1.063.261

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Magyar nyelv

I-IV. osztály/Tantervi útmutató

Szerző
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 91 oldal
Sorozatcím: A középiskolai nevelés és oktatás terve
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-17-3582-6
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 84 020.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az 1978-ban életbe lépő szakközépiskolai és az 1979-ben érvénybe lépő gimnáziumi tanterv a magyar nyelv tanára számára azt a fő feladatot jelöli ki, hogy tantárgyának oktatását az anyanyelvi... Tovább

Előszó

Az 1978-ban életbe lépő szakközépiskolai és az 1979-ben érvénybe lépő gimnáziumi tanterv a magyar nyelv tanára számára azt a fő feladatot jelöli ki, hogy tantárgyának oktatását az anyanyelvi nevelés szintjére emelje. A középiskola megújított teljes nevelési rendszerében - amelyet valamennyi tantárgy tantervei együttesen képviselnek - az anyanyelvi nevelés iránt támasztott társadalmi igények lényegbevágó következményekkel járnak tantárgyunk szerepére nézve is. A tanterv a fokozott társadalmi igények követelményeinek a jegyében
1. újrafogalmazza a magyar nyelv tanításának célját és feladatait,
2. átszervezi a tanítás anyagát,
3. kijelöli a követelményeket, és
4. közli azokat a módszertani elveket, amelyek a tanítás gyakorlatát a tantervi elgondolás megvalósítására vezethetik.
Útmutatónk a felsorolt négy szempontot követve ismerteti a tanterv újító vonásait, és - megszabott terjedelmének lehetőségein belül - gyakorlati tanácsokat is ad a tanári munka hatékonyságának fokozása érdekében. Vissza

Tartalom

Bevezető 3
I. A magyar nyelv oktatásának célja, feladatai 4
II. A tananyag tartalma és szerkezete 8
III. Az oktatás négyéves folyamata 18
I. osztály 18
Feladatok 18
A témakörök jellemzése és feldolgozásmódja 20
1. Az ember és a nyelv 20
A gimnáziumi tanterv többlete 25
A szintkiegyenlítés jegyében 26
2. A szövegalkotás alapjai 27
A beszéd és az írás különbsége 34
A mondat és a szó szerepe a közlésben 34
A szó jelentéshordozó szerepe 36
A stílus fogalma 38
Magyar nyelv - idegen nyelv 40
Az ellenőrzés módjai 40
A követelmények 42
Az évi órakeret felosztása 43
II. osztály 45
Feladatok 45
A témakörök jellemzése és feldolgozása 46
1. „A mondat és a szó a közlésben" 46
A mondatszerkezet értékei a beszéd szempontjából 46
2. A hangalak és a jelentés. Beszédhangjaink 51
A jelentés kérdései 54
Hangrendszerünk 58
Szövegalkotás 59
A többoldalú (komplex) tárgyalásmód jegyében 59
III. osztály 62
Feladatok 62
A témakörök jellemzése és feldolgozása 63
1. A stílus, a stílusrétegek 63
2. A művészi nyelvhasználat sajátosságai 70
IV. osztály 74
Feladatok 74
A témakörök jellemzése és feldolgozása 75
1. Szövegvizsgálat és szövegalkotás 75
Szövegtani alapvetés és szövegalkotó gyakorlat 76
2. Nyelvünk élete 79
IV. Az órán és iskolán kívüli anyanyelvi nevelés lehetőségei 83
Alapkönyvtár 85
Felszerelési jegyzék 89
Tartalom 90

Dr. Szende Aladár

Dr. Szende Aladár műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Szende Aladár könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Magyar nyelv Magyar nyelv Magyar nyelv

A borítón tulajdonosi és ceruzás bejegyzések találhatók. A lapélek elszíneződtek.

Állapot:
980 Ft
490 ,-Ft 50
4 pont kapható
Kosárba