1.062.618

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A napközi otthoni és az egésznapos iskolai nevelőmunka

Kézirat

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 173 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. Tankönyvi száma: J 11-745. Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Magyar Szocialista Munkáspárt Központi Bizottságának 1972. június 15-i "Az oktatás helyzetéről és fejlesztésének feladatai"-ól szóló határozata - az általános iskolai nevelés színvonalának... Tovább

Előszó

A Magyar Szocialista Munkáspárt Központi Bizottságának 1972. június 15-i "Az oktatás helyzetéről és fejlesztésének feladatai"-ól szóló határozata - az általános iskolai nevelés színvonalának kérdésein belül - figyelmet fordít az iskolai napközi otthonok és az egésznapos iskolák munkájára is. A határozatban kiemelten van szó az általános iskoláról, a nevelés hatékonyságának fokozásáról, a pedagógusok politikai, pedagógiai és nevelésmódszertani felkészültségének emeléséről. A párthatározat végrehajtásával kapcsolatos tennivalók megfogalmazásakor a napközi otthonok fejlesztése nagy hangsúllyal vetődik fel. Nagyon remélhető, hogy a párthatározat alapján az elkövetkező években, évtizedekben jelentősen emelkedik majd az általános iskolák, azon belül a napközi otthonok, de a kísérleti egésznapos iskolák nevelőmunkájának színvonala.
Az iskolai napközi otthonok és az egésznapos iskolák sokat tehetnek az általános iskolák közötti színvonal különbségek megszüntetése érdekében. E jegyzetben elsősorban olyan kérdésekről van szó, amelyek az iskolai napközi otthonok között ténylegesen meglevő különbségek megszüntetéséhez, az általános iskolai napközis tanulók sokoldalú és eredményes neveléséhez és az egésznapos iskolák jó működtetéséhez adhatnak segítséget. Vissza

