1.067.056

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A színes fényképezés alapjai

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Főfoto
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 118 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 16 cm x 12 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér és színes ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Egy nagy jelentőségű találmány a Francia Tudományos Akadémia előtt 1839 januárjában jelentette be Arago, a híres fizikus és csillagász a Francia Akadémia előtt Daguerre, volt színházi díszletfestő találmányát, az első valóban használható fotográfiai eljárást. A szakközönség és az egész világ úgy ünnepelte ezt, mint a tökéletesen tárgyilagos képrögzítés felfedezését, amely véget vet a festők gyakori túlzásainak és sokszor egyénieskedő törekvéseinek.
A magyar visszhang
A hazai lapok már egy hónap múlva hírt adtak a vegyi úton történő "képírás" megvalósulásáról és a távoli Erdélyben, a marosvásárhelyi nagyközönség kérdésekkel ostromolta tudós professzorát, Bólyai Farkast. A kérdések nagy része az új eljárás objektivitása körül forgott; még azt a kérdést is feltették, hogy Daguerre találmánya vajon eredeti színeiben adja-e vissza a világ valódi képét. A kérdés felvetéséből látható, hogy a hallgatóság milyen fontosnak tartotta a színeket a kép objektivitásának szempontjából. Bólyai,... Tovább

Fülszöveg

Egy nagy jelentőségű találmány a Francia Tudományos Akadémia előtt 1839 januárjában jelentette be Arago, a híres fizikus és csillagász a Francia Akadémia előtt Daguerre, volt színházi díszletfestő találmányát, az első valóban használható fotográfiai eljárást. A szakközönség és az egész világ úgy ünnepelte ezt, mint a tökéletesen tárgyilagos képrögzítés felfedezését, amely véget vet a festők gyakori túlzásainak és sokszor egyénieskedő törekvéseinek.
A magyar visszhang
A hazai lapok már egy hónap múlva hírt adtak a vegyi úton történő "képírás" megvalósulásáról és a távoli Erdélyben, a marosvásárhelyi nagyközönség kérdésekkel ostromolta tudós professzorát, Bólyai Farkast. A kérdések nagy része az új eljárás objektivitása körül forgott; még azt a kérdést is feltették, hogy Daguerre találmánya vajon eredeti színeiben adja-e vissza a világ valódi képét. A kérdés felvetéséből látható, hogy a hallgatóság milyen fontosnak tartotta a színeket a kép objektivitásának szempontjából. Bólyai, aki jól ismerte az angol keramikus Wedgewood és a kémikus Davy kísérleteit, a bogárszárnyak és falevél erezet árnyképének ezüstklorid rétegre való másolására vonatkozóan, nyugodtan válaszolhatta, hogy az ezüstvegyületek a fényre csupán megfeketednek, így Daguerre képe minden objektivitása mellett sem lehet színes. Vissza

Tartalom

Bevezetés9
Egy nagy jelentőségű találmány a Francia Tudományos Akadémia előtt9
A magyar visszhang9
Az igény kezdettől fogva a színes kép10
Miért íródott ez a könyv10
A színlátás és a színkeverés11
A színes fényképezés kulcs: az emberi szem11
Alkalmazkodás a fényhez12
120 millió színvak pálcika-receptor13
8 millió színesen látó csapocska-receptor13
Hányféle szín van a világon?15
Az első színelméletek: Young, Maxwell, Helmholtz16
Hogyan érzékeljük a spektrum színeit17
Egy szín, ami a spektrumból hiányzik18
A színkeverés18
A spektrumszínek és a bíbor, a három alapszínből kikeverve18
Az additív színkeverés20
Kísérletek három diavetítővel20
A szubtraktív színkeverés lehetősége21
Egy másfajta színkeverés lehetősége21
Szubtraktív színkeverés színszűrőkkel22
Színes fényképezési eljárások27
A színlátás utánzása27
Az első lépés: ezüstbromid színérzékenyítése28
A színkivonatok30
Az additív színes fényképezés rendszerei33
A gyakorlatban is alkalmazott három színkivonatos vetítési eljárások34
A mikroraszteres rendszerek36
Az Autochrome lemez38
A szabályos színrácsú rendszerek40
A bordásfilm41
A Polavision43
A szubtraktív színes fényképezés rendszerei47
A szubatraktív eljárások előnyei47
A Technicolor rendszer47
A színhívásos eljárások alapjai50
A színes előhívás lehetősége50
A színhívásos fotórétegek50
Öntéstechnikai nehézségek52
Egyforma gradáció, azonos érzékenység52
A hagyományos és a fordított rétegsorrend53
A fordítós színesfilmek és a negatív-pozitív színesfilmek gyártási problémái54
A színképzők54
Az Agfa rendszer56
A Kodak rendszer57
A színhívás59
A színes képek szemcsézete63
A halványító fürdők64
Az egyéb kidolgozó oldatok64
A ma leggyakrabban használt színes eljárások és filmfajták66
A napfény és a műfény filmek66
A színes fordítós eljárás70
A fordítós filmek helyes expozíciója72
Papírképek diafilmről74
A színes negatív-pozitív eljárás74
A negatív-pozitív eljárás előnyei77
A színes pozitívok szűrőzése79
A színes negatívok helyes exponálása82
A maszkos negatív83
Új utakon87
A DIR színképzők87
A kromogén hívású fekete-fehér negatívok90
A színroncsoláson alapuló rendszerek91
A színes rögtönképek: A Polaroid és a Kodak-Instant eljárás95
A színes fényképezés fejlődésének legújabb eredményei101
A diffúziós eljárások104
Függelék109
A színes fotóanyagok választéka, 1984.109
Színes negatív anyagok111
Színes fordítós anyagok115
A színes fényképezés történetének jelentős évszámai119

Dr. Szimán Oszkár

Dr. Szimán Oszkár műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Szimán Oszkár könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A színes fényképezés alapjai A színes fényképezés alapjai
Állapot:
880 ,-Ft
4 pont kapható
Kosárba