kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Medicina Könyvkiadó Rt. |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 612 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 25 cm x 18 cm |
ISBN: | 963-242-891-9 |
Megjegyzés: | Tankönyvi száma: 1907. Fekete-fehér és színes fotókkal, reprodukciókkal illusztrálva. |
Előszó | 9 |
Bevezetés | 13 |
A csoportfogalom és buktatói | 15 |
Mi a csoport? | 15 |
A csoport társadalmi jelentősége | 16 |
A lélektani munkára épülő kiscsoportok | 17 |
Csoport és csoportozás. A csoport fogalom használatának politikuma | 19 |
A kiscsoport-szcéna: csoportmódszerek a gyógyítás,a segítő foglalkozások, a személyiségfejlesztés, a képzés és a szervezetfejlesztés területén | 20 |
Történeti kitekintés | 25 |
Történeti összefüggések: a gyakorlat és az elmélet gyökerei | 25 |
Történeti összefüggések: irányzatok és alkalmazás fejlődési vonalai | 43 |
Hazai történet: főbb állomások, jelentősebb kezdeményezők | 54 |
Csoportelmélet és csoportvezetés | 63 |
A csoport | 71 |
Gyakorlati szétválasztások a csoportfogalom használatához | 71 |
A csoporthelyzet | 83 |
Csoportméret: helyezet- és folyamatdinamikai összefüggések | 100 |
Csoportfolyamat: időtényező és csoportdinamika | 117 |
A kölcsönkapcsolat szorossága és dinamikai jellemzői | 133 |
Miből táplálkoznak a csoportelméletek? | 145 |
Az elméletképzés szintjei és a csoportelmélet forrásai | 145 |
A komplexitás csapdája és az összeépítés korlátai | 147 |
Az egyén és a csoport viszonya: fejlődéslélektani megfontolások | 153 |
Személyiségelmélet és csoportelmélet | 153 |
Fejlődéslélektani vonatkozások | 159 |
A család mint elsődleges csoport és váltás a családról: serdülőkor és kortárscsoport | 164 |
A csoporthelyzethez való viszonyulás zavarai | 167 |
A csoportvezetői helyzet fejlődéslélektani előképei | 169 |
A csoporthelyzetre vonatkozó elméletek | 171 |
Szociálpszichológiai összefüggések | 171 |
Rendszerelméleti összefüggések | 190 |
A csoportfolyamat megértését szolgáló elméletek | 209 |
Miért van szükség folyamatelméletre? | 209 |
A csoportfolyamat és szakaszai | 213 |
Mikrofolyamatok | 228 |
A folyamat néhány sepciális kérdése: együléses csoport, blokkos forma, belépés-kilépés | 232 |
A csoportfolyamt tempójának befolyásolása | 235 |
Csoportközi folyamatok | 238 |
Destruktív folyamatok. Az anticsoport elmélete | 241 |
Hatás, változás, terápiás hatás, terápiás változás | 243 |
A generikus modell adaptálása csoportra | 244 |
Terápiás elemek, terápiás tényezők | 246 |
Ellenállás a csoportban | 251 |
A csoportvezetés kérdései | 257 |
A vezető szerepe a csoportban | 257 |
Csoportvezetői feladatok, vezetői beavatkozások | 277 |
Destruktív jelenésgek észlelése és kezelése | 304 |
A kettős vezetés | 319 |
Etikai kérdések | 339 |
A megvalósuló csoport: összefüggés cél, módszer, forma, alkalmazási terület és a csoport környezete között | 347 |
A csoport megszervezése | 347 |
Csoportvezetői ellenőrző lista | 348 |
A csoportszervezés és -vezetés minimumkövetelménye | 350 |
A csoportvezető szerepe a csoportcél, módszer és kontextus függvényében | 351 |
Alkalmazási formák, alkalmazási területek | 353 |
Csoport-pszichoterápiák | 359 |
A pszichoterápiás csoportok közös kérdései | 360 |
Pszichoanalitikus csoportmódszerek | 382 |
Pszichodráma | 396 |
Hazánkban elterjedt, vagy elterjedőben lévő, csoportformával is dolgozó további irányzatok | 404 |
Csoprortterápiák | 413 |
A csoportterápiák köre és közös kérdései | 413 |
Néhány fontosabb módszer. Átvezetés a pszichoterápiák felé | 418 |
Klinikumon kívüli alkalmazás: csoportmódszerek a tanácsadásban, személyiségfejlesztésben, felsőoktatásban, szervezetfejlesztésben | 425 |
Bevezető szempontok | 425 |
Csoport és segítő tanácsadás | 431 |
Csoportmódszerek a személyiségfejlesztésben | 435 |
Személyiségfejleztés, készségfejlesztés, szervezetfejlesztés határán: a tréning (készségfejlesztő) csoportok | 446 |
Csoportok a komplex szervezetfejlesztésben. Folyamat-tanácsadás | 449 |
Az önsegítő csoportok | 453 |
Csoport és szervezet | 455 |
Csoportok a szervezetben | 455 |
Terápiás rendszer jellegű szervezetek | 473 |
Elsősorban a klinikumban használt további csoportterápiás formációk: a (szervezeti) nagycsoport | 492 |
Személyzeti csoort, team-szupervízió | 507 |
Csoportdinamikai megközelítések. A "pozitív csoport": a team | 517 |
Kutatás, képzés | 531 |
Csoportkutatás és a gyakorlat | 533 |
A csoportkutatás történetéből | 534 |
Kérdések és problémák | 539 |
Ízelítő a fontosabb témákból, eredményekből | 546 |
A gyakorló csoportvezető kutatási lehetőségei | 553 |
A képzés kérdései | 557 |
Képzés - kit, mire, miért? | 557 |
A képzés gyökerei: az analitikus-pszihcoterápiás képzés háromosztatú modellje | 559 |
Az egyes képzési összetevők sajátosságai | 560 |
Csoportvezetői gyakorlat és csoport-tapasztalat általános képzések részeként | 571 |
Blokkos képzés, képzési rendszer | 573 |
A csoportos esetmegbeszélés szerepe a segítő foglalkozásúak képzésében, munkájában | 575 |
Esetmegbeszélés, konzultáció, szupervízió, team-szupervízió | 576 |
A csoportos esetmegbeszélés alapmodellje: a Bálint-csoport | 577 |
Alkalmazási lehetőségek: az esetmegbeszélő csoport funkciói | 582 |
Az esetmegbeszélő csoport munkamódja; néhány vezetési kérdés | 583 |
Társ-szupervíziós csoport | 587 |
Irodalom | 589 |
Név- és tárgymutató | 607 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.