Tartalom

A szerkesztő előszava
A NAPKÖZI OTTHONI NEVELŐMUNKA
I. FEJEZET
Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka fejlődése Magyarországon
1. Történeti kialakulás 7
2. Az iskolai napközi otthonok számszerű fejlődése 8
3. Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka tartalmának fejlődése 10
4. Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka gyakorlata 13
5. A tanulók véleményei a napközi otthonról 14
6. A szülők véleményei a napközi otthonról 16
7. A pedagógusok véleményei a napközi otthonról 18
8. A napközi otthoni nevelők képzése és továbbképzése 23
9. A napközi otthoni nevelés tudományos kutatása 24
10. Az iskolai napközi otthonok jövője 25
II. FEJEZET
Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka általános kérdései
1. Az iskolai napközi otthon feladatai 27
2. Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka rendszere 28
3. Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka tervezése 29
4. Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka szervezése 39
5. Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka általános módszerei 41
III. FEJEZET
Az iskolai napközi otthon kapcsolatai
1. Kapcsolat és munkamegosztás a többi napközi otthoni nevelővel 45
2. Kapcsolat az osztályban dolgozó pedagógusokkal 46
3. Kapcsolat az úttörőmozgalommal 46
4. Kapcsolat a szülőkkel 47
5. Kapcsolat a társadalmi szervekkel 40
IV. FEJEZET
Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka tartalma
1. Tanulás a napközi otthonban 50
1.1 A tanulás feltételei 50
1.2 A napközi otthoni tanulás vezetésének módszerei 52
1.3 Az iskolai ismeretek megszilárdításának lehetőségei a szervezett tanuláson
kívüli időben 58
l.Kulturális nevelés az iskolai napközi otthonban 61
2.1 Olvasóvá nevelés a napközi otthonban 62
2.2 Ének-zenei nevelés a napközi otthonban 64
2.3 Képzőművészeti nevelés a napközi otthonban 65
2.4 Népművészeti nevelés a napközi otthonban 66
2.5 A filmkultúra fejlesztése a napközi otthonban 68
3. Technikai nevelés a napközi otthonban 69
3.1 A technikai nevelés feladatai 69
3.2 A technikai nevelés tartalma, szervezése és módszerei 70
4. Játék, sport és gyermektánc a napközi otthonban 72
4.1 A játék jelentősége, nevelőhatása 72
4.2 A játék és a tanulás kapcsolata 73
4.3 A terem és a szabadtéri játékok általános követelményei 74
4.4 Játéktervek készítése 75
4.5 A játékfoglalkozás szervezése és irányítása 75
4.6 Sportfoglalkozások a napközi otthonban 76
4.7 Gyermek- és népi táncok tanítása a napközi otthonban 79
5. Séták és kirándulások a napközi otthonból 80
5.1 Séták 80
5.2 Kirándulások 81
6. A szabad idő helyes eltöltésére nevelés a napközi otthonban 83
6.1 Követelmények és lehetőségek 83
6.2 Barkácsolás 85
6.3 Szabás-varrás 85
6.4 Háztartási munkák 86
6.5 A szükséges eszközök 86
7. A tanulók pályaválasztásának segítése az iskolai napközi otthonban 87
8. Honvédelmi nevelés az iskolai napközi otthonban 90
8.1 A honvédelmi nevelés tartalma 90
8.2 A honvédelmi nevelés lehetőségei és módszerei a napközi otthonba 91
9. Egészségügyi kulturáltságra nevelés az iskolai napközi otthonban 92
9.1 Az egészségügyi kulturáltság nevelésének követelményei 92
9.2 Személyi higiéniai szokások kialakítása 93
9.3 A környezet egészségügyének biztosítása 93
9.4 A napközis tanulók étkezéssel kapcsolatos kulturáltsága 94
V. FEJEZET
A napközis gyermekek foglalkoztatása az iskolai szünetekben
1. A szünidei foglalkoztatás megszervezése 95
2. A foglalkozások tartalma és módszerei 96
3. A nyári napközis gyermek foglalkoztatások megszervezése 97
4. A napközis táborok programjai 98
5. A táborokban folyó nevelőmunka problémái, módszerei 99
VI. FEJEZET
Néhány következtetés 101
Ajánlott irodalom 105
AZ EGÉSZNAPOS ISKOLAI (ISKOLAOTTHONI) NEVELŐMUNKA
Bevezetés
VII. FEJEZET
Az iskolaotthon kialakulása
1. Az iskolában folyó egésznapos nevelés értelmezése 113
2. Az iskolában folyó egésznapos nevelés szükségességének indoklása 113
3. Az iskolában folyó egésznapos nevelés feladatainak értelmezése 116
4. Az iskolában folyó egésznapos mai szervezeti formái 117
VIII. FEJEZET
Az iskolaotthon szervezeti keretei
1. Szervezeti forma az alsó tagozatban 121
2. Szervezeti forma a felső tagozatban 124
IX. FEJEZET
Tanítás és tanulás az iskolaotthonban
1. Önálló foglalkozás az alsó tagozatban 128
1.1 Az önálló foglalkozás didaktikai funkciója 128
1.2 Az önálló foglalkozáson alkalmazható módszerekről 128
1.3 Az önálló foglalkozás időbeosztásáról 131
1.4 Az önálló foglalkozás pedagógiai hatása 132
2. Önálló foglalkozás a felső tagozatban 133
2.1 Az önálló foglalkozás didaktikai funkciója 133
2.2 Az önálló foglalkozáson alkalmazható módszerekről 134
2.3 Az önálló foglalkozás időbeosztásáról 136
2.4 Az önálló foglalkozás pedagógiai hatása 137
X. FEJEZET
Szabad idő az iskolaotthonban
1. A szabad idő értelmezése 138
2. A szabad idő funkciója 139
3. A szabad idő szervezettsége és tervezhetősége 140
4. Az iskolaotthonban kialakult foglalkozási formák 142
XI. FEJEZET
Az iskolaközösség és a pedagógiai atmoszféra alakulása
az iskolaotthonban
XII. FEJEZET
A pedagógus sajátos feladatai az iskolaotthonban
1. A távlati fejlődés érdekében szükséges feladatok 151
2. A jelenlegi feltételek között kialakult feladatok 152
Ajánlott irodalom 154
Függelék 157

Dr. Rózsa Éva

Dr. Rózsa Éva műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Rózsa Éva könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem