1.063.231

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Andragógia

A vállalati oktatásirányítók és szervezők képzése számára

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Metodika Oktatási Szolgáltató Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 214 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Kedves Andragógus Kollegám! Lehet, hogy kissé meglepi a megszólítás, pedig annak tartalma helytálló, mivel Ön a felnőttoktatás egy igen fontos szakterületén dolgozik. Az elkövetkező három ciklusos... Tovább

Előszó

Kedves Andragógus Kollegám! Lehet, hogy kissé meglepi a megszólítás, pedig annak tartalma helytálló, mivel Ön a felnőttoktatás egy igen fontos szakterületén dolgozik. Az elkövetkező három ciklusos témablokk feldolgozásának célja az, hogy gyakorlati tudását az elméleti felkészülés során megvizsgálja, a jóban megerősödjön, a hibák kiküszöbölésének módját megtalálja, munkája fejlesztésének lehetőségeit végiggondolja, vagyis tudatos andragógussá váljék. A távoktatási formáról hallott már. Tudja, hogy ennek alapja az egyéni tanulás, de a témák előkészítése, a konzultáció és a gyakorlatok közösen történnek. Vissza

Tartalom

BEVEZETÉS 5
ELSŐ CIKLUS 12
I.A/ AZ ANDRAGÓGIA LÉNYEGE ÉS ALKOTÓRÉSZEI 13
1/B/ AZ ANDRAGÓGIA RENDSZERÉNEK EMBERI TÉNYEZŐI 18
1. SZEMÉLYI TÉNYEZŐK 18
1.1. A résztvevők 19
1.2. A foglalkozásvezető 39
1.3. Az oktatásszervező 49
2. A KÖZÖSSÉG FEJLESZTÉSE 52
2.1. A tanulás mint individuális és közösségi folyamat 52
2.2. A munkahelyi közösségek 54
2.3. A tanuló közösség 68
3. ELLENŐRZŐ, ÖSSZEFOGLALÓ KÉRDÉSEK 76
MÁSODIK CIKLUS 80
II. A FELNŐTTAKTIKA ALAPVETŐ KÉRDÉSEI 80
1. A KÉPZÉS EREDMÉNYESSÉGÉNEK TÉNYEZŐI 81
2. A KÉPZÉSI CÉL KIALAKÍTÁSA 84
2.1. A cél tapasztalati megközelítése 85
2.2. A célképzés szokásos és lehetséges kiindulási pontjai 87
3. A TARTALOM ÉS A VELE KAPCSOLATOS TEENDŐINK 93
3.1. A tartalom összetevői 93
3.2. Tisztázandó fogalmak 96
4. KÉPZÉSI FORMÁK 101
5. A KÉPZÉS FOLYAMATA 107
5.1. A folyamatok bemutatása és elemzése 108
5.2. Követelményszintek 116
5.3. Tanulni tanítás 118
6. ELLENŐRZÉS, ÉRTÉKELÉS 125
6.1. A fogalmak tisztázása 126
6.2. Teljesítménymérés - mérési pontok 129
6.3. Feladatmegosztás a teljesítménymérésben 129
6.4. Az ellenőrzés formái és módszerei 131
6.5. Az ellenőrzés elvei 136
7. A KÉPZÉS ÉRDEKÉT SZOLGÁLÓ EGYÉB TEVÉKENYSÉGEK 139
7.1. A tanfolyamnyitás 139
7.2. Ismerkedési est 141
7.3. Vállalatlátogatás 141
7.4. Kiscsoportos beszélgetés 142
7.5. A hallgató vezetőivel való beszélgetés 144
8. ELLENŐRZŐ, ÖSSZEFOGLALÓ KÉRDÉSEK 146
HARMADIK CIKLUS 151
III. A KÉPZÉSI MÓDSZEREI 151
1. A módszerek lényege, funkciói 152
1.1. A módszerek felhasználási lehetőségei 152
1.2. A módszer fogalma, rendszerezési lehetőségei 153
2. A KOMMUNIKÁCIÓ SZEREPE AZ OKTATÁSBAN 159
3. MÓDSZERELEMEK 165
3.1. A kérdés, a kérdezés 165
3.2. A feladat és a probléma 167
4. A FŐBB MÓDSZEREK BEMUTATÁSA 170
4.1. A foglalkozásvezető módszerei 170
4.2. Vitatechnikák 178
4.3. Szituációs módszerek 195
4.4. Résztvevői módszerek 201
5. ELLENŐRZŐ, ÖSSZEFOGLALÓ KÉRDÉSEK, FELADATOK 206
MELLÉKLET 211
IRODALOMJEGYZÉK

Dr. Sz. Várnagy Marianne

Dr. Sz. Várnagy Marianne műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Sz. Várnagy Marianne könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Andragógia Andragógia Andragógia Andragógia Andragógia

Több lapon aláhúzás és bejegyzés látható.

Állapot: Közepes
2.640 Ft
2.110 ,-Ft 20
11 pont kapható
Kosárba