kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
Oldalszám: | 304 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Kézirat. 372 példányban jelent meg, néhány fekete-fehér ábrával. Tankönyvi szám: J 11-765. |
Előszó | 7 |
A tantárgypedagógiának mint tudománynak általános jellemzése | 9 |
A tantárgypedagógia fogalma, tárgya, feladatai | 9 |
Helye a pedagógiai tudományok rendszerében | 10 |
A kémiai tantárgypedagógiájának kapcsolata más tudományokkal | 11 |
A kémiatanítás belső rendszere | 13 |
A társadalmi igények tükröződése a kémia tanításának történetében | 17 |
A tudomány és társadalom kölcsönhatása a kémia történetében | 18 |
A társadalmi igények és a tudomány fejlődésének hatása a kémiaoktatás alakulására hazánkban | 27 |
A jelenlegi kémiatanítás problémái | 41 |
Korszerűsítési törekvések, a jövő távlatai | 45 |
A kémiai tudományok és a kémia tantárgy viszonya: a kémia helye az iskolai tantárgyak rendszerében | 51 |
A kémia mint iskolai tantárgy | 51 |
A kémia tantárgy kapcsolata a kémiai tudományokkal | 52 |
A kémia helye az általános iskolai tantárgyak rendszerében | 55 |
Kapcsolata más általános iskolai tantárgyakkal | 56 |
A kémia tanítási-tanulási folyamatának sajátosságai: az ismeret, jártasság, készség tartalma a kémia tanításában | 61 |
A kémiatanítás pszichológiai problémái | 62 |
A motiváció | 62 |
A tanulói aktivitás | 66 |
A kémiai ismeretek | 71 |
A kémiai fogalmak kialakítása | 74 |
Belső koncentráció a kémia tanításában | 100 |
A jártasság, készség fogalmának a tartalma a kémiában | 104 |
A kémia tantárgy feladatrendszere | 115 |
Az értelmi nők fejlesztése | 118 |
A világnézeti nevelés | 126 |
Az erkölcsi nevelés (hazafiságra és munkára nevelés) | 133 |
A politechnikai képzés és a kémiatanítás kapcsolata | 137 |
A kémia tantárgy tartalma | 145 |
A kémia tantervelméleti problémái | 145 |
A tartalom és forma viszonya a kémia tanításában | 149 |
A tantervi anyag kiválasztásának pszichológiai, oktatási és nevelési szempontjai | 151 |
A korszerű kémiatankönyv tartalmi és formai kérdései | 153 |
A kémiaoktatás módja. A tanítás-tanulás módszerei és eszközei | 159 |
A kémiatanítás módszerei | 159 |
A kémiaoktatásban alkalmazható módszerek és azok megválasztásának szempontjai | 159 |
Az ismeretek közvetítése a tanár által | 162 |
A tanár és a tanulók közös tevékenysége | 180 |
A tanulók önálló munkája | 198 |
A kémiatanításban előforduló módszerbeli hibák | 217 |
A kémiatanítás eszközei | 218 |
Demonstrációs és tanulókísérleti eszközök | 219 |
A vizuális oktatási eszközök | 221 |
Az audiovizuális oktatási eszközök, az iskolatelevízió, az oktatógépek | 223 |
A kémiatanítás eredményességének vizsgálata | 227 |
Az ellenőrzés célja, jellemzői | 227 |
Az értékelés és osztályozás | 245 |
A kémiaoktatás szervezeti kérdései | 251 |
Az óratípusok és óramodellek problémái | 251 |
Az új ismereteket feldolgozó óra | 252 |
Az ismereteket alkalmazó, gyakorló óra | 259 |
Az ismereteket szilárdító (ismétlő) rendszerező óra | 264 |
Az ellenőrző óra | 271 |
A kémiaoktatás szervezeti formái | 271 |
Az osztálymunka | 271 |
Az osztályon (órán) kívüli munka | 274 |
Az oktató-nevelő munka tervezése és elemzése | 291 |
A tematikus tervezés, a tanmenet és az óravázlat elkészítésének szempontjai | 291 |
A kémiatanítás tárgyi feltételei. Előadóterem, kémiai szertár | 293 |
A balesetvédelem kérdései | 297 |
A szaktanári munka elemzésének és értékelésének szempontjai | 298 |
A tantárgypedagógiai kutatás | 302 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.