1.067.081

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

3. Városi forgalombiztonsági szimpozium

Budapest, 1972. október 3-tól 7-ig

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a tartalomból:
Engedjék meg, hogy egy kis filozofálgatással kezdjem előadásomat. Kezdetben volt a környezet. Azután megjelent az ember. Az ember mozgott, járt-kelt a környezetben, azaz... Tovább

Előszó

Részlet a tartalomból:
Engedjék meg, hogy egy kis filozofálgatással kezdjem előadásomat. Kezdetben volt a környezet. Azután megjelent az ember. Az ember mozgott, járt-kelt a környezetben, azaz közlekedett. Mozgása közben pályát irt le. Sokáig tehát a közlekedésnek egyetlen aktív tényezője volt, az ember, s egy passzív tényezője, a pálya. A pálya természetesen nem kézzel fogható tárgy volt, hanem egy fizikai, pontosabban kinematikai fogalom: a mozgó test előre elképzelt, vagy valóban megtett útja. A pálya tehát mozgó testet tételez fel, mozgó test nélkül pálya nem létezik, a mozgó test produkálja a pályát. Más szóval: először kell lenni egy testnek, másodszor fel kell tételezni, hogy ez a test mozog, s csak harmadszor képzelhető el a pálya. S mindez a környezetben játszódik le.
Ez a gondolatmenet természetesen a későbbi korokra is érvényes, amikor az ember már nem gyalog közlekedett, hanem például lovon, vagy tutajon. A különbség csak abban van, hogy egy újabb tényező tűnt fel, a közlekedési eszköz. A közlekedési eszköz, vagy később a jármű, természetesen az aktív tényezők közé tartozik, az elsődleges tényezők közé.
A közlekedés azonban nagyon hamar túlnőtt a puszta helyváltoztatás, a mozgás fogalmán. Ma a közlekedésen egy nagyon bonyolult termelési rendszert értünk a benne lejátszódó folyamattal együtt. A továbbiakban csupán a forgalomról lesz szó, ami a közlekedésnek csak egy része. A fenti gondolatmenet azonban a forgalomra is érvényes, sőt a mai korszerű forgalomra is.
A korszerű forgalomban a mozgó test az esetek többségében jármű, éspedig gépi erejű jármű. A városi forgalomra jellemző, hogy emberek és járművek együttesen, sokszor keveredve vesznek benne részt. /Itt most nem azokra az emberekre gondolok, akik a járművekben ülnek, például azt vezetik, hanem a gyalogosokra: a forgalom szempontjából a jármű a benne levő személyekkel együtt egy egységet képez./
Ami a pályát illeti, a korszerű forgalomban sem egyértelmű a pálya, mint kinematikai fogalom és a pálya, mint kiépített út közötti kapcsolat. Sőt, a kiépített út is általában számtalan kinematikai pálya megvalósítását teszi lehetővé. Légi forgalomban kiépített pályáról egyáltalán nem is beszélhetünk, legfeljebb kijelölt útvonalról... Vissza

