1.067.317

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Neveléstan

Egészségügyi szakközépiskolák tankönyve

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Medicina Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 45 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: MD 24.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A gyermek fejlődését belső és külső tényezők határozzák meg. A belső tényezők közé tartozik az öröklés és az érés, a külső pedig nem más, mint az összefonódott biológiai és társadalmi környezet.
A... Tovább

Előszó

A gyermek fejlődését belső és külső tényezők határozzák meg. A belső tényezők közé tartozik az öröklés és az érés, a külső pedig nem más, mint az összefonódott biológiai és társadalmi környezet.
A méhen belüli életben a magzat számára az anya szervezete jelenti a biológiai környezetet, a társadalmi környezet hatásait az anyai szervezet kivédi. Látszólag az újszülött környezete is csak biológiai környezet; a táplálékod adó anyai mell, a biztonságot jelentő anyai kéz, az anyai hang stb. Biológiai természetűek, de már társadalmi jellegűek azok a körülmények, amelyek között az anya az újszülött gondozását végzi. Hetek, hónapok múlásával pedig egyre inkább érvényesülnek a társadalmi jellegű környezeti hatások. A környezeti hatások egy része véletlenszerűen éri a gyermeket, másik része tudatos, társadalmilag meghatározott célok által vezetett tevékenység, a szoros értelemben vett nevelés.
Könyvünk röviden foglalkozik a nevelés alapfogalmaival és a 0-3 éves korú gyermek nevelésének legfontosabb kérdéseivel. Anyagának megértéséhez ismerni kell az egészséges csecsemő és kisgyermek testi és pszichikus fejlődésének menetét, a csecsemők és kisgyermekek életkori sajátosságait. Elengedhetetlen az általános pszichológia alapjainak ismerete is. Elsajátítását segítik a bölcsődei gyakorlatok során szerzett tapasztalatok, a felidézett saját gyermekkori élmények. Mindezen túl javaslom a tanulóknak, hogy kövessék figyelemmel az újságok és folyóiratok pedagógiai közleményeit, ismerkedjenek meg a "Szülők könyvtára" különböző kiadványaival, és ezek anyagával állandóan bővítsék tudásukat. Vissza

Tartalom

Bevezetés 5
A nevelés alapfogalmai 7
A gyermek megismerése 11
A nevelés személyi feltételei 13
A család, az anya szerepe a nevelésben 13
Az apa szerepe a csecsemő, kisgyermek fejlődésében 15
A testvérkapcsolatok jelentősége 15
A gondozó szerepe a gyermek fejlődésében 16
A nevelés tárgyi feltételei 23
A játékszerek jelentősége 26
A különböző korú gyermekek játékai 27
A nevelés módszerei 29
Szokások kialakítása 29
Követelményállítás 30
Jutalmazás, büntetés 31
Nevelés a közösségben 35
Gyermekcsoportok kialakítása 35
A napirend jelentősége 37
Játéktevékenység megszervezése, irányítása 38
A csecsemőotthonok sajátos nevelési problémái 41
Hospitalizmus 43
A hospitalizmus megelőzése, megszüntetése 44

Dr. Szél Éva

Dr. Szél Éva műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Szél Éva könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem