1.056.262

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Nevelési vizsgálatok a pedagógiai gyakorlatban

Szerző
Lektor

Kiadó: Veszprémi Egyetemi Kiadó
Kiadás helye: Veszprém
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 87 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN: 963-9220-50-7
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Megismerni a megismerhetetlent?
A nyitófejezet rejtélyesnek tűnhető címe a pedagógus - hivatásából eredő - szándéka (minél jobban megismerni a gondjaira bízott gyerekeket, osztályokat) és a... Tovább

Előszó

Megismerni a megismerhetetlent?
A nyitófejezet rejtélyesnek tűnhető címe a pedagógus - hivatásából eredő - szándéka (minél jobban megismerni a gondjaira bízott gyerekeket, osztályokat) és a megvalósítás lehetőségei közötti feszültséget jelzi. A pedagógia elméleti és gyakorlati szakemberei ugyanis tisztában vannak avval, hogy értékelni, minősíteni csak megfelelő számú és minőségű információk alapján lehet. Ugyanakkor azonban az is nyilvánvaló, hogy az egyes ember, valamely csoport, intézmény teljes megismerése több okból lehetetlen. Gondoljunk például arra, hogy akár egyetlen tanulócsoport alakulásában mennyi, önmagában is bonyolult folyamat hatása érvényesül.
Tekintsük át ezeket a teljesség igénye nélkül:
az egyes tanulók személyiségének alakulása, élettörténetük, családjaik története,
a pedagógus személyiségének, életének, szakmai pályafutásának alakulása,
az osztály, a csoport fejlődése,
az iskola nevelőtestületének története,
az adott iskola múltja, jelene, perspektívái,
a szűkebb társadalmi környezet fejlődése stb.
A megismerés során a vizsgálódó mozaikdarabokat ragadhat meg csupán egy óriási többdimenziós kirakósjátékban, s ezeket kísérelheti meg - a maga módján - a megfelelő helyre illeszteni. Dolgát megnehezíti, hogy nem statikus és örökérvényű, hanem dinamikusan változó képet kell megragadnia, amelyen belül az egyes részleteknek eltérő ütemű és irányú a mozgása.
Az e kötetben ajánlott módszerek csupán az egyes, önmagukban is folytonosan változó mozaikok megismerésére adnak lehetőséget, az összeillesztés, az értelmezés az ezeket alkalmazó feladata. S ha a teljes megismerés nem is lehetséges, kellő felkészültséggel és pedagógiai-pszichológiai módszertani kultúrával van esély az értékeléshez elégséges alapot nyújtó, valósághű kép megrajzolására.
Ehhez a törekvéshez kívánunk a továbbiakban segítséget nyújtani a pedagógus pályára készülő hallgatóknak és a gyakorló pedagógusoknak. Vissza

Tartalom

1. ELMÉLETI KÉRDÉSEK
1.1 A nevelési eredményvizsgálat fogalma 7
1.2 Alapelvek 8
1.3 Nevelési eredményvizsgálat az osztályfőnök munkájában 10
2. AJÁNLOTT VIZSGÁLATI MÓDSZEREK
2.1 Komplex helyzetelemzés a tanulócsoportban 13
2.2 Szociometria 16
2.3 Megfigyelés 20
2.4 Eseménynapló 25
2.5 Időmérleg 29
2.6 Dokumentumelemzés 33
2.7 Fogalmazásvizsgálatok 36
2.8 Módszerek az erkölcsi ítéletalkotás vizsgálatához 44
2.9 Értékválasztás 54
2.10 Egyéni interjú 58
2.11 Csoportos interjú 64
2.12 Módszerek jelenismereti vizsgálatok végzéséhez 66
2.13 Az osztály önarcképe 72
2.14 Önértékelő kérdőívek 74
2.15 Pedagógiai jellemzés 79
2.16 A pedagógus önmagáról 82
3. BIBLIOGRÁFIA 85

Dr. Szekszárdi Júlia

Dr. Szekszárdi Júlia műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Szekszárdi Júlia könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem