1.066.674

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Lehetőségek, ötletek, módszerek

Tanulmányok a környezetvédelmi nevelés köréből/A környezetvédelmi nevelés lehetőségei a magyar irodalom tanításában

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Országos Pedagógiai Intézet-Országos Környezet- és Természetvédelmi Hivatal
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 64 oldal
Sorozatcím: Lehetőségek, ötletek, módszerek
Kötetszám: 2
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-681-954-8
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér illusztrációval.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az 1983-ban indított sorozatunk 2. füzetét adjuk most közre e kiadványunkkal. Célkitűzéseink változatlanok, segítséget kívánunk nyújtani azoknak a kollégáknak, akik saját szakterületükön szeretnék... Tovább

Előszó

Az 1983-ban indított sorozatunk 2. füzetét adjuk most közre e kiadványunkkal. Célkitűzéseink változatlanok, segítséget kívánunk nyújtani azoknak a kollégáknak, akik saját szakterületükön szeretnék elősegíteni tanítványaik helyes természet- illetve környezetvédelmi szemléletének kialakítását.
Ez a törekvés az utóbbi időben örvendetesen terjed, elsősorban a természettudományos tantárgyakat tanítók körében egyre változatosabban valósul meg mind a tanítási órákon, mind azokon kívüli tevékenységi formákban.
A szemléletformálás színtere azonban - a környezetvédelem, illetve a környezetvédelmi nevelés összetett jellegénél és jelentőségénél fogva - nem korlátozódhat a fentebb említett tantárgyak körére, annak át kell hatnia az iskola egész nevelőmunkáját, beleértve a társadalomtudományos, művészeti, esztétikai tárgyak tanítását is.
E meggondolás vezetett bennünket arra, hogy megkíséreljük az általános iskola 5-8. osztályos irodalomtanításában feltárni, példákkal bemutatni azokat a lehetőségeket és megközelítési módokat, amelyek révén az irodalom is hozzájárulhat a maga sajátos eszközeivel a felnövekvő nemzedékek elvárható környezet-, természetszemléletének formáláshoz. Vissza

Tartalom

Előszó 5
A környezetvédelmi nevelés lehetőségei az 5. osztályos magyar irodalom órákon 9
Óravázlat-javaslatok az 5. osztályos irodalmi órák anyagához 17
Könyvtárhasználatra épülő ismétlő-összefoglaló óra 20
Fogalmazási gyakorló óra (tájleírás készítése) 21
Tájleírás elemzése 22
A környezetvédelmi nevelés lehetőségei a 6. osztályos magyar irodalom órákon 25
Óravázlat-javaslatok a 6. osztályos irodalmi órák anyagához 31
A természet költői és írói képekben 35
A környezetvédelmi nevelés lehetőségei a 7. osztályos magyar irodalom órákon 39
Az évszakok szépségei 39
Egy-egy természeti jelenség bemutatása 43
Táj és természet az irodalmi képekben 48
A környezetvédelmi nevelés lehetőségei a kötelező olvasmányokat tárgyaló órákon 49
A környezetvédelmi nevelés lehetőségei a 8. osztályos magyar irodalom órákon 53
A természet és az ember érzelmi kapcsolata 53
A táj mint hangulati háttér 56
Valóságos tájak az irodalmi művekben 57
A természet az irodalmi képekben 62
Utószó 63

Dr. Szerényi Mária

Dr. Szerényi Mária műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Szerényi Mária könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Lehetőségek, ötletek, módszerek Lehetőségek, ötletek, módszerek

A borító sérült.

Állapot:
980 ,-Ft
5 pont kapható
Kosárba