1.063.261

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pszichológia

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: UNIÓ Lap- és Könyvkiadó Kereskedelmi Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 156 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-388-354-7
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Ez a tankönyv a BKÁE Államigazgatási Kar igazgatásszervező szakán folyó pszichológiaoktatás törzsanyagát tartalmazza. Az általános- és a személyiség-lélektan klasszikus fejezeteiből merített válogatás jó áttekintést nyújt az olvasó számára az emberi természet általános jellemzőiről, az emberi pszichikum működésének sajátosságairól, a lelki folyamatok megismerésében, cselekvésben és tanulásban betöltött szerepéről, a személyiség szerkezetét alkotó sokféle tulajdonság lényegéről, a személyiségfejlődés determinánsairól és törvényszerűségeiről, a személyiség megismerésének módjairól és eszközeiről, formálásának lehetőségeiről. Mindezek alapján három központi kérdésre adja meg a választ: milyen az ember? hogyan ismerhető meg az ember? hogyan formálható az ember?
Jelen összeállítás általánosabb tartalmára és bevezető jellegére tekintettel minden olyan intézmény pszichológia oktatásában jó szolgálatot tehet, ahol a kizárólagos cél az "alapozás", a lélektan alapvető kérdéseiben való... Tovább

Fülszöveg

Ez a tankönyv a BKÁE Államigazgatási Kar igazgatásszervező szakán folyó pszichológiaoktatás törzsanyagát tartalmazza. Az általános- és a személyiség-lélektan klasszikus fejezeteiből merített válogatás jó áttekintést nyújt az olvasó számára az emberi természet általános jellemzőiről, az emberi pszichikum működésének sajátosságairól, a lelki folyamatok megismerésében, cselekvésben és tanulásban betöltött szerepéről, a személyiség szerkezetét alkotó sokféle tulajdonság lényegéről, a személyiségfejlődés determinánsairól és törvényszerűségeiről, a személyiség megismerésének módjairól és eszközeiről, formálásának lehetőségeiről. Mindezek alapján három központi kérdésre adja meg a választ: milyen az ember? hogyan ismerhető meg az ember? hogyan formálható az ember?
Jelen összeállítás általánosabb tartalmára és bevezető jellegére tekintettel minden olyan intézmény pszichológia oktatásában jó szolgálatot tehet, ahol a kizárólagos cél az "alapozás", a lélektan alapvető kérdéseiben való tájékozottság megadása. De a pszichológiai tanulmányok folytatásához, a speciális stúdiumok hallgatásához is alkalmas bázisul szolgálhat. (Az igazgatásszervezők képzésében e tananyagra épül a társadalom-lélektani kurzus.) A tankönyv használatát éppen ezért elsősorban a kommunikáció, a szociális munkás, a humánszervező, a művelődésszervező, a személyügyi szervező, a művelődési és felnőttképzési menedzser, a műszaki tanár és szakoktató, a szociálpedagógus és a könyvtáros szakon folyó képzésben ajánljuk; de haszonnal forgathatják a pszichológiával fakultatív alapon ismerkedők, illetve a különböző továbbképző tanfolyamokra járó gyakorló szakemberek is. Vissza

Tartalom

Előszó5
A pszichológia tudománya7
A pszichológia önálló tudománnyá válása7
A pszichológia tárgya8
A pszichológia szakágai9
A pszichológia módszerei9
Általános lélektani ismeretek13
Az ember és környezete15
Az ember fogalma, kettős meghatározottsága15
Az emberi alkalmazkodás sajátosságai16
A tevékenység17
A lelki jelenségek és idegrendszeri hátterük19
Az emberi pszichikum és a tudat22
A megismerő tevékenység27
A megismerés közvetlen (érzéki) szakasza27
Érzékelés és észlelés30
A megismerés közvetett (logikai) szakasza32
A gondolkodás32
Az emlékezet37
A képzelet39
A figyelem42
A környezethez való szubjektív viszonyulás45
Az érzelem funkciói, tulajdonságai45
Az érzelmek osztályozása47
Az akarati cselekvés51
A cselekvés szerkezete52
A cselekvés szabályozása54
Automatizmusok a cselekvésben55
A tanulás57
A tanulás komplex értelmezése57
Tanulási szintek58
A tanulás válfajai59
Törvényszerűségek a tanulásban61
A hatékony tanulás általános követelményei62
Személyiség-lélektani ismeretek63
A személyiség65
A személyiség fogalma65
A személyiségfogalom lélektani értelmezése66
A személyiség szerkezete68
Ösztönző rendszer70
Tájékozódó rendszer74
Értékelő rendszer80
Végrehajtó rendszer82
A jellem82
A személyiség fejlődése85
A személyiségfejlődés determinánsai85
A személyiségfejlődés lélektani törvényei86
Életkori szakaszok88
Újszülöttkor88
Csecsemőkor89
Kisgyermekkor89
Óvodáskor89
Kisiskoláskor90
Prepubertáskor90
Serdülőkor90
Ifjúkor91
Felnőttkor92
Öregkor92
A felnőtt személyiség életkori sajátosságai93
A személyiség megismerése97
Az emberismeret fogalma, szintjei97
A konkrét személyiség megismerésének lehetőségei, forrásai100
A tipológiák103
Az aktuális személyiség109
A kóros személyiség112
Szomatogén zavarok113
Pszichogén zavarok115
A személyiség formálása117
A személyiségformálás fogalma117
A hatáskeltés előfeltételei119
Jó kapcsolatteremtés119
Pozitív attitűd120
Empátia120
Humánus bánásmód122
A személyiségformálás módszerei, eszközei122
A követeménytámasztás123
A meggyőzés125
A gyakoroltatás128
Az ellenőrzés128
Az értékelés128
Ajánlott irodalom131
Függelék133
A szövegben előforduló idegen szavak, szakkifejezések magyarázata135
Személyiségvonások (jellemvonások) értelmezése141

Dr. Szabó István

Dr. Szabó István műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Szabó István könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem