megnő a gyerekek önbizalma - mely alapfeltétele a lelki egészségnek és a tanulási sikereknek - és ezzel együtt a mások iránti figyelmessége, empátiája.
Dr. Thomas Gordon (1918-2002) sokkal többet ért el, mint amiről pszichológus álmodhat. Négy évtizedes munkássága világméretű mozgalommá szélesedett, mára jelentősen átalakítva a nevelés szemléletét. Magyarországon közel félmillióan ismerik kapcsolati filozófiáját. Az emberi érintkezés minden területét feldolgozta könyvsorozatában. A társadalmi együttműködésre gyakorolt pozitív hatása miatt Nobel békedíjra jelölték.
Vissza
Tartalom
Bevezetés: Vita a fegyelmezésről 1
I. rész Mi a fegyelmezés? 19
1. fejezet A fogalmak meghatározása és a jelentések tisztázása 21
A főnév és az ige
Tanítás és irányítás
A ránk kényszerített fegyelem és az önfegyelem
Vita a korlátokról
Szigorú legyek vagy engedékeny?
A tekintély szó jelentései
A „jó szándékú hatalom" mítosza
2. fejezet A hagyományos jutalmazás-büntetés megközelítés 41
Honnan az irányítók hatalma?
Hogyan kellene működnie a jutalmazásnak?
Hogyan kellene működnie a büntetésnek?
A jutalmazással és büntetéssel való irányítás feltételei
A külső és a belső irányítás összehasonlítása
3. fejezet Miért nem működik a jutalmazás? 57
A jutalmazással való irányítás technológiája
A jutalmazás buktatói
A dicséret alaposabb elemzése
A dicséret hatékony alternatívái
4. fejezet A büntetés hiányosságai és veszélyei 87
Csak a szakszerű büntetés működik
"Az enyhe büntetés elfogadható"
A súlyos büntetés kockázatai
Ha nincs otthon a macska...
Hogyan gerjeszt a büntetés agresszivitást és erőszakot?
A szülők elkerülhetetlenül kifogynak a büntetésekből
Az irányító hatalmának ára van
5. fejezet Mi a gyerekek valódi reakciója az irányításra? 109
A gyerekek által használt védekező mechanizmusok
Megtorló erőszak az irányítók ellen
Amikor a gyerekek „fölmondanak" szüleiknek
A bűnözői magatartás magvának elvetése
A fiatalkorúak bíróságának kudarca
Figyelmeztetés: a büntetés káros az egészségre!
A „repülés" és a „kikapcsolás"
Amikor az irányító elveszíti befolyását
Engedelmes gyerekeket akarunk?
II. rész A gyerekek fegyelmezésének alternatívái 135
6. fejezet Erőszakmentes módszerek a gyerekek viselkedésének megváltoztatására 137
A gyerekek igazából nem rosszalkodnak
„Kié" a probléma?
1. lehetőség: Találjuk ki, mire van szüksége a gyereknek
2. lehetőség: Kössünk üzletet!
3. lehetőség: A környezet módosítása
4. lehetőség: A konfrontáló én-üzenet
5. lehetőség: A megelőző én-üzenet
6. lehetőség: Ha ellenállásba ütközünk, váltsunk eszközt!
7. lehetőség: Problémamegoldás
8. lehetőség: Ha dühösek vagyunk, találjuk meg az elsődleges érzést.
Hogyan változtatják meg az én-üzenetek a feladót?
7. fejezet Új utak a család és az osztály irányításában 179
Az együttműködő irányítás
A csoportoknak szabályok kellenek
A problémamegoldás folyamatának hat lépése
Konfliktusmegoldás: a vereségmentes módszer
Mi történik, ha az értékek ütköznek?
8. fejezet Hogyan segítsünk a gyerekeknek megoldani saját problémájukat? 213
Hogyan segítsük hozzá a gyerekeket, hogy végigjárják a problémamegoldás folyamatát?
Az elnemfogadás nyelve
A segítségnyújtás alapfeltétele: az elfogadás
Hogyan mutassuk ki elfogadásunkat?
9. fejezet Az értő figyelem: a mindentudó készség 241
Közvetítés a gyerek-gyerek konfliktusban
A jó csoportviták biztosítása
Meghittebb viszony a tanár és a diákok között
A segítő készségek tanítását támogató tudományos eredmények
A segítő készségek megtanulásából származó további előnyök
10. fejezet Miért nem mondanak le a felnőttek a gyerekek fegyelmezéséről? 257
A gyerekek „elkényeztetésének" tétele
Az a hiedelem, hogy a gyerekek eredendően rosszak
Vagy-vagy gondolkodás a felnőtt-gyerek konfliktusokról
A büntető fegyelmezés bibliai védelme
Az engedékenység mítosza
Berzenkedés a demokratikus vezetés ellen
Nem kell minket képezni!
A változás réme az amerikai családban
A változások ellenzése az iskolákban
11. fejezet Hogyan táplálja a demokratikus légkör a testi és a lelki egészséget? 283
Irodalom 301
Ajánlott irodalom 307
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
×
1
2
3
Regisztráció
×
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Mehet
×
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.