Előszó
A rádiótechnika, rohamos fejlődése és ezzel párhuzamosan a javítás, szerelés, készüléképítés, a rádióiparban foglalkoztatott szakembereknek a gyakorlati vonatkozású problémák mellett az elméleti...
Tovább
Előszó
A rádiótechnika, rohamos fejlődése és ezzel párhuzamosan a javítás, szerelés, készüléképítés, a rádióiparban foglalkoztatott szakembereknek a gyakorlati vonatkozású problémák mellett az elméleti kérdések fontosságára is ráirányították a figyelmét. Mert minél korszerűbb vevőkészülékek kerülnek forgalomba, annál több felkészültségre van szüksége a gyakorlati szakembernek is. Az alapvető villamos és rádiótechnikai ismeretek mellett egyre több és több olyan kérdés merül fel, amelyek szükségszerűen felkeltik a tanulnivágyók érdeklődését és kíváncsiságát.
Az elemi ismeretek megszerzésére magyar nyelven számos szakkönyv áll rendelkezésre. S ha valaki ezeken túljutott, akkor érzi tudásának hiányosságait, akkor merül fel benne száz és száz kérdés, amelyet meg szeretne érteni. Ilyenkor újabb és újabb szakkönyveket keres problémáinak megoldására. Rövid idő múlva azonban azt tapasztalja, hogy nem tud tovább jutni, meg kell állnia, mert vagy egy idegen nyelv nehézsége állít eléje szinte legyőzhetetlen akadályt, vagy a gyakorlati élettől túlságosan elvonatkoztatott, szárazon tudományos nyelvezet, számára ismeretlen képletek riasztják el a további tanulástól. Éppen ezért szükségesek az olyan szakkönyvek, amelyek az alapfokú villamos és rádiótechnikai ismeretekre építve, kisebb előképzettségűeknek magasabb nívón, de érthetően tárgyalják a rádiótechnika elméleti és gyakorlati kérdéseit. .
E könyv összeállításánál olyan munkát kívántam az érdeklődő szakemberek kezébe adni, amely középhelyet foglal el a népszerű ismertető, a rádiótechnikát alapfokon tárgyaló és a szigorúan tudományos, > elméleti szakkönyvek között. Éppen ezért az általános rádiótechnika elemeit, az adás- és a csőtechnikát csak röviden, isibétlésnek szánva tárgyaltam, s a fősúlyt a. szupervevők ismertetésére fektettem.
Egy másik szempont, amelyet az összeállításnál tekintetbe vettem, a pedagógiai szempont volt. A különböző tanfolyamok és szakiskolai előadások folyamán tapasztaltam, hogy a rádiótechnika elméleti oktatása csak akkor lehet eredményes, ha szorosan egybekapcsolódik a gyakorlattal. Könyvből meg lehet tanulni sok mindent, de a tudás csak annak válik igazán vérévé, aki az elméletet a gyakorlattal kapcsolja össze. A kérdés azonban meg is fordítható : Elmélet nélkül nincs ered-
1*
Vissza