1.055.339

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Public Relations

(PR a vállalatnál és a közéletben)

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem Marketing Tanszék
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 160 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 30 cm x 21 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Public Relations gyakorlata külföldön közel 100 éves múltra tekinthet vissza. Az Egyesült Államokban alkalmazták először a múlt század végén, ott született meg az első elméleti igényű könyv is a... Tovább

Előszó

A Public Relations gyakorlata külföldön közel 100 éves múltra tekinthet vissza. Az Egyesült Államokban alkalmazták először a múlt század végén, ott született meg az első elméleti igényű könyv is a hatékony public relations-ről (Bernays) - nem véletlenül - oktatási célra. Sokáig amerikai specialitásnak tekintették, s csak a század közepén nyert polgárjogot és tett szert fokozódó jelentőségre a fejlett európai piacgazdaságokban is. Körülbelül a 70-es évekig egyértelműen a vállalati szférához kötődött a PR fogalma, a vállalat értékesítési céljait sajátos, közvetett eszközeivel elősegítő módszeregyüttesnek tekintették.
Az elmúlt másfél-két évtized azonban óriási változásokat hozott a Public Relations elméletében és gyakorlatában egyaránt. Egyre szélesebb körben kezdték alkalmazni módszereit, megjelent a non-profit szervezetek gyakorlatában, és megtörténtek az első kísérletek arra, hogy valóban összefüggő PR-elméleteket dolgozzanak ki. Úgy tűnik, megérett az idő erre is, hiszen a gyakorlat és az empirikus kutatások végre kellő anyagot szolgáltatnak e jelenség tudományos szintű megragadásához, hatókörének, módszereinek elméleti feldolgozásához. Érdekes próbálkozásokat kísérhetünk nyomon a nemzetközi szakirodalomban, de ezek még valóban a próbálkozások szintjén vannak. Amerikai és európai kutatók, iskolák foglalkoznak a Public Relations konzisztens elméletének megalkotásával, és kemény, heves vitákban alakulnak ki lassan a Public Relations elmélet körvonalai. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ
ELSŐ FEJEZET
A PUBLIC RELATIONS TEMATIKAILAG RELEVÁNS FOGALOMVILÁGA 3
1. MARKETIN ÉG MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ 3
2. A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ ESZKÖZRENDSZERE ÉS SAJÁTOSSÁGA 4
3. A PUBLIC RELATIONS DEFINÍCIÓJA ÉS ÉRTELMEZÉSI MÓDJAI 8
3.1. A szervezeti célok és a PR tartalma 8
3.2. A PR mint a vezetés kommunikációs funkciója 8
3.3. A PR lényegének más megközelítései 9
3.4. A másféle nézőpontok előnyei és hátrányai 9
3.5. A PR mint nagyobb folyamatok része 9
4. A "CÉLCSOPORT" MINT PUBLIC RELATIONS ELEM 10
4.1. Célcsoportra és "személyre szabott üzenetek 10
4.2. A célcsoport absztrakciója 10
4.3. A célcsoport típusok 11
4.4. A célcsoportok kialakítása és a hibák elkerülésének összefüggései 11
5. A "KOMMUNIKÁCIÓ" MINT PR-ELEM 12
5.1. Kommunikációs problémák megoldása PR-el 13
5.2. Példák az előtérbe tolt kommunikációs problémákra 14
6. A "VEZETÉS ÉS SZERVEZÉS" MINT PUBLIC RELATIONS ELEM 15
7. A MARKETING ÉS A PR SZERVEZETORIENTÁLT TERÜLETEINEK MEGHATÁROZÁSA ÉS ÖSSZEKAPCSOLÓDÓ, ILLETVE KÜLÖNÁLLÓ FUNKCIÓINAK KÖRÜLHATÁROLÁSA 16
MÁSODIK FEJEZET A PUBLIC RELATIOPNS A VÁLLALATNÁL 19
1. A VÁLLALATI PUBLIC RELATIONS (KAPCSOLATSZERVEZÉS) FOGALMA, LÉNYEGES JEGYEI ÉS FUNKCIÓI 19
1.1. A PR lényeges jegyei 20
1.2. A PR funkciói 22
1.3. A PR területeinek elemző rendszerezése 23
1.3.1. A PR tevékenység szintjei szerint megkülönböztethető: 23
1.3.2. Célorientált megközelítések szerint elhatárolhatók: 23
1.3.3. A kapcsolat szorossága szerinti megkülönböztetés: 26
2. A VÁLLALATI BELSŐ PR FŐBB CÉLJELLEMZŐI ÉS ESZKÖZEI 26
2.1. A vállalati belső PR elvi és gyakorlati kérdései 28
2.2. A vállalati belső PR eszközei és módszerei 31
3. A VÁLLALATI KÜLSŐ PR TERÜLETEI ÉS ESZKÖZEI 36
3.1. A vállalati külső PR területei 36
3.2. A vállalati külső PR eszközei 39
3.2.1. A személyes kommunikáció eszközei 39
3.2.2. A csoportkommunikáció eszközei 39
3.2.3. A tömegkommunikáció eszközei 40
HARMADIK FEJEZET
A BEFEKTETŐI KAPCSOLATOK PR-JE 41
1. A BEFEKTETŐI KAPCSOLATOK LÉNYEGE 42
1.1. A befektetői PR program szervezése 42
2. A BEFEKTETŐI INFORMÁCIÓ FORRÁSAI 44
2.1. Az értékpapír elemzők 45
2.2. A pénzügyi sajtó 45
3. VÁLLALATI KOMMUNIKÁCIÓS ESZKÖZÖK 46
3.1. Az éves jelentés 47
3.2. Negyedéves beszámolók 49
3.3. Éves közgyűlés 49
3.4. Tények könyve 51
3.5. Egyéb speciális kommunikációk 51
4. A VÁLLALAT RÉSZVÉNYEINEK FELVÁSÁRLÁSI "KÜZDELMEI" 52
NEGYEDIK FEJEZET
VÁLSÁGKOMMUNIKÁCIÓ 53
1. KOMMUNIKÁCIÓS MEGKÖZELÍTÉS 54
2. A KOMMUNIKÁCIÓ FŐBB FELTÉTELEI ÉS FELADATAI 55
3. SZEMLÉLETI MÓDOK ÉS ELJÁRÁSOK A VÁLSÁG FOLYAMÁN 56
4. MÉRLEGELÉSEK ÉS CSELEKVÉSI MODELLEK 56
5. A VÁLSÁG AKTÍV PERIÓDUSÁNAK JELLEMZŐI 57
6. VISSZACSATOLÁS ÉS KÉPZÉS 59
ÖTÖDIK FEJEZET
A POLITIKAI PÁRTOK PR TEVÉKENYSÉGÉNEK SAJÁTOSSÁGAI 61
1. A PÁRTOK HELYE ÉS SZEREPE A POLITIKAI RENDSZERBEN 61
1.1. Az Alkotmányok (Alaptörvények) és a politikai pártokról szóló törvények összefüggései 61
1.2. Pártelvek a közös funkcionális vonásokról 62
1.3. A párttörvények sajátosságai 64
1.4. A modem pártok működésének lehetséges válságtünetei 65
2. A PÁRTOK ÉS A NYILVÁNOSSÁG 67
2.1. Az állampolgárokkal való párbeszéd (kommunikáció) 67
2.2. A párttagokkal való kommunikáció 68
2.3. A tömegkommunikáció szerepe a pártok PR-jében 69
2.4. Az egyes szférák nyilvánosságának jelentőségéről 71
3. A PR SAJÁTOS FELADATAI ÉS CÉLJAI A POLITIKAI SZFÉRÁBAN 71
3.1. A pártrendszerrel és az egyes pártokkal kapcsolatos igények kutatása 72
3.2. A választói igények transzformálódása a pártprogramokban és a nyilatkozatokban 74
3.3. A választási kampány előkészítése és lebonyolítása a PR felhasználásával 76
4. FUNKCIÓK ÉS DISZFUNKCIÓK A POLITIKAI PR GYAKORLATÁBAN 78
HATODIK FEJEZET
A KÖZPONTI KORMÁNYZAT (KABINET) MŰKÖDÉSÉNEK PR SPECIFIKUMAI 81
1. A KÖZPONTI KORMÁNYZAT POLITIKÁJÁNAK ÉS SZERVEZETÉNEK PR ELVEI: NEMZETKÖZI KITEKINTÉS 81
1.1. A kormányzati információs szolgálat szervezéséről... 82
1.2. A PR-tevékenységek kormányzati összehangolása 82
1.3. A minisztériumok Public Relations részlegének szervezetéről 83
1.4. A kormányzati sajtókapcsolatok 83
1.5. A kormányzati kapcsolatok televízió és rádió részlege 84
1.6. A hirdetés kormányzati indítékai 84
1.7. Híranyag-gyűjtő és tájékoztató szolgálat feladatai 85
1.8. A kormányzati PR jövőjéről 85
2. A KORMÁNYZATI ÁLLAMAPPARÁTUS GYAKORLATI MŰKÖDÉSÉNEK PR VONATKOZÁSAI 86
2.1. A kormányzati PR és PR-szakterület kapcsolata 86
2.2. Az állami PR és a közigazgatási Szakismeretek összefüggései 88
HETEDIK FEJEZET
A HELYI POLITIKAI ÉS ÖNKORMÁNYZATI SZERVEZETEK PUBLIC RELATIONS TEVÉKENYSÉGÉNEK ÖSSZEFÜGGÉSEI 91
1. A HELYI ÖNKORMÁNYZAT PUBLIC RELATIONS TEVÉKENYSÉGEINEK FŐ CÉLKITŰZÉSEI 92
2. A MODERN ÖNKORMÁNYZATI PR LEGFONTOSABB JELLEMZŐ TERÜLETEI 94
2.1 A helyi önkormányzatok viszonya a médiával 94
2.2. Információs központok és írásbeli jelentések a helyi lakosok számára 95
2.3. A testületi image (Corporate Image) fontosságáról 96
2.4. Kiállítások, előadások és az állampolgári jogokhoz kapcsolódó rendezvények 96
2.5. A helyi-községi választásokról és polgármester választások sajátosságairól 97
3. AZ ÖNKORMÁNYZATI PR SZERVEZETI KIALAKÍTÁSÁNAK LEHETSÉGES MODELLJE 101
3.1. Az Önkormányzat (mint Testület és Hivatal) PR-jének szervezeti felépítése 101
3.1.1. Az Önkormányzati PR Iroda célja: 101
3.1.2. Az Önkormányzati PR Iroda működési területe 102
3.1.3. Az Önkormányzati PR Iroda feladatai: 102
4. AZ ÖNKORMÁNYZATI POLGÁRMESTER PR-JE 103
4.1. A Polgármesteri Kabinet működési mechanizmusa 103
4.2. A Polgármesteri Kabinet struktúrája 103
NYOLCADIK FEJEZET
A NON-PROFIT SZERVEZETEK PR TEVÉKENYSÉGE 105
1. NON-PROFIT SZEKTOR SPECIFIKUMAI ÉS FORMÁI 105
2. A NON-PROFIT SZERVEZETEK MŰKÖDÉSÉNEK NYILVÁNOSSÁGA 107
3. A NON-PROFIT SZERVEZETEK HELYZETE MAGYARORSZÁGON 107
3.1 A kommunikáció szerepe a non-profit szférában 108
3.2. A for-profit és non-profit PR hasonlósága és különbsége 108
3.3. A PR részleg szerepe a non-profit szférában 109
3.4. Egy non-profit szervezet PR programja 110
3.5. A non-profit szervezetek közvéleménycsoportjainak ismerete 111
3.6. A non-profit szervezetek PR eszközei és technikái 112
3.7. A non-profit szervezetek médiastratégiája 113
4. A FELSŐFOKÚ OKTATÁSI INTÉZMÉNYEK PR-TEVÉKENYSÉGÉNEK FŐBB JELLEMZŐI
(PÉLDA EGY NON-PROFIT SZERVEZET PR-TEVÉKENYSÉGÉNEK MEGSZERVEZÉSÉRE) 113
4.1. Az egyetemi PR-munka sajátos feltételei 114
4.2. Egy egyetem sajtómunkájának főbb jellemzői 114
KILENCEDIK FEJEZET
A PUBLIC RELATIONS TEVÉKENYSÉG TERVEZÉSE 119
LA PUBLIC RELATIONS "JÁTÉKTERE" 119
2. A PUBLIC RELATIONS TEVÉKENYSÉG MŰKÖDÉSI STRUKTÚRÁJA 120
2.1. RACE rendszer 120
2.2. SMART rendszer 124
3. A PUBLIC RELATIONS TEVÉKENYSÉG MUNKAFOLYAMATA
4. TERVEK A PUBLIC RELATIONS TEVÉKENYSÉGBEN 128
4.1. Stratégiai tervek 129
4.2. Taktikai tervek 132
4.3. Akciótervek - kampánytervek 132
5. A TERVEZÉS FOLYAMATA 136
5.1. SWOT analízis 136
5.2. Háttéranalízis 137
5.3. Célcsoportok képzése a Public Relations munkában 139
5.4. A Public Relations program/-akció kiértékelése 141
TIZEDIK FEJEZET
A PUBLIC RELATIONS TEVÉKENYSÉG HATÁSA ÉS EREDMÉNYE 143
1. HATÁS-EREDMÉNY-HATÉKONYSÁG 143
2. INFORMÁCIÓS RÁFORDÍTÁS (INPUT) 147
3. A PUBLIC RELATIONS TEVÉKENYSÉG HATÁSA (OUTPUT) 148
3.1. A Public Relations output-jának mérésével kapcsolatos konkrét kívánalmak 149
4. A PUBLIC RELATIONS TEVÉKENYSÉG EREDMÉNYE (OUTCOME) 152
5. A PUBLIC RELATIONS TEVÉKENYSÉG ÉRTÉKELÉSÉVEL KAPCSOLATOS VIZSGÁLATOK KÉRDÉSEI 157
IRODALOMJEGYZÉK 159
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem