A jogalkotó hatáskör és annak igazodása | |
A jogforrástani kutatások jelentősége | 3 |
Az anyagi és alaki értelemben vett jogforrások | 5 |
Népszuverenitás és közvetlen néptörvényhozás | 8 |
A burzsoá fejlődés tendenciái | 12 |
Az államhatalmi és az igazgatási szervek által történő jogalkotás a szocialista államban | 14 |
A fenntartott törvényhozási hatáskör problémája | 16 |
A rendeleti jogalkotás tagolásának elvei | 17 |
A jogalkotó szervek és hatáskörük hatályos jogunkban | |
A Magyar Népköztársaság jogalkotó szervei | 25 |
A referendum helye jogintézményeink között | 27 |
Az államhatalom legfelsőbb szervei jogalkotó hatáskörének terjedelme | 28 |
Az államigazgatási szervek és az államhatalom helyi szerveinek jogalkotó hatásköre | 33 |
A jogalkotó hatáskör átruházhatóságának kérdése | 39 |
Az államhatalmi szervektől származó jogforrások | |
A törvény és az országgyűlés normatív határozatai | 40 |
A Népköztársaság Elnöki Tanácsa által kibocsátott jogforrások | 50 |
A helyi szervek jogszabályt tartalmazó aktusai | 52 |
Az államigazgatás központi szervei által kiadott jogforrások | |
A központi igazgatási szervek irányító-vezető eszközei változatosságának szükségessége szocialista viszonyok között | 55 |
A minisztertanácsi rendeletek | 57 |
A minisztertanácsi határozatok | 61 |
A miniszterek és egyéb országos szervek rendeletei | 64 |
Az utasítással történő jogalkotás | |
Az utasítások osztályozása | 67 |
Az utasításos jogalkotás kérdése megítélésének jelentősége | 71 |
A normatív utasítás jogforrási jellege | 74 |
A normatív utasítás jogforrásként elismerése a tételes jogban | 77 |
A normatív utasítások sajátosságai és fajtái | 79 |
A szokásjog a mai magyar jogban | |
Bevezető megjegyzések | 83 |
A szokásjog hatályos jogunk ágazataiban | 84 |
A főbb szokásjogi teóriák áttekintése | 96 |
A szokásjog és az állami szervek gyakorlata | 104 |
A szokásjog tagadásából előálló problémák | 108 |
A szokásjog alkotmányi rendezésének szükségessége | 110 |
Az állami szervek gyakorlatának jogforrási jellege | |
A bírói jogalkotás mint tételes államjogi (alkotmányos) kérdés | 113 |
A tételes jogi szabályozások elméleti alapjai | 116 |
A szokásjogi szemlélet uralma a magyar burzsoá jogirodalomban | 122 |
A szovjet jogtudományi vita a bírói jogalkotásról | 125 |
A mai magyar tételesjogi helyzet | 127 |
A bírói jogalkotás de lege ferenda | 130 |
Az államhatalom legfelsőbb szervei gyakorlatának jogforrási mivolta | 133 |
Az államigazgatási gyakorlatból keletkező eseti jog kizártsága | 134 |
A jogalkotás törvényességének feltételei | |
Törvényesség és érvényesség a jogalkotásban | 137 |
A jogforrás érvényessége és hatályossága | 138 |
A jogforrások érvényességi kellékei | 143 |
A források kihirdetése és közlése | 147 |
A jogforrások hierarchiája | 150 |
A jogalkotás törvényességének biztosítására szolgáló intézmények | |
A téma lényegével kapcsolatos felfogások | 155 |
A jogalkotás törvényességének garanciái tételes jogunkban | 157 |
A rendes bíróságok szerepe a jogalkotás törvényességének ellenőrzésében | 161 |
A normatív utasítások bírói alkalmazása mellőzhetőségének kérdése | 166 |
A jogforrások erga omnes hatályú bírói érvénytelenítése (alkotmánybíráskodás a jogalkotás felett) | 168 |
Irodalom | 175 |