Tartalom

1. SZEKCIÓ
Témacsoport: JÁRMÜVEK 3
Dr.Lévay Zoltán: A forgalombiztonság gép járműtechnikai vonatkozásai 5
Dr. Sidó Ferenc: Gépjármű-műszaki lehetőségek a városi forgalom biztonságénak növelésére 11
Dr. Nádasi Antal: Műszaki tényezőkre visszavezethető baleseti okok a városi gépjármű közlekedésben 17
Andrzej Dudzinski: Műszaki hibából adódó városi közlekedési balesetek és a rendőrség megelőző szerepe 23
Dr. Th. Scmitt: Fékerő szabályoz ás - blokkolásvédelem haszongépjárműveknél 29
Buna Béla: A lengéscsillapító-diagnosztálás jelenlegi helyzete 43
Dieter Jaenlchen: Fékutszámitás Minsk 22 típusu digitális számítógéppel 53
Hay György - Sváb Ferenc: A balesetveszély csökkentése ionizátorok alkalmazásával 57
2. SZEKCIÓ
Témacsoport: PÁLYA ÉS FORGALOMTECHNIKA BIZTONSÁGI KÉRDÉSEI 63
Dr. Sidó Ferenc: A korszerű közlekedési szabályok és a városi forgalom igényei 65
Seppo Sanaksenaho: A forgalmi balesetek tanulmányozása és az eredmények felhasználása Helsinki forgalomtervezésében 71
Minin N.P.: A nagyvárosi közlekedés és úthálózat hatékonysága 83
Poroznjakov V.S.: Városi útburkolatok állapotának az elemzése 89
Vlasto Zemljic: Követési távolság gépkocsi-oszlopokban 97
Omatski^ N.P. - Minin N.P.: Városi főútvonalak közlekedési sebessége 105
Dr.R.Lamm - J.H. Klöckner: A sebességszabályozási intézkedések elemzése és megítélése . 115
S. Kirchner: Új felismerése az útbaigazítást adó jelzőtáblák méretezése szénára 127
Siljanov V.V - Sitnikov J.M. - Tribunakij V.M: Forgalmi dugókat eredményező útszakaszok átbocsátó képessége 133
Csúcs Andrásné: A gyalogosforgalom sajátosságai és problematikái a városi forgalomban 145
Derzsl András: Traffic EngineerIng és balesetmegelőzés 157
Dr. Konstantin Letamann: Zárt településeken belüli közúti közlekedési balesetek előfordulási formák - okok - megelőzés 167
Dr. Atanas Minchev: Forgalombiztonság a nagy gyalogosforgalom zónákban 187
Zdlslaw Stryewski: Gyalogosok biztonságénak a megóvási programja Lengyelország közúti forgalmában 195
Dr. H. Knoflacher: Baleseti előfordulás jelzőberendezésekkel szabályozott kereszteződésekben 205
Götz Schwerg: A fényjelzéstechnika tervezése, helyzete és tapasztalatai az NDK fővárosában, Berlinben 209
Dr. Wolfgaog von Stein: Az elsőbbségadás biztosítása az útpálya fölé függesztett jelzőtáblák segítségével 219
Tadeusz Pllarski: Korszerű diszpécser-technika és távfelügyelet Krakkóban . I . 231
Dr. Gál József - Bencsik Attila - Katkó László: A technikai realizáció különleges kérdései összehangolt közúti - vasúti forgalomirányító berendezések kialakításában 243
N.A.Pain: Forgalomtechnikai készülékek - 1971. évi áttekintés 255
Rajendra Jain - Valter Jain-Kudzia: A Fitch-Inertial védőkorlátrendszer 273
Dr. K.Krell: A kibernetikai segédeszközök lehetőségei és határai 285
J.R.Steel: Balesetek elemzése számítógéppel 297
3. SZEKCIÓ
Témacsoport: A KÖZLEKEDŐ EMBER; PSZICHOLÓGIAI, SZOCIOLÓGIAI, ORVOSI, JOGI ÉS EGTÉB TÁRSTUDOMÁNYI KÉRDÉSEK
Dr. Székely Lajos: A fővárosi gyalogosok közlekedési magatartása 313
Dr. Peter Fischer: A forgalomban való részvétel befolyásénak útjai 327
Dr. Sidó Ferenc: A gépjárművezető-képzés és vizsgáztatás reformjának alapelvei .különös tekintettel a városi közlekedés követelményeire 331
Dr. Viski László: Közlekedési morál és hatósági munka 337
Dr. Földi Katalin: A közlekedési propaganda pszichológiai kérdései 341
Dr. Hajós György: Audiovizuális oktatási módszer alkalmazása a közlekedési magatartás alakításában 349
Dr. Dallos György: Orvosok a közlekedésbiztonságért 337
Babkov V.F. - Lobanov E.M.: Útviszonyok és a járművezetők pszichofiziológiai észlelési tulajdonságai 363
Dr. Kútvölgyi István: Fiatalkorúak antiszociális megnyilatkozásai a közlekedésben 373
Dr. Székely Lajos - Dr. Makkal László: Balesetelhárítást célzó kiadványok hatásfokának felmérése gyermekek körében 381
Dr. W.ffolz - Dr. Habil G.Karsdorf: Gyermek és ifjúsági közúti forgalmi balesetek morbiditása halálozási statisztikája és megelőzése az NDK-ban 389
Dr. K.J. Höfner: Fiatal mopedtulajdonosok vezetői tulajdonságainak és személyiségének elemzése 397
Csiky Antal: Személygépkocsivezetők teljesítményadaptációja különbözően motivált dialógusokhoz 405
Dr. Bálint István: Az alkoholizmus megítélése a közlekedésben 411
Dr. Irk Ferenc: A városi tömegközlekedési balesetek néhány kriminológiai vonatkozásáról 419
Dr. Réti László: A Volán pszichológiai állomás kísérleti vizsgálatának eredményei 427
